Ben ik nou gek?

Discussie in 'Voeding' gestart door Justy, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat zou best lullig zijn :cool:

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Het viel mij ook al op dat de 6+ potjes echt smurrie zijn. Mijn dochter zuigt het in no time naar binnen. Over vers (grofgeprakt) eten doet ze langer, en dan kauwt ze ook echt. De potjes geef ik alleen als we op visite zijn ofzo.

Kun je in de vakantie geen reiswaterkoker meenemen, en dan te plekke met een bakje de groente garen? Als je courgette, brocolli of 1-minuut rijst meeneemt of daar koopt kun je snel iets maken. Tomaat met avocado is ook makkelijk (uit de Opperdepop), tomaat hoeft alleen even in heet water om te ontvellen.

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Groente garen in een reiswaterkoker? Nee dat zie ik niet echt zitten. Iemand had het idee geopperd om te kijken wat hij mee kan eten en wat t hotel voor mogelijkheden heeft en is dat niet geschikt kan ik altijd nog een pote geven....

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Nee niet in de waterkoker, maar dat je water kookt, en dat in een bakje giet met de groente erbij. Evt na een minuutje nog wat kokend water erbij doen. Courgette en tomaat hoeft maar heel kort in heet water. En eiermie hoeft ook alleen een paar minuten in water dat al van de kook af is, dat doe ik thuis ook zo. Je kunt natuurlijk ook heet water bij het hotel vragen. Of die smurriepotjes geven, is ook geen ramp voor een weekje :)

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    T is een idee maar ik.vind het wat omslachtig. Hij zal idd niks er van.krijgrn dus dan maar een week potjes... :)

Bedankt voor t mee denken!

6. Bri

Bri Niet meer actief

Een beetje hotel heeft toch sowieso een waterkoker op de kamer staan? Of ben ik nou heel erg verwend...?

Je zou ook kunnen kijken wat het hotel voor jullie kan maken, en als dat niks is ter plaatse wat potjes kopen. Wel goed de ingredienten lezen, want ik heb eerder wel gemerkt dat verschillende landen er heel verschillende normen op nahouden over wat geschikte voeding is voor baby's.

Je vroeg nog iets over de fruitjes. In het begin gaf ik die kuipjes fruit wel eens, en mijn baby's hadden daar eerst nog wel genoeg aan (ben begonnen met bijvoeden met 6 mnd en zoonlief was de eerste maanden een heel kleine eter; dochter had gelijk al wel 2 bakjes gewild maar die kreeg ze niet).
    Als ze eventueel na 1 bakje fruit nog iets wilden, dan prakte ik nog een banaantje of wat ander zacht fruit. Of ik gaf ze gewoon nog wat BV.

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Je ging geloof ik oefenen, maar hier dus ook een kindje wat echt geen potjes voedsel eet.. en ik geef hem geen ongelijk. De smaak en geur vond ik nou niet bepaald uitnodigend (Olvarit 8 maanden). Later ook gehoord dat juist die potjes beroerd zijn (wat Dirksmama ook al schreef). Maar hij heeft dus ook een midweek geleefd op brood, fruit, komkommer, af en toe een frietje en natuurlijk.. melk!

8. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Bizar he, van die potjes. Ik was er al geen fan van, maar sinds mn babyshower ben ik helemaal 'genezen'. Ik kreeg een blinddoek om en moest van 3 potjes raden wat erin zat. Eerste was bloemkool/aardappel, heel vies. Smaakte vooral naar zetmeel.
    In de 2 andere zat allebei een andere groente die ik maar niet thuis kon brengen. Smaakte heel apart. De gasten begonnen over een bepaalde kleur, en toen begon het me te dagen; zou het dan wortel zijn?! Smaakte dus serieus TOTAAL niet naar wortel!! Ongelofelijk. Ik ga idd ook gewoon zelf maken, liefst vers, en anders lekker invriezen en weer ontdooien! Wat een onzin zeg. Ik dacht dat ze moesten wennen aan smaken, dit is echt heel iets anders. XD;):$

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Haha wat super cool dat je dat moest doen! Maar idd ranzig dus...

Ik neem wel wat potjes mee voor t geval dat
    . Red ik het met fruit, brood en rauwkost ook prima. T is maar een weekje en melk is er idd ook nog. Komt wel goed dus. Verbaasde me alleen zo over de substantie van die potjes....

Moet wel zeggen dat hij de geprakte hapjes mindrer eet nog omdat hij nog wat moet wennen aan de structuur. Maar ja... liever nu vast wennen dan pas als hij een jaar is toch? Raar dat die potjes dat niet stimuleren. Waarschijnlijk zijn ze alleen bang dat er een kindje in stikt ofzo en dat ze een slechte naam krijgen.....

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Mijn oudste kreeg, als we ze een potje gaven, inderdaad ook Friso. Die waren vanaf zes maanden al grover. Helaas heeft Friso geen bijvoedingsproducten meer in het assortiment.
    Nu geef ik onze dochter toch de 8+ potjes. Toch wel wat grover (bv de macaroni, lijkt gewoon fijngesneden macaroni).
    Wat betreft fruit.. Dat zou ik op vakantie gewoon vers geven. Vrijwel alle fruit is gewoon te prakken. En ik zou hem voor de vakantie eigenlijk iet speciaal laten wennen aan potjes. Wil je potjes geven en hij eet ze niet, dan geef je hem dan gewoon een extra boterham of wat fruit tijdens je vakantie..

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze dochter at eigenlijk altijd vers ( Rapley ) maar heel soms op een werkdag had ik weleens een potje, dit was van korte duur, maar ze vond de spagetti en van de peuter menu's de chilli con carne wel lekker. Ik proefde ook altijd alles zelf en de spagetti en chilli waren echt goed te eten!

12. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ik vind t ook bizar hoe de fabrikanten het aanbieden...belachelijk!

maar....er zijn ook kindjes die stukjes dus echt niet kunnen verdragen; ik weet nog dat een vrouw 2 potjes van 12mnd+ in een maatbeker deed en eerst de staafmixer er op los liet; opwarmen en geven aan haar kind van 14 maanden!!:$

dus hoe eerder ze aan stukjes gewend zijn hoe beter. Ik zie wel verschil trouwens tussen mijn kinderen; mijn middelste zoon moest vaak kokhalzen van stukjes...duurde echt heel lang, maar dochterlief van 5mnd doet het super goed op een fijngeprakte banaan...Zo zie je maar weer!

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    :$
    Kreeg het kind het in een beker om te drinken of zo??

14. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Wat betreft het zout: dat verschilt per merk. Volgens mij is Olvarit 12+ allemaal zoutloos en daar zitten wel wat stukjes in. De 12+ potjes van Hipp hebben ook mooie stukjes, maar daar zit wel al een heel klein beetje zout in. Die zijn trouwens erg smaakvol, maar dat zou ik met 8 maanden nog niet doen.

Voor alle potjes geldt: goed op het etiket kijken, dan weet je zeker dat er geen zout in zit.

15. adi

adi Niet meer actief

ieuuww, maakte ze dan drinksoep van die potjes? ( waarom maakte ze dan niet zelf gebonden soep?)

overigens zijn er zeker kinderen die om medische redenen geen stukjes kunnen verdragen.

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gemakzucht?

17. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik moest dat ook op de babyshower! De allervieste was de 'special' van O.lvarit met bolognese. Bleeeh.

Mijn dochter eet kerstomaatjes trouwens al met velletje sinds ze vijf maanden is. Ik halveer ze (niet meer altijd trouwens, ze krijgt ze nu ook zelf kapot) en ze scheurt ze af met haar twee ondertanden. Ze vindt ze heerlijk en heeft er binnen notime drie op als tussendoortje of als groente als de echte maaltijd haar niet bevalt. Mijn ervaring is dat er bijna altijd genoeg is wat ze mag hebben, maar een paar potjes mee is wel handig.

18. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik snap die vrouw die dat met 14 maanden pureerde echt niet!!!! Je wilt je kind toch aannechte dingen laten wennen wat je zelfmook eet. Dan kook je toch enngeef je t toch vers?

Maar goed mijn tante gaf mijn neefje ook heel lang potjes uit gemakzucht omdat ze nooit gezond aten zelf en hijnlust nu nog niks, vind ik niet gek!

19. Linana

Linana Niet meer actief

Mijn zoontje eet al sinds 6 maanden gewoon stukjes in zn maaltijd en fruit.
    Ik verbaas me er ook over dat potjes van 8+ geen enkel stukje bevatten.... Mn zoontje eet de totaal gepureerde potjes niet eens, alleen knijpfruit, maar dan alleen als die het zelf mag doen :p

Deel Deze Pagina