Hallo dames, even jullie advies/ervaring gevraagd. Allereerst, ik heb een hele lieve, fijne man. Maar aanstaande vrijdag heeft hij een dag met zijn collega's op Texel. Alleen ben ik dan 37 weken zwanger en ik wil niet dat hij zo ver gaat. Maar hij wil het aankijken hoe ik die dag ben. Alsof dat wat zegt... Mijn eerste bevalling begon plotseling en duurde 4,5 van begin tot eind, dus ik beval heel snel. En het kost hem minimaal 2,5 uur om thuis te komen vanaf Texel. Dus als er iets is, dan sta ik er alleen voor of moet ik de buren inschakelen (wat ik natuurlijk totaal niet zie zitten). Ik mocht ook mee. Leuk, een fietstocht van 5 uur over Texel als je 37 weken zwanger bent... Maar ben ik nou onredelijk???
Dit zou ik ook niet leuk vinden hoor. Zeker vanaf Texel, met die boot enzo. Mijn man moet komende week nog weg, is 1,5uur rijden. Vind ik eigenlijk ook niet heel leuk, maar hij kan elk moment met de auto terug komen en is dus maximaal 1,5uur verwijderd van me. Maar jou man moet misschien eerst nog wel 1,5uur fietsen naar de boot, en dan nog verder naar huis. Nee ik zou ook zeggen dat ik dat echt liever niet wil
Nee, ik vind je niet onredelijk. Lijkt mij ook niet prettig zeker gezien je vorige bevalling dat je misschien nog wel sneller kunt bevallen. En inderdaad het zegt niet zoveel of er 's ochtends wel of niet aan de hand is. Daarnaast is hij om van Texel af te komen toch afhankelijk van de boottijden dus dat lijkt mij ook onhandig. Dat hij dat zelf wil trouwens. Dus ik vind je niet onredelijk en zou toch even benoemen dat jij je er echt heel onprettig bij voelt! Succes!
Ik zou het geen probleem vinden, of je moet ervaringen hebben met bevallingen die ver voor de uitgerekende datum komen. Mijn eerste bevalling duurde 4 uur. Mijn tweede 2 uur. Ik ga zijn of mijn sociaal leven niet stilleggen voor 'je weet het nooit'. En als je wilt kun je idd gewoon mee gaan. Neem een vriendin mee en maak er een gezellige dag op het strand/terras oid van. Ik zou het wel weten...
@Merah: ik wil gewoon geen risico lopen. Als we nou een huisje hadden gehuurd of zo op Texel, dan had ik in ieder geval een plek gehad om te bevallen, dan maar met een vreemde vk. Maar mocht het gebeuren op vrijdag, dan wordt het of daar op het toilet, of met de heli naar het ziekenhuis in Den Helder. Leuk met al die collega's erbij Brrr..... Nee, ik vind het toch niet prettig. Bovendien (en dat is wel een stukje emotie natuurlijk) vind ik een BBQ ook niet het risico waard om de geboorte van je kind te missen en je vrouw heel veel stress te bezorgen . Is het nou een bruiloft of een andere eenmalige gebeurtenis... Maar er komt echt wel weer een andere dag.
Ik zie het probleem niet zo Je bent 'pas' 37 weken en mits je van je VK niet hebt gehoord dat het een deze dagen kan gebeuren zou ik me absoluut niet zo druk maken Want bij alles 'wat als' denken levert meer zorgen dan plezier op. Ik zou het wel weten, lekker dagje genieten en de stad in, shoppen en dan 's avonds zie ik m'n vent wel weer
Zo die is lastig! Ik denk dat ik ook ni de ochtend zou kijken hoe het gaat. Met hoeveel weken beviel je van de eerste? En kan je verlos niet voor vrijdag checken of je al ontsluiting hebt/verweekt bent? Zodat zij misschien kan inschatten wat wijsheid is?
De kans dat je nog niet gaat bevallen is wel heel groot, maar ik snap je wel. En idd het gaat niet om iets heel speciaals dus zou het ook niet heel fijn vinden. Wanneer hij de bevalling mist kan hij dat nooit meer inhalen, buiten de stress al die het jou oplevert. Zou het er nog even samen over hebben
Ik had mijn man gewoon laten gaan zonder mij daar druk om te maken (tenzij je vorige keer ook met 37 weken beviel?). Ja in principe zou je kunnen bevallen net die ene dag, maar hoe groot is die kans dat je net op die dag in die uren gaat bevallen dat hij daar is? Zolang hij bereikbaar is en blijft zou ik het geen probleem vinden.
Ik zou me daar ook beslist niet lekker bij voelen. Je bent afhankelijk van de boot en daarna blijkbaar nog een aanzienlijke tijd onderweg. Je geeft zelf al aan dat je de vorige keer vlot bent bevallen, dus de kans is groot dat je nu misschien nog sneller gaat bevallen. Dus ik vind je echt niet onredelijk!
Ik zou het ook geen prettig idee vinden, snap best dat sommigen zeggen dat je waarschijnlijk niet gaat bevallen met 37 weken en je niet druk moet maken maar ik zou me ook druk maken. Je weet maar nooit en hij is dan afhankelijk van een boot en alles, dus best kans dat hij dan de bevalling zou missen, doodzonde! Je moet het er eens goed met hem over hebben, uitleggen waarom je je zo voelt en waarschijnlijk zal hij het dan best wel begrijpen.
Hartelijk dank voor alle reacties! Het komt gewoon hier op neer: ALS de bevalling wel vrijdag is (de kans is mss niet groot maar wel aanwezig, het kan natuurlijk altijd), dan mist hij 'm. En dat moment haal je nooit meer terug. En wat gaat er gebeuren als het wel begint? Dan moet ik mezelf mss wel naar het ziekenhuis rijden, opvang regelen voor mijn dochter, alleen de weeën opvangen, etc... Stresssss!!!!!!!!!! En ik denk dat hij er achteraf altijd spijt van zal hebben, als hij het wel mist.
Mijn man is nu dit weekend op trainingskamp 2.5 uur hier vandaan. We houden gewoon veel contact en de afspraak is dat hij ten alle tijden terug kan komen. Misschien duurt het nog wel 4 weken. Hoeft ie van mij niet 4 weken hier thuis te zitten. Maar iedereen denkt daar anders over.
Als je meegaat mist hij hem niet. Snap dat het een gevoelskwestie is, met veel (hormonale) emotie, maar de mensen op Texel laten je echt niet op een toilet bevallen hoor. Hebben daar ook medische posten en een vk. Juist op de eilanden zijn mensen er voor elkaar (heb zelf familie daar). Met de helicopter naar het vaste land... Dat is echt alleen in geval van nood. Maar nogmaals, het is jouw gevoel. Daar kunnen wij niets over zeggen. Dit zul je samen met je partner overeen moeten stemmen. Al vindt de hele wereld dat je wel/niet onredelijk bent... Daar gaat het iet om. Het is waar jij je prettig bij voelt, of de kans nu wel of niet klein is dat je met 37 weken al bevalt.
Lastig. Mijn man was met de vorige zwangerschap met 36 weken nog een week naar Amerika voor het werk. Hij werkt nu aan de andere kant vh land en is dus minimaal 1.5 a 2 uur onderweg voor hij hier is. Het is inderdaad hoe jullie het zelf voelen. Als jij (en hij) de hele dag in de stress zitten is ook niks. En inderdaad het is "maar" een bbq en niet iets heel belangrijks waar hij bij moet zijn
Tenzij je de vorige keer ook met 27 weken beviel zou ik me niet druk maken. Ik beviel pas met 41 dus zou mijn vriend overal heen laten gaan met 37 weken.
Ik vind je ook niet onredelijk. Mijn man moest vanaf 30 weken in de buurt blijven hoor Maar ik beviel de eerste keer met 29.6 en de tweede keer met 37.5, ook heel snel.