Wanneer gaat ze nou goed drinken :(

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Eden28, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    #1 Eden28, 10 jun 2013
    Laatst bewerkt: 10 jun 2013
    Alweer drama met drinken, ze weigert gewoon. De eerste fles gaat het beste dan drinkt ze 150/5 daarna mag ik blij zijn met 60 cc en ook als ze zich om de drie uur meldt. Na 18:00 wil ze helemaal niks meer. Ze huilt niet ( ja als ik de fles maar blijf aanbieden) lacht gewoon maar wil gewoon niet drinken. Is toch niet normaal! Een baby moet toch honger krijgen en drinken??? Ik snap het gewoon niet. Elke fles eindigt in grote frustratie bij mij en dan bij haar. Heb net amper 50 cc naar binnen gedruppeld. Ben zo radeloos :( wanneer wordt het nou beter

Nog ter aanvulling: als ze te vroeg wakker wordt dus voor de 3 uur drinkt ze niks omdat ze logisch geen honger heeft, als ze te wakker is drinkt ze ook niet omdat ze afgeleid is ( ik voed al ergens boven in een saaie hoek), als ik wacht totdat ze echt honger heeft is ze weer te moe.

Kortom!! Ik weet het niet meer en volgende week moet ik werken en ben bang dat ze op de opvang of bij andere mensen niks drinkt

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Allereerst: rustig en kalm blijven. Jouw spanning draag je op haar over tijdens het voeden en dat maakt het een negatieve ervaring voor haar. Wees kalm en verwacht niets. Als ze dan toch wat drinkt, is het in ieder geval iets.
    Is heel moeilijk, want kan me voorstellen dat het je bezorgd maakt. Hoe groeit/ontwikkelt ze? Plast ze genoeg?

Welke voeding krijgt ze? Al andere spenen/flessen geprobeerd? Vast wel denk ik... sommige kinderen hebben niet veel met flessen. Die gaan na 6 maanden goed bijvoeding eten en laten dan zo wat flessen vallen.

3. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0

Rustig blijven vind ik moeilijk. Ze is nu 3,5 maand en er is maat 1 dag geweest dat ze haar flessen goed dronk, maar 1 dus. Elke fles zit ik in spanning of ze wel drinkt. Ze is super makkelijk maar ik kan niet met haar weg omdat ze dan nog slechter drinkt.

Heb verder alles al geprobeerd ja. Ik kan echt niet wachten totdat ze bijvoeging mag, hopelijk gaat dat er beter in dan kan ik minder flessen geven want dit is niet meer leuk

4. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Mss is ze de fles al beu... Ze is 3 maanden en 2 wkn, wat let je om een lepel fruithapje per dag te gaan doen? Je hoeft je toch niet aan de 4 maanden te houden....

5. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0

Ze heeft waarschijnlijk KMA en heeft eczeem dus durf dat nou niet goed te doen. Ze is nooit dol op de fles geweest. Zuigbehoefte heeft ze ook amper gehad.

6. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    das toevallig..hier dus ook kma :) miss is dat een verband ?
    ze drinkt hier nog maar 2 flessen en ik denk omdat ze gewoon niet dol is op melk

7. Maia

Maia Niet meer actief

hoeveel krijgt je meisje op een dag totaal?
    hoe zwaar is ze?

hier een klein manneke dat door de reflux niet zo'n fan is van zijn flessen... ik heb me er ook zo ontzettend druk om gemaakt. Tot hij vorige week ziek werd. Hij dronk altijd al enorm slecht en nu heeft hij een aantal dagen achter elkaar zo goed als niets gedronken, en toen kon ik het loslaten. En toeval of niet, sinds dit weekend drinkt hij zijn flessen leeg. Deed hij zelfs voor hij ziek werd niet. Heeft dus denk ik wel voor een groot deel met jouw (mijn) stress te maken i.c.m. een kindje dat al niet zo'n fan is van flessen en melk (want die kindjes zijn er gewoon). Daarom is de belangrijkste vraag: hoeveel krijgt ze binnen en is dat voldoende voor haar gewicht.

8. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ze weegt 5,5 kg en is 57 cm. Ze is dus goed gevuld voor haar lengte. Ze ziet er ook absoluut niet mager uit. Ik moet het ook loslaten maar ik vind het zo moeilijk, het wordt een soort obsessie terwijl ze altijd vrolijk is. Gek genoeg als mijn oudste 2 niet willen eten dan denk ik 'dan eet je niet'. Wou dat ik dat met haar ook kon

9. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    denk idd dat het een kwestie van loslaten is , zolang ze genoeg groeit en tevreden is :)
    zo heb ik het de eerste maanden ook gedaan..zij woog met 3 maanden ook zo ongeveer was we ff wat langer.
    en nu dik 10 kg hahaha .. maar snap je gevoel want nu heb ik weer et zelfde drinkt ze wel genoeg ???? terwijl ze gewoon tevreden is en goed groeit..we moeten t loslaten

10. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ja moeten we ook maar ik vind het enorm moeilijk. Ik tel ook dagelijks de gedronken cc's en dat wil ik niet maar het gaat automatisch. Als ik dat los kan laten....

Iemand tips??

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Welke melk krijgt ze voor KMA? Die speciale voeding heeft altijd een rare smaak, misschien helpt het om een andere melk te proberen?

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Voed op verzoek. Maak een klein flesje en verwacht niets. Is ze daarna tevreden, laat je het zo, tot ze weer om een fles komt. Probeer de cc's uit je hoofd te zetten en maak van het flesgeven een intiem knuffelmoment. Alles wat ze drinkt, is goed. Die cc's zijn geen goede graadmeter, je baby is dat wel.

Een baby laat zich echt wel horen als ze honger heeft. Haar lengte en gewicht zien er goed uit en als ze zich goed ontwikkelt en voldoende plast hoef je je echt geen zorgen te maken. Zij vertelt je of het goed met haar gaat, niet het aantal flessen of het aantal cc's.

Bijvoeden zou ik zeker niet voor 4 maanden doen, en al helemaal niet met KMA.

13. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Je hebt aardig wat topics achter de rug zie ik, rot dat het nog steeds niet lukt :(
    Als het vermoeden kma is waarom probeet je pepti niet ? Of heeft ze dat al ?

Mss kan je een afspraak maken met de ka, desnoods met verwijzing ?
    Zowieso om iets medisch uit te sluiten. Verborgen reflux, pijnklachten, of iets anders ??

14. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ze heeft nutramigen AA. Ik heb een kind met verborgen reflux gehad en dat is het absoluut niet. Ze slaapt veel (teveel soms haha), huilt verder nooit en zie geen andere typische reflux klachten. Ze drinkt gewoon vanaf de geboorte erg slecht. Ben nu weer terug op difrax. Ze heeft altijd uit dr. Brown gedronken maar daar speelt ze nu meer mee dan dat ze drinkt. Difrax ging nu goed, niet bijzonder veel gedronken maar wel normaal weer. Difrax ging eerst te snel

15. Martine1979

Martine1979 Nieuw lid

12 jun 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha eden, ook hier een kleine van 12 weken met mogelijk KMA (zitten nu aan de Neocate). OOk ik telde de cc's, flesjes dronk hij nooit op. Na een minuut of 7 stopt hij er gewoon mee. Nu ben ik achter het volgende: bij het ontwaken wil hij drinken en als hij naar bed wil drinkt hij de rest op. Hij drinkt dus nooit een hele fles leeg! Zou dit bij jou ook kunnen? Bij mij werkt een snellere fles juist averechts, ik ben weer terug naar speen 1 van Dr. Brown. Ik weet niet of je iets aan deze informatie hebt, maar snap je frustatie!!

16. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ze drinkt het beste als ze inderdaad net wakker is maar als ze naar bed gaat dan wil ze niet meer. Speen 1 viel ze halverwege gewoon in slaap dus net speen 2 ging het beter. Ze heeft zelfs 2 dagen om de 3 uur 170 cc gedronken maar nu sabbelt ze dus alleen aan de fles. Vandaar naar difrax nu. Maar zal eens proberen dat als ze niet goed drinkt dan voor het slapen nog eens wat aan te bieden

Deel Deze Pagina