Ben ik nou overbezorgd? -> Kinderen in de auto laten

Discussie in 'De lounge' gestart door Arti13, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik laat bij ons in het dorp mijn zoontje ook wel eens in de auto zitten.
    Als hij in de maxi cosi in slaap is gevallen,dan ga ik hem er niet uithalen zodat hij wakker wordt,ik kan hem vanuit de winkel zien,en ik ben hooguit 2 minuutjes weg.

2. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hier net zo hoor. Als het dan ook nog eens regent doe ik haar geen plezier door haar mee te nemen.
    Ik was gister nog bij de apotheek. Fenna lag lekker te slapen. Ik had van waar ik stond te wachten volledig zicht op mijn auto, en kon binnen een paar seconden bij haar zijn. Ik zie daar geen gevaar in...

3. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0

Mijn kinderen zitten vast in een autostoeltje dus dat is voor mij geen reden...

4. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik denk als ons mannetje dadelijk groter is,en op zijn moeder lijkt:D,ik hem niet alleen meer in de auto laat.
    Maar nu zit hij nog vast,en soms is het voor hem en mij even wat makkelijker.

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    precies zo denk ik er ook over,dat geschud met die maxi cosi,dat ding weer op het onderstel klikken,pffff.

6. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    mooi gezegd,ben het met je eens....

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Inderdaad loetje... Ik zie straks al moeders met me meekijken in de supermarkt, terwijl ik vleeswaar sta uit te zoeken. En dan dora worst pak voor Sasha, terwijl daar niet 40% minder vet in zit. Foei, foei foei!

8. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Ja, totdat ze zelf hun gordel los doen. Je denkt: Mijn kind doet dat niet, maar voordat je het weet doen ze het wel. Dus ik vind dat jij er nogal makkelijk over denkt. Heb jij er wel eens bij stil gestaan dat jou dochter van 3 zomaar gordel los kan maken? Zijn veel kinderen die pienter genoeg zijn.

Maar het is jou en ieder anders eigen keus, heb ik ook al eerder gemeld. Maar ik hoop alleen dat wat gebeurd is met mijn buren, nooit met iemand hier of ergens anders overkomt. Daarom heb ik het hier neergezet.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben het helemaal met je eens. Maar daarom vind ik het wel kunnen als de ouders hun kindje kunnen zien (en ook goed opletten ;)), dan zien ze ook als iemand naar hun kindje aan het kijken is en kunnen daarop reageren.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zie Eva inderdaad niet haar autogordels losmaken, vervolgens die van Lisa, Lisa uit de maxicosi halen, raam open doen, Lisa's hoofd ertussen en dan dicht. Maar goed, in andere situaties (grotere kinderen) zie ik dat gevaar inderdaad wel en het is echt afschuwelijk als er zoiets gebeurt. Daarom laat ik ze in principe ook niet met z'n tweetjes in de auto en als ik het wel even zou doen, in het zicht en heel kort.

11. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    #171 berbel, 6 jan 2011
    Laatst bewerkt: 6 jan 2011
    Prima om je verantwoordelijk te voelen voor andermans kinderen maar blijf wel reëel.

12. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Gelukkig begrijp jij in ieder geval wat ik hier mee wil zeggen. En dit hoeft natuurlijk ook niet te gebeuren (tussen het raam), er kunnen ook andere dingen gebeuren. Die zal ik hier maar niet opnoemen, dat is ook niet nodig.

Maar wil er alleen maar mee zeggen, wees gewoon voorzichtig met de beslissing die je neemt. Een ongeluk zit gewoon in een heel klein hoekje. Voor de rest is iedereen eigen baas over de kids, hoe ze het ook doen. Ik hoop alleen hiermee dat ik tenminste ook al is het maar 1 iemand hiermee te waarschuwen.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is ook heel goed dat je het hier meldt.

Er is hier op het forum ook iemand die haar kindje van ik geloof 2 jaar verloren heeft door een ongeluk thuis, iets wat je totaal niet zou verwachten, zoiets zou bij ons thuis ook kunnen gebeuren. Het heeft me wel wakker geschud. Als Eva boven speelt gaat de babyfoon altijd aan en als ik het te stil vind ga ik meteen kijken (niet dat dat nodig is ;)). Soms lijkt alles veilig (zo ook Eva's kamer), maar je zal maar net iets niet opgemerkt hebben.

14. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Weet je wat ik zo eng vind, moeders die met een baby in de buikdrager fietsen. Het lijkt wel of ik dat steeds vaker zie.

Of thee drinken met een baby op schoot.

15. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Dat verhaal ken ik ook en ook dat heeft mij wakker geschud hoor. En ook ik gebruik nu nog (zoontje is van mei 2009) nog altijd de babyfoon. Ook omdat ik nog andere angsten heb wat kan gebeuren tijdens slapen. Maar dat is hier verder niet relevant. Ik vind dat ik niet voorzichtig genoeg kan zijn. Maar zo denkt gewoon niet iedereen over, maar als ze er zelf vrede mee hebben dan is het goed voor hun. Wie zijn wij dan eigenlijk om daar over te oordelen.

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Waar ligt de grens he? Je kunt ook té voorzichtig zijn namelijk. Ik moet zelf uitkijken dat ik ze niet teveel wil beschermen voor het gevaar in de wereld.
    Ze moeten ook de ruimte krijgen om hun grenzen te verkennen, ook al zit gevaar in een klein hoekje.
    (ik ben bv als de dood wanneer ze alleen naar beneden gaan van de trap af, zie ze in de meest idiote en gevaarlijke posities naar beneden vallen in m'n hoofd... en toch láát ik ze alleen naar beneden gaan omdat ze nou eenmaal de leeftijd hebben dat ze dat moeten kunnen en ze het ook moeten leren zonder mama ervoor)

17. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    mijn zoontje maakte zijn gordel met 2,5 zelf open dus de normale gordel en niet die 4/5 punts.
    maar ramen open of dicht kan bij onze auto niet, is elektrisch en sleutel zit altijd in mijn zak.
    ik laat de kids lekker in de auto liggen als ze net na een vermoeide dag in slaap zijn gevallen als ik bij de winkel aankom, dan is het wel zo ow alleen ff dat halen de rest komt dan morgen wel!
    waren vanmiddag even naar de babywinkel vanwege onze kinderwagen, duurde ook langer als verwacht maar konden de auto zien, waren zo moe dat ze lagen te slapen, en ga niet met een peuter van 3(en baby) op mijn arm lopen, aangezien de kinderwagen stuk was

er zijn altijd wel mensen die de kinderen in de auto laten, als je uitgebreid gaat winkelen vind ik het ook niet kunnen maar voor 5 min...

zie ook regelmatig mensen die kinderen van 5/6 jaar of ouder in de auto laten zitten, dan denk ik die kunnen makkelijk zelf meelopen.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Moui, kan je zoontje op de voorste stoelen klimmen? Kan hij de handrem erafhalen of de pook uit z'n versnelling halen? Dan kan de auto namelijk ook uit het parkeervak rollen. Als er dan net een auto voorbij komt...

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Voor de mensen zeggen dat een reactie overdreven is en dat je reëel moet blijven... als het echt nergens over zou gaan, zou de politie dat ook wel zeggen. Die komen ook niet voor alles aandraven. Die vragen éérst naar de situatie van het kind en hoe lang de ouders al weg zijn. Waarschijnlijk heeft de politie ook tegen TS gezegd dat ze nog maar even langer moest wachten of zo.

Ik kan me voorstellen dat je ook als omstander een inschattingsfout maakt en misschien te vroeg ingrijpt. Maar ik ga er vanuit dat de politie meer ervaring heeft met risico inschatten en daar ook adequaat op reageert.

20. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik ben het met je eens TS, ik vind het ook zeker niet verantwoordelijk! Geen haar op m'n hoofd die de kinderen in de auto laat zitten terwijl ik in een winkel sta.

Ik vind dat je heel adequaat hebt gereageerd! Als je het niet had gedaan had je je waarschijnlijk nu nog afgevraagd hoe het met die kinderen was gegaan.

Ik vind ouders die dit ook zo oplossen gemakzuchtig en heel onverantwoordelijk! Eén winkel worden twee winkels, 5 minuten worden er 15 en zo verleg je steeds meer je grenzen omdat het "goed" gaat.

En wat LadyXochi al aangaf, een kind is heel goed instaat om "per ongeluk" de handrem eraf te halen en uit z'n versnelling te halen. Dan gaat een auto echt rollen met alle consequenties van dien..

Deel Deze Pagina