Ben ik nou verkeerd of......

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Met je zoon over hebben wat hij wil maar dan wel met zijn papa aan tafel er bij.
    Als je zoon zegt nog niet te willen dan je man duidelijk vertellen dat het dus voorlopig nog niet gaat gebeuren en dat jullie de input van zijn vader niet nodig hebben.
    Eigen boontjes doppen.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Lijkt me prima oplossing!

Mijn tante geeft zwemles aan kleintjes en zij zegt (en dat lees je ook veel) is dat zwemles voor driejarigen totaal geen nut heeft. Zij zijn er fysiek nog niet aan toe en kunnen nog niet goed genoeg luisteren. Bij 4-5 jaar begint het een beetje te konen. Maar het belangrijkste is dat je kind er klaar voor is, hoe dan ook.

3. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Wij haddden onze oudste ook al met nog geen 5 erop, maar die was er ook pas aan toe toen ie 6,5 was. Hij heeft toen in 4 maanden zijn diploma gehaald. En me jongste zoontje hoeft het niet perse in 4 maanden te halen hoor, hij heeft van mij alle tijd van de wereld. Maar als ze er niet aan toe zijn, valt er ook niks te beginnen met ze.....

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

in mijn ogen is dit heel simpel. Je zoontje is er nog niet aan toe, je kan het hem nog een keer vragen (evt in het zwembad) maar dan nog als hij er niet aan te is gaat het niet .Punt.

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Zwemles bij 3 jarigen is dan ook niet echt een les maar meer bekend worden met je lichaam in water. Dat als je neus onder water zit er geen lucht in komt en hoe dat voelt bvb. Dat (waar sommige kindjes echt van schrikken) het anders klinkt onder water en er water in je oor kan lopen. Etc.
    Gewoon spelenderwijs.
    Overigens was Wendy 2 toen ze al redelijk dreef en zwembewegingen maakte. Helaas daarna weinig kans en tijd gehad om nog met haar te zwemmen dus we zijn er niet mee door gegaan. Maar had dit wel gekund dan had ze nu kunnen zwemmen.
    Ook zijn er kinderen die van jongs af aan (weet niet vanaf hoe oud ze dit doen maar echt kleintjes nog) geleerd wordt zich om te draaien op de rug om te drijven als ze te water raken. Is geen zwemmen maar wel de eerste stap tot zwemmen.
    Dus totaal geen nut zou ik niet zo heel hard roepen. ;)

6. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

kleine kinderen nemen heel veel in zich op, maar kunnen het ook zo weer 'vergeten' ...
    te vroeg zwemles heeft dus totaal geen zin...

Beste lijkt mij ook om gewoon aan zoonlief te vragen wat hij wil!

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Je zoon wil gewoon niet (dat is mij wel duidelijk geworden) ik hoop alleen dat papa ook bereid is naar zijn zoon te luisteren.

Hier een jongentje dat ontzettend langzaam gaat op zwemles (groepje 1 3x gedaan groepje 2 2x en nu zit hij in groepje 3), maar het zo onwijs leuk vind dat het juist een straf voor hem zou zijn hem eraf te halen. :D

Deel Deze Pagina