Een tijdje terug heb ik een eigen naaimachine aangeschaft via marktplaats. Als de tijd het toelaat naai ik zelf kleding en beddengoed voor mijn dochter. Niet heel ingewikkelde dingen, zo handig ben ik er nog niet in. Wie van jullie naait er nog meer voor zoon en/of dochter? Wat naaien jullie zoal, evt. tips voor leuke patronen. En waar halen jullie leuke tricot stoffen vandaan?
Ik haal mn tricootjes... en andere stoffen oa bij Sikkes Lappenland, of op de markt. Maar ik heb laatst ook besteld bij Bastiaans en bij Micha's Stoffeck in Duitsland. Deze laatste heeft ontzettend veel leuke prints op verschillende soorten stof. Verder verkopen ze patronen, sierbandjes, flock/flexfolie en veel andere zaken. Van wat ik van NLe forumgenoten begrijp (via Sancho forum) dat ze zonder al te veel problemen zendingen naar NL verzenden tegen niet al te hoge kosten. Je moet dan wel vooraf betalen uiteraard. Patronen haal ik meestal uit Knippie en tegenwoordig ook uit Ottobre. Verder zijn er online ook wel gratis patronen te vinden, maar voor de apartere modellen kom je toch uit bij Roos, FM. Heb net voor mn kleine neefje een setje in mt 50 gemaakt, een mooie vlaggenlijn met zn naam en het boxkleed is bijna af. Voor mn dochters heb ik fleecetruien gemaakt en een tuniekje.
Ik naai ook veel kleding voor de kinderen (en soms voor mezelf). Stof (meestal tricot tegenwoordig) koop ik bijna altijd bij Bas Bastiaans (daar woon ik in de buurt en ik vind het altijd wel fijn om de stof ook even te kunnen voelen en in het echt te kunnen zien). Voor Isabelle heb ik voor deze zomer tot nu toe alles zelf gemaakt (en de kast ligt echt al heel erg vol ), voor Milan maak ik af en toe een shirtje en ik heb zijn zomerjas gemaakt. En hij vroeg laatst of ik voor hem ook een keer een broek wilde maken (hij vindt het altijd leuk als ik iets voor hem maak), dus dat ga ik binnenkort maar eens proberen. Patronen teken ik vaak zelf, maar ik haal ook wel eens wat uit de Knipmode, Ottobre, Young Image of ik gebruik een patroon van Farbenmix (vooral in het begin erg handig met de stap-voor-stap fotouitleg).
Ik naai niet zo vaak kleding meer, enkele keer. Wel het beddengoed en allerlei andere frutsels. Vooral veel babyspul, paar jaar geleden. Ben nu bezig met een tafeltent
Ik ben inmiddels al een jaar bezig met de opleiding tot coupeuse, naja nu bezig met het eerste deel tot leerling costumiere Maar in dat deel komt nog niet heel veel voorbij voor kinderen... Dus echt zelf patronen tekenen komt er nog niet echt van.
Ik naai ook al zo'n 2 jaar voor mijn kids. En ik maak vooral jurkjes en de zomerjassen. Patronen gebruik ik veel van farbenmix en ottobre en soms ook wel eens een abacadabra maar die vind ik niet echt geschikt voor beginners omdat de handleiding vaak niet duidelijk is. Tricot stoffen koop ik bij verschillende webwinkels. Of op de markt in Eindhoven
Ik naai ook veel voor mijn meiden. Heb ook een lockmachine om mooie rolzoompjes te maken. Ik haal de meeste stoffen bij de stoffenkraam.
Als mama van een zoon naai ik sinds dit najaar ook af en toe wat. Jammer dat de meeste leuke patronen voor meisjes zijn.... maar ik ben inmiddels lid van een facebookgroep 'Naaien voor zonen'. Daar doe je echt leuke ideeen op m.b.t. patronen en stofjes!
Jaaah!! Ik naai sinds een paar maanden ook regelmatig voor mn zoon en soms mezelf! Heb al erg veel leuke dingen gemaakt en ik haal heel veel van pinterest af qua patronen en tutorials!
Een aantal jaar geleden heb ik een tijdje naailes gehad, maar moet toch bekennen dat ik veel onafgemaakte projecten heb. Nu wil ik het wel weer oppakken en ben ik van plan dit jurkje te maken. Ik heb al twee shirtjes gekocht en de stof ligt ook al klaar. maarnietvangrijs: De vos en de eekhoorn (met tutorial!) Nelta wat een leuk jurkje en jumpsuit. Die jumpsuit is echt wat te hoog gegrepen voor mij, ben niet zo'n goeie naaister.