Ben ik nou gek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rietje88, 1 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

#1 Rietje88, 1 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 sep 2016
    Wij hebben een baby van net 5 maanden. Ik had al twee weken het idee dat hij papa en mama zegt als wij samen zijn tijdens de voeding. En sinds gisteren avond zegt hij ineens eten eten eten (als ik mij klaar maak om te voeden). Ik had al zoiets van neee dat kan niet. En vanmorgen maak ik mij gereed om te voelden en hop die armpjes, meneer in de aanval 'eten!'. Het is een heel mollig manneke. Heeft de eerste maanden boven de curve gezeten met gewicht. Zou dit echt kunnen zijn? Of moet ik mijn vriend gaan overtuigen dat ik echt meer slaap nodig heb?

Aanvulling: Bij papa en mama dacht ik nog dat zijn vast gewoon klanken. Maar dat eten lijkt wel heel gericht...

2. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee hoor. Het kan gewoon, deed die van mij ook op die leeftijd. Vooral met eten eten eten. Hier ook een flinke kerel. Zijn eerste woordje was trouwens echt gericht papa (iets ouder dan 5 maanden) en daarna kwam Opa.

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Oh, dan ga ik maar eens goed opletten of ik kan ontdekken dat papa en mama ook evt gericht kunnen zijn. De oudste was 7 maanden toen hij papa en mama zei. En dat vond ik al vroeg..

4. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Leuk zeg...zo vroeg

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Grappig!
    Ons meisje zegt ook al vrij duidelijke woordjes, maar heb het idee dat veel vooral het herhalen van klanken is.
    Wel zegt ze steeds tegen alles 'die'. En gister mama. Maar dat was volgens mij toevallig.
    Toen ze 4.5 maand was herhaalde ze 'jama' als ik pyjama zei :).

6. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.124
    5.044
    113
    Vrouw
    Wat leuk!
    Mijn dochtertje herhaalt sinds kort 'daaaaaag' als ik ga xD.

7. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Hier is de kleine inmiddels zeven maanden en hij zegt sinds dat hij vijf maanden is ook eten, sinds de zes maanden reageert hij ook duidelijk met een ja als je het herhaald.
    Bijv: hij zegt eteneteneten ik zeg hier achteraan, lust jij eten? Waarop hij zegt ja. Dacht in eerste instantie ook dat ik het inbeelde maar zelfs andere zeiden het. Zijn volgende woordje was opa ipv van mama of papa :cool:

Deel Deze Pagina