Ben ik nou zo krenterig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerbries, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vraag niet snel ergens geld voor, zeker niet aan familie. Maar goed, wij spenderen dan ook niet de bedragen die jij hier noemt aan baby- en kinderspullen/kleding...
    Ik vind het op zich niet raar om er geld voor te vragen, maar ik zet het liever op marktplaats als ik ergens geld voor wil hebben, of leen het uit, (en verkoop het daarna).

Heb nu een deel van mijn positiekleding beloofd aan een kennisje en een deel dat nog erg goed is, heb ik op marktplaats gezet. Verkoop ik dat niet, dan geef ik het alsnog weg.

Ik vind het wel gek dat iemand gewoon maar verwacht alles te kunnen krijgen. Wij hebben veel gekregen van vrienden, maar hun babykamer hebben we overgekocht. Kleertjes krijg ik allemaal van haar, (als er al merkspul tussen zit, is dat derdehands als het bij ons komt), maar grotere dingen zou ik nooit zomaar verwachten wel gratis te krijgen. En het zou mij ook wel storen als een ander dat van mij verwacht...

2. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik heb van mijn zoontje bijna alles weg gegeven aan vrienden en famillie van mijn man. nooit waardering voor gehad en zelfs een kleinigheidje op de verjaardag van mijn zoontje is teveel. nu verkoop ik alles op marktplaats. ik vind het gewoon niet leuk dat mensen alleen willen krijgen maar nooit iets willen geven.

ik vind het dus niet raar dat je er iets kleins voor terug vraagt. ik zelf durf dat niet dus verkoop ik het beter via marktplaats.

3. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Ik vraag geen geld aan familie of vrienden, ik ben het dus met je zusje eens

4. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik vraag ook geen geld aan familie of vrienden, maar er is niets mis mee. Vooral niet als jij het geld goed kunt gebruiken. Ik zou anders lekker alles via marktplaats wegdoen, jij krijgt je bedragje binnen en geen gezeik.

5. icsiwonder

icsiwonder Actief lid

13 jan 2012
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    De echt dure dingen verkoop ik gewoon op mp andere dingen zou ik gratis weggeven aan vrienden of fam. Daar ga ik geen geld voor vragen.

6. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik snap je best wel. Zij heeft zo te lezen al veel van jullie gekregen of voor een klein prijsje over kunnen nemen.
    Misschien als je uitlegt dat je van dat geld nieuwe spullen wilt kopen voor je eigen kindjes?

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Kleding zou ik zo geven als ze het wil hebben maar bijvoorbeeld een kamertje niet. Wij moeten ook weer eennieuwe kamer kopen en daar is dat geld dan voor.

8. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja vind ik wel doet me denk aan me broer. Die heeft daar ook een houtje van. Leen daar nooit niks van en neem ook nooit niks over. Gaat het nu om een kinderkamer of iets dergelijks zeg ik ja je hebt gelijk. Maar om speelgoed en kleding?? Nee vind ik niet kunnen.

9. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    ZO! wat een reacties, verschillende reacties, heeft me goed helpen relativeren! Heb de spullen allemaal meegegeven en ze vroeg uit zichzelf wat ik ervoor wilde hebben. Ik heb gezegd kijk zelf maar, of een kleinigheidje voor sinterklaas. Zo zijn we allebei tevreden.

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Zelf zou ik ook aan familie geen geld vragen voor kleding of speelgoed.

Kinderkamer/wandelwagen vind ik iets anders.

Wel als ik iets gratis zou krijgen van familie vraag ik uit beleefdheid of ze er iets voor willen hebben. Maar eigenlijk hoeft dat nooit, en andersom hier ook niet.

11. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is

Wat fijn dat het zo opgelost is :)

12. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

dat is dus voor een duppie op de eerste rij willen zitten.

13. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wat fijn dat het opgelost is. Wat mij betreft zou het me vooral steken dat ze verwacht het gratis te krijgen. Ik zou zelf - wat zij nu ook gedaan heeft - altijd aanbieden ervoor te betalen, dan kan de ander altijd nog beslissen om het gratis weg te geven.

Ik vind het dus niet krenterig, hoor. Je gaf toch al een hoop weg of voor een zacht prijsje?

14. beccie

beccie Niet meer actief

ik heb zelf ook veel spul van mijn zus gekregen. en daar wou ze ook nooit wat voor hebben.
    ze vond het alleen maar leuk dat die dingen nu weer bij mij staan, dat stond toch maar wat op zolder.

als ik zelf kleding weg doe aan familie wil ik er ook niks voor hebben . vind het alleen maar leuk als ik er iemand weer blij mee maak.
    als ik echt iets heb wat ik wil verkopen doe ik het via marktplaats ofzo.
    en soms als ik iemand wat gegeven heb dan nemen ze later soms eens een kadootje mee voor mijn zoontje. dat vind ik veel leuker dan dat ik er zelf geld voor vraag.

15. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Wat fijn dat jullie het onderling hebben kunnen oplossen!!

16. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Mijn gedachte, bied het haar dan ook niet aan als ze er moeite mee heeft maar verkoop het gewoon.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als mijn zusje iets van mijn merkkleding heel mooi zou vinden zou ze het zo mogen hebben. En dan bedoel ik 1 of 2 dingen per seizoen ofzo. Maar de rest gaat echt op marktplaats. Ik heb veel jottum enzo en ik gebruik dat geld echt weer om nieuwe kleding te kopen.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Alleen de openingspost gelezen.

Ik zou het gewoon uitlenen, dus duidelijk maken dat je het na gebruik weer terug wilt hebben.12,50 voor zo'n jasje vragen zou ik nooit doen. Dat vind ik een beetje vreemd.

19. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Dat vin dik dus ook. Als het over en weer zo gaat, vind ik het een ander verhaal dan wanneer de ander er dus wel geld voor zou vragen.
    Ik bedoel als je zeker weet dat de ander het jou ook zou geven als ze iets had wat voor jou van pas kwam dan zou ik het ook met gemak geven.

Als de ander meer is van krijgen en nooit weggeven, werd het een ander verhaal. Familie of niet dat maakt me dan niet uit

20. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    dus dat???

Deel Deze Pagina