Bezoek...

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 19 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Hallo dames,

Als jullie bezoek krijgen die voor het eerst naar jullie huis komen, geven jullie dan meteen een uitgebreide rondleiding door jullie huis? Eetkamer, keuken, badkamer, slaapkamers, studeerkamer, ...

Ik doe dat immers niet graag, mijn bezoek hoeft niet alles te zien, wat denken jullie daarvan?

En wat vinden jullie van bezoek die op eigen houtje zegt dat ik ze een rondleiding moet geven door mijn hele huis? ;)

2. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij hebben dat alleen gedaan toen we pas verhuist waren. Nu zie ik daar het nut niet van in. Alleen dat ik alles spik en span moet hebben. Dus nee, nu doen we dat niet meer ;)

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik doe dat niet, als ze erom vragen mogen ze wel kijken maar dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt.

4. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    ze vroegen het niet, ze zeiden het gewoon! haha

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Toen wij net ons huis hadden gekocht gaven we wel iedereen een rondleiding. Nu wonen we er al zo'n tijd, de mensen die nu komen en hier nog niet geweest zijn die krijgen geen rondleiding. Ik vind het verder ook prive en vind niet dat iedereen alles hoeft te zien.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ligt eraan welk bezoek het is ;)

Heb ooit een tante op bezoek gehad die het hele huis wilde zien, heel kort na onze verhuis. Ik had al een paar blikken gekregen dat het niet echt opgeruimd en gepoetst was (wat wil je als je net een pup in huis hebt ed) dus die heb ik niet naar boven laten gaan.

Goeie vrienden van ons mogen dat wel, de rest hebben we ons voorgenomen om dat niet meer te doen.

En als je bezoek hebt die zelf voorstelt, lach dat maar weg en begin maar over iets anders. Als jij je huis niet wil laten zien, is dat jouw keuze en moet je bezoek zich daar maar bij neerleggen.

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    mee eens, hier ook zo.

8. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben het in het begin wel gedaan, ook omdat dan vaak mensen 'naar je huisje komen kijken'. Dan willen ze ook wat zien hahaha.

Maar na een maand was de lol er vanaf. Ik had echt geen zin om voor elk bezoekje mijn slaapkamers helemaal strak te trekken en na te denken of er nog een handdoek op de grond ligt boven in de badkamer.

Als ze het vragen gewoon doen alsof je het niet hebt gehoord ;)

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Eens met Truus!

Na de verbouwing hebben ook wel veel mensen het gezien...op Finn zn kraamfeest nam mn schoonvader iedereen even mee naar boven om te laten zien hoe moe hij het had gemaakt! Daar was ik NIET blij mee!

Nee vind het niet nodig...Maar als er visite is die Finn zn kamertje zou willen zien en hij wordt wakker laat ik ze wel even mee lopen. (gek dat ik dat dan wel weer doe eigenlijk)

10. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Hier mogen mensen gerust ons huis zien.. heb dr niet zo probleem mee eigenlijk.

11. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    nee wij doen dat ook niet hoor...
    mensen die we goed kennen en waarvan er een reden bekend is dat ze of wij dat zouden willen wel maar anders niet..
    (idd toen we hier net kwamen wonen wel)

12. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb het eigenlijk ook nog nooit meegemaakt dat visite zeiden dat ze ons huis van boven wilden zien!
    Ik zou denk ik als ze er zo om vroegen ook te verbouwereerd zijn om dan uberhaubt nog nee te zeggen...

13. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Ik vond het nogal onbeleefd dat die gewoon zeiden van, kom geef een rondleiding boven enzo! Of is dit normaal? haha

14. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nou ik vind het niet normaal en ik vind het ook onbeleefd dat ze dat zomaar zeggen.

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Vond ik dus ook! Maar hij was schijnbaar zo enthousiast dat na een half jaar verbouwen alles eindelijk af was dat iedereen het volgens hem wel mocht zien!

Beneden was alles helemaal perfect aan kant..maar boven was vooral de badkamer echt een zoooooooooooitje!

Maar goed...iedereen heeft het nu gezien...dus klaar!

Alleen de mensen die op Finn passen komen boven verder

16. adi

adi Niet meer actief

Oohh, zooo herkenbaar! Mijn vader heeft bij ons verbouwd en een zolderkamer gemaakt. Om daar te komen moet je langs mijn washok. Tijdens kraambezoek heeft hij echt kei veel mensen mee naar boven genomen om te laten zien hoe hij het allemaal gemaakt heeft.
    Echt vreselijk vond ik dat, al die mensen moesten zowat over mijn was heen stappen (van 3 kleine babys) om in die kamer te komen :(:$

17. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Toen we net verhuisd waren gaf wel iemand aan dat ze wilde kijken, dat vond ik eigenlijk niet zo gek. Anders zou ik dat wel vreemd vinden, tenzij je het met die persoon erover gehad heb dat je vanalles aan het verbouwen of wat dan ook was.

18. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Nee, we hebben niks verbouwd, en we wonen hier al een tijdje. Ik zou zoiets nooit doen of voorstellen.

19. Tink

Tink Niet meer actief

Nee hoor, nog nooit gedaan :). Alleen toen we pas verhuisd waren en we mensen specifiek hadden gevraagd om te komen kijken naar het huis. Maar verder nooit.

En bezoek dat het zelf vraagt? Dat vind ik knap brutaal eigenlijk ;). Tis jóuw huis!

20. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Alleen toen we net verhuisd waren en verbouwd hadden. Voor de rest vind ik onze slaapkamer bijvoorbeeld prive. Daar hebben ze niks te zoeken.

Deel Deze Pagina