Ben ik nou te LIEF ofzo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ddebbyy, 5 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Helemaal als je borstvoeding geeft vraag ik me af waarom hij moet opstaan.. in het begin doet bijna elke man dat automatisch.. hij is toch ook papa geworden! Ik heb altijd borstvoeding gegeven en nog steeds.. nou niet meer snachts hehe... en ik deed dat gewoon in bed.. bij Ameen wel vaak in de huiskamer maar dat was zon makkelijke baby die was klaar met drinken en kon zo hup zn bed weer in en sliep weer verder... met Firdaous wel eens wat moeite gehad als mevrouwtje na de voeding klaarwakker was en d8 om 3 uur nou mama de dag mag wat mij betreft beginnen... maja toen hielpen papa's slaapliedjes goed... mijn man kan dat heel goed heeft veel geduld en neemt de baby op een kussen en wiegt het en zingt een liedje hahahah daar werd ze moe van en kon ik dr op gegeven moment overleggen.
    Helemaal als je man moet werken dan zou ik hem lekker laten slapen....

2. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ehm, ik ben dan zooo niet lief :oops:
    Het eerste half jaar heeft ons zoontje bij ons op de kamer gelegen. Hij kreeg borstvoeding, in prinicipe zou mijn man dus gewoon door kunnen slapen. En dat mag ook wel met zijn drukke baan. Alleen werd hij wakker van de smakgeluidjes en ik niet. Gevolg is dat hij de kleine uit de wieg haalde, mij probeerde wakker te krijgen en dan gaf ik de voeding. Halverwege vielen zoonlief en ik weer in slaap en stopte mijn man de kleine weer in zijn wiegje...
    Nu ligt de kleine man op zijn eigen kamertje en is het nog steeds mijn man die wakker van hem wordt en ik slaap gerust door. 't Is echt heel erg.

Maar zo zie je, je kan het van tevoren niet plannen.

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Nou ik vindt dat een man in het begin best ook wel eens uit ze bed mag om de kleine te halen. hij slaapt al maanden door. en de vrouw al maanden niet eerst vanwegen de zwangerschap en daarna om de kleine te voeden.

vindt ook wel dat het niet altijd zo hoeft te wezen. want hij moet ook werken.maar eens een keer moet zekker kunnen. en als je allebei weer aan het werk gaat zekker.

ik ga fles voeding geven en mijn mannetje mag het heus wel eens in het wiekend doen. al zal ik dan wel wakker worden want wordt al wakker als er iemand niest.

4. acire

acire Fanatiek lid

kiki80

ik sliep er ook gewoon doorheen hoor ;)

5. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik vind het helemaal niet raar hoor!
    Hier sta ik ook altijd snachts op als het nodig is!
    Ik ga daarna weer in bed liggen en slaap weer verder. Mijn man is gelijk de hele nacht wakker als hij eenmaal wakker wordt. En hij moet de volgende dag weer naar zijn werk. Ik ben huismama, dus waarom zou hij dan opstaan!
    Als hij vrij is de volgende dag dan staat hij ook wel eens op snachts. Maar dat hoeft niet perse van mij!

6. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Ik vind dat je gelijk hebt, en mijn man mocht van mij ook blijven slapen,maar hij vnd het zelf zo leuk.Dus meestal zaten we samen dan de voeding te geven haha, vaak stuurde ik hem wel terug naar z,n bedje maar hij had zoiets van ik mis overdag door het werk ookal vaak het intieme contact wat je hebt met een voeding en hij wou er dus bij zijn.Nu moet ik zeggen dat hij het wel gewend is,want hij zit bij de brandweer dus hij is wel vaker de hele nacht aan het "werk" geweest en dan overdag gewoon weer zijn eigen werk.
    Maaar: van mij hoefde het dus niet hij wou het zelf

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik vind het ook helemaal niet raar hoe je het doet. Toen Koen net geboren was had mijn man 2 weken vakantie. Toen hebben we de nachten samen gedaan en toen hij weer aan het werk moest ging ik er 's nachts uit. Hij moest de hele dag werken en had zijn rust dan hard nodig. Oke, ik was ook wel moe maar ik had ook nog de mogelijkheid om overdag te rusten.

Maar ja... kortom: Je moet doen wat jullie het beste vinden en je vooral niet laten beinvloeden door die vriendin die het heeeel anders doet ;)

8. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    als mijn man vrij is mag hij best de kleine eens pakken voor me ,...maar als hij werkt gaat hij lekker slapen ....ben veel te bang dat hij door slaaptekort een ongeluk krijgt ofzo .....ik ga ook wel weer werken maar tijdens mijn verlof kan ik het prima doen en daarna ook trouwens ....

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Naja zeg, gaan mensen zich daar ook nog eens mee bemoeien? Jullie willen het op deze manier doen, super toch?! Wij gaan het ook zo doen, want vriendlief heeft nu eenmaal geen melkklieren ;) Plus hij werkt en ik blijf thuis, dus dan vind ik het ook eerlijk op deze manier. Niet dat ik dan minder moe ben, een baby is ook een fulltime baan, maar het is toch anders vind ik. Dus doe wat je wil meid en zeg dat ook even tegen die bemoeials ;)

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind het eigenlijk ook niet meer dan normaal. Mijn vriend blijft gewoon liggen als 'ie moet werken en ik pak de kleine uit z'n kamer, voed 'm en verschoon 'm. Mijn vriend moet weer vroeg opstaan de volgende ochtend en ik kan (als Milan het toestaat ;)) uitslapen.
    Mijn vriend slaapt sowieso meestal gewoon door het gehuil heen, dus ik vind het een beetje onzin om 'm wakker te maken als ik zelf toch al wakker ben.

11. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Het ligt inderdaad ook aan de situatie...
    Zoals in de situatie van Suus dan loopt het allemaal natuurlijk wel anders...

Ben echt heel benieuwd hoe het straks daadwerkelijk gaat als de kleine er is...
    Ik ben een lichte slaper dus weet zeker dat ik niet door het gehuil heen slaap.

Wanneer slaapt een kindje gemiddeld 's nachts door eigenlijk?

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vind dat je helemaal gelijk hebt hoor... Kijk, bij je vriendin kan ik me wel voorstellen dat als de voedingen zo heftig zijn, ze graag wat overdraagt, (alhoewel ik in haar geval zou kiezen om manlief de 11 uurvoeding te laten doen en zelf alvast te gaan liggen pitten dan).
    Maar zolang ik verlof en vakantie heb, ga ik er gewoon uit hoor. Nadien ga ik er vooralsnopg maar even van uit dat er 's nachts geen voedingen meer gegeven hoeven te worden, (niet MIDDEN in de nacht bedoel ik dan), en dan zal het een beetje verdelen worden wie er 's nachts uitgaat als de kleine huilt...
    Moet zeggen dat ik verwacht dat manlief vaker eruit zal gaan: die is eerder wakker dan ik als er 's nachts wat is, (nu met de stiefkids ook zo). Maar misschien is dat straks toch anders bij echt m'n eigen kindje, :)

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch? Mijn man is wetenschapper en heeft z´n slaap echt wel nodig. Dan hoeft ie er echt niet uit `s nachts. Ik ben toch de hele dag thuis.
    Desnoods gaat manlief op de bank. Daar doen we niet moeilijk over.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Het is maar net hoe de situatie is, mijn man werd toch altijd wakker en ging dan mee (lees; slaperig voor zich uit staren en beetje kletsen haha) vaak de fles sochtends deed hij omdat hij toch om 4 uur zijn bed uit gaat... MAAR het moest ook niet perse van mij (moet er zoiezo niet aan denken dat mijn man 3 weken lang thuis is met de verzorging haha dan moet ik weer helemaal wennen als ie weg is :p

15. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

wij hadden afgesproken, dat hij de kleine ging halen en ook weg bracht!
    Aangezien, hij meteen veder kan slapen,
    Als ik wakker ben.. dan kan ik netzogoed gewoon opstaan..
    ventje vond het niet erg! hij vond juist dat hij dat moes0t doen!
    Want anders zag hij Sam nooit

16. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    wij deden het ook zo, als mijn vriend moest werken ging ik er s nachts uit en als hij de volgende dag vrij was, dan haalt hij timo ook wel eens uit bed

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik MOEST er wel uit 's nachts want m'n vriend werkt dan. :)

Maakt ook niet uit, 's morgens ging ik er ook gewoon uit als hij sliep.En dan sliep ik overdag ook een beetje bij, als het nodig was...

Niet dat hij nooit een flesje gaf ofzo, maar van mij moest dat zeker niet als hij sliep!

18. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik ben het helemaal met je eens. Mijn man hoeft er echt niet uit 's nachts als hij de volgende ochtend moet werken, dat zou veel te vermoeiend zijn. Ik kan overdag (hopelijk) nog wel even de ogen weer dicht doen maar daar zitten ze op zijn werk natuurlijk niet op te wachten. Dus gewoon doen zoals je het zelf wilt.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wat willen ze dan, dat je mannetje doodmoe in de auto zit? Wat een rare reacties zeg...

20. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    even compleet off topic: als je kindje te vroeg geboren wordt, krijg je geen extra verlof.; net als iedereen krijg je 16 weken, alleen noodgedwongen anders verdeeld.
    Je zou wel extra moeten krijgen vind ik, aangezien je kindje vaak een aantal weken in het ziekenhuis ligt. Als je kindje dan thuis is, is de uitgerekende datum vaak nog niet eens gepasseerd, dus je kindje had nog in je buik moeten zitten, terwijl er vaak al zo'n 6 weken verlof zijn gepasseerd. Je hebt dan nog maar 10 weken over... en dat terwijl je voor je bevalling dan vaak geen verlof hebt gehad om uit te rusten en je voor te bereiden op je bevalling. Of je kindje is dusdanig vroeg geboren dat je kindje zo lang in het ziekenhuis ligt, dat je al weer aan het werk moet zodra je kindje eindelijk thuis is,....
    Veel prematuur mamma's moeten dus noodgedwongen de ziektewet in, omdat ze nog helemaal niet klaar zijn om weer aan het werk te gaan... Zo ook bij mij..

Niet om rot te doen..., maar het steekt als mensen er op die manier over praten..

Deel Deze Pagina