Ik heb vooraf geen testen gedaan. Nipt bestond nog niet, combinatietest vond ik te onduidelijk en vruchtwaterpunctie of vlokkentest wilde ik niet ivm risico's. Mijn zoontje is ernstig meervoudig gehandicapt en ik weet niet zo goed of ik als ik het van te voren allemaal had geweten ik er ook zo bewust voor had gekozen maar ik zou hem voor geen goud willen missen!
Lieve vlinder84, ik ben de laatste op aard die tegen iemand gaat zeggen dat mijn situatie erger is dan die van iemand anders. De gemiddelde mama die dit mee maakt, weet dat in zulk groot gemis en diepe pijn er geen vergelijken tussen situaties zou moeten zijn. Het is de buitenwereld die vergelijkt, mensen die niet weten hoe dit is, daarom verbaast het me dat van jou die opmerking komt. Ik snap dat je vurig bent voor dit onderwerp, maar uiteindelijk komt het er op neer dat ik geen idee heb hoe het is in jouw schoenen en jij geen idee hebt hoe het in mijn schoenen is. Het zijn nu eenmaal verschillende situaties, maar allebei verschrikkelijk oneerlijk en verdrietig. Zullen we het daar respectvol bij laten?
Niet relevant verder, maar ik moet dit even zeggen: Wat een mooie en begripvolle reactie. (Ging het er maar vaker zo aan toe.)