Ben ik nou zo n zeur??

Discussie in 'De lounge' gestart door mamadelight, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamadelight

9 dec 2008
    52
    0
    0
    Ik vraag me af of ik nou een zeur ben :)
    Dat word tegen mij gezegt door manlief :(
    Wat is nou het geval.....
    We hebben samen 3 kinderen. Een daarvan is niet zijn kind.
    Maar het probleem....... Hij werkt 38 uur in de week.
    Heeft late diensten..... En verder mag hij van mij zo vaak weg als tie wilt. Maar....... hij doet echt helemaal niks aan de opvoeding van de kids.....!! Gaat niet met ze weg..... maakt geen tijd voor ze...... koopt niet eens een kadootje hier en daar voor ze. ( ook niet als ze jarig zijn. mag ik allemaal regelen ) Maar gewoon echt helemaal niks. brengt ze ook niet naar school of gaat ze halen.
    Gewoon helemaal niks.
    Als hij vrij is gaat hij voetbal kijken. weg. OF hij blijft de hele dag op zijn bed liggen.
    Nou wonen wij tijdelijk bij zijn moeder in. woningnood enz. Maar zijn moeder vind het NORMAAL dat een man niks hoef te doen met de kids???????? :( geen huishouden hoeft te doen?? :$ EN het is normaal dat hij heeeeeleeee dagen slaapt als hij vrij is....
    En slaap ik een dagje uit...... 3x raden wat er dan gebeurd...... staat zijn moeder naast me dat ik eens me bed uit met komen.... En dan vraag ik mij echt af, waarom laat je het hem niet eens opknappen.
    Ik ben al eens eerder van hem gescheiden vanwege deze dingen.
    Maar hij veranderd gewoon niet!!
    Als de kids een dagje uit hebben dan mag ik alleen met ze weg :x we doen als ouders niks maar dan ook niks samen :(
    Ik ben inmiddels doodop!! Ik doe het huishouden. ik werk ook. en ik doe de kids. Owja en zijn troep opruimen enz enz.
    enige wat ik wil is dat hij een beetje.... als is het maar 1 dag in de week..... dat hij gewoon meehelpt aan de opvoeding.

En begrijp mij niet verkeerd ik vind het fijn om voor ze te zorgen en alles met ze te doen...... maar ik kan net zo goed alleen gaan wonen met ze..... Want heb niks aan manlief.
    heb ik ongelijk mogen jullie dat natuurlijk ook gewoon roepen.
    Maar ik weet het inmiddels niet meer!!
    nou dan is mijn vraag........ ben ik echt nou een zeur hierin?? :D

xxxxxxxx mamadelight

2. SarahEline

20 mei 2010
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat je man zich niet bezighoud met de kinderen. Ik zie het zelf zo vaak (waaronder bij mijn eigen vader).

en 1 ding Je zeurt absoluuuut niet!! Ik vind het heel knap dat je dit allemaal doet. Het huishouden, werk en de opvoeding van de kinderen!!

Een goed gesprek, en anders harde maatregelen nemen. Laat hem zien of voelen dat je meer van hem verwacht dan een kontafdruk te maken op de bank.
    Een relatietherapeut een idee? Want als ik je verhaal lees denk ik: Dit kan toch niet!! (mede omdat ik zelf een vader had die er niet voor ons was)

3. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Nee hoor, de vader moet zijn kids ook opvoeden, gewoon doorzeuren en iets veranderen aan de situatie we leven niet meer in 1960 dat mamas alles deden.

4. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik vind totaal NIET dat je zeurt!
    Probeer hem van de bank te trappen en zijn moeder moet ook wakker worden we leven in 2010!:$

Jeeej zulke mannen gaan mij de handen van jeuken!:x

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Je zeurt niet, ik vind dat een man zeker als vader zn verplichtingen heeft en als hij van je houdt lijkt het me niet meer dan normala dat hij je wil helpen als hij vrij is maar.... je hebt wel een stel kinderen van 'm. Lijkt mij dat hij ookal zo was voor de kids of dat je iig na 1 kind al hebt gemerkt wat voor vlees je in de kuip hebt. Je hebt het heel lang gepikt dus er nu moeilijk over doen... dan kan ik me wel voorstellen dat hij vindt dat je zeurt (niet dat hij gelijk heeft maar oke) Heel lang kwam hij er kennelijk mee weg en nu niet meer...
    Zou idd eens goed praten en hierover nadenken... moet hij echt veranderen, wil hij dat wel en stel nou dat het zo blijft wat dan...

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Vind ook niet dat je zeurt. Een vader hoort ook zijn verantwoordelijheid te nemen. En niet alles aan de moeder over te houden. Waarom neem je anders nog samen kinderen?!

7. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Precies!!;)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.917
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er zijn een heleboel families waar het doodnormaal wordt gevonden dat de vader (bijna) niks met / voor de kinderen doet. Die zijn nog heel traditoneel: pa werkt buitenshuis, ma doet het huishouden en de kinderen. Prima als beide partijen het daarmee eens zijn.

Maar jullie zijn het hier dus niet samen over eens. Heb jullie voor je opnieuw met hem trouwde geen afspraken hierover gemaakt?

9. mama to be

mama to be Actief lid

1 jan 2008
    395
    0
    0
    Winsum
    Je zeurt echt niet hoor, vindt het de normaalste zaak van de wereld als een vader ook zijn steentje bijdraagt. Gelukkig vind mijn man dat ook. Gaat zelfs als hij vrij is en ik aan het werk van alles ondernemen.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind je alles behalve een zeur.
    Die man van jou heeft een schop onder zijn kont nodig ( en zijn moeder trouwens ook,want die moet zich al helemaal nergen mee bemoeien )
    Vind het echt niet normaal dat je man helemaal niets doet .Zou daar zeker een serieus gesprek over aan gaan. Want als jij er aan onderdoor gaat moet hij alles doen voor en met de kids.

11. Hester

Hester Niet meer actief

Wow! Als ik zo'n kerel had, zou ik ook daarover 'zeuren'. Je bent dus geen zeur.
    Ik zou hem echt duidelijk maken dat hij ook de handjes uit de mouwen mag steken.
    Mijn man werkt minimaal 60 uur per week, maar doet daarnaast van alles in huis en met ons kind. Vind ik heel normaal, is toch ook zijn huis en kind?

Onderneem actie, want wat jij beschrijft is niet normaal!

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik had hem er allang uitgeschopt. Wat een slappe piemel van een vent zeg.
    Ow wacht, je woont bij z'n moeder. Nou, gauw op zoek naar iets voor jezelf.
    Ik weet het, beetje heftige reactie misschien maar ik zou echt niet met zo'n 'man' kunnen leven.

13. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Precies!
    Vind het niet normaal dat hij zo doet. Niks dus. En zijn moeder die zich er mee bemoeit? Zal toch een keer duidelijk zeggen dat dat niet haar zaak is.

14. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik vind t ook niet normaal... zeker niet als jij ook werkt!
    ik vraag me alleen af ... zijn jullie nu bezig voor nog een beeb?
    aan je banner hoor. (is dan natuurlijk nog geheel jullie keuze) maar als je aangeeft dat je om die reden al een keer gescheiden bent...
    vroeg t me gewoon af. (niet oordelend:D)

Vind t trouwens van je sch-ma ook belachelijk..waar bemoeit ze zich mee. spreek een keer met je kerel af jij mag altijd uitslapen! mag ik nu is uitslapen?!

sterkte meid. goed praten en vertellen dat t niet meer van deze tijd is. hij wilde ook de kinderen! en hij wist ook dat jij met een kind kwam!
    sorry voor de uitroeptekens. vind zulke kerels gewoon niet volwassen.
    hopelijk draait hij bij. al zal het iets zijn waar je altijd over moet blijven praten en aanmoedigen. als hij er dan iig maar op reageerd.

15. mieppie1

mieppie1 Actief lid

9 nov 2009
    159
    0
    0
    roermond
    Vind je geen zeur, maar als je al eens gescheiden bent van hem om dezelfde reden, is het misschien wel dom om te denken dat het veranderd/of veranderen zou.
    Misschien idd maar eens bedenken wat je nu zelf wil.Want de kans dat hij veranderd is blijkbaar niet heel groot.

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik vind ook niet dat je zeurt. je hebt groot gelijk dat je dit eingelijk niet zo leuk vind. heb je het al eens met je man hierover gehad?

ik heb ook wel eens zulke gesprekken met mijn partner gehad, niet dat hij niks deed maar in mijn ogen kon hij meer doen. en het helpt wel..nou hangt dat natuurlijk ook van je partner af he. maja dan heb jij iig ene poging gewaagd tot verbetering. kan nooit kwaad denk ik toch.

ik krijg het idee dat jouw man en schoonmoeder nog echt van het ouderwetse zijn. de vrouw is er om om te boennen en de kinderen op te voeden en de man is er om te werken en verder niks. leg duidelijk uit dat de taken oneerlijk verdeeld zijn. ja je man werkt maar jij toch ook?!! waarom moet jij dan ook nog een in je eentje een heel huishouden runnen? ik hoop dat jullie een middenweg en een eerlijke taakverdeling kunnen vinden want ik weet zelf hoe lastig dat soms kan zijn.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou toch eens goed met hem praten, waarom zijn jullie weer bij elkaar gekomen, had hij gezegd dat hij beter zijn best zou doen?

18. mamadelight

9 dec 2008
    52
    0
    0
    Haha nee we zijn nog steeds officieel gescheiden.
    Maar toen de vader van mijn laatste kind er van door ging, leek hij zoooooooo betrokken en zooooooo veranderd.
    In mijn huis deed tie OPEENS wel alles.
    En nee we krijgen niet weer een kindje. ( aub niet zeg hihi ) foute banner dus. Die staat er nog van 2009 geloof ik hihi
    Maarja die andere 2 kids zijn wel van hem maar ook daar zie je niks bij terug. Ik ben inmiddels echt doodop gewoon.
    Kijk ik werk dan wel geen 40 uur in de week maar ja met alles erbij zoals kids en huishouden en werk, haal ik hem dik in.

En idd ooit was hij al zo..... En ik dacht echt dat de scheiding zou helpen. Idd stom van mij om te denken dat iemand kan veranderen.
    ik ben trouwens al bezig om wat voor mezelf te vinden.
    Maar pffffffff wat een drama!! haha
    maar als ik er dus wat van zeg...... dan is het blabla ik heb intensief werk, en ik moet de hele tijd goed consentreren op de weg ( hij is buschaffeur ) kijk tot zo ver snap ik dat nog.... maar helemaal niks doen...... pfffff en ze moeder is er nog mee eens ook!! :( Die is ook al zoo stom om alles voor hem te doen. :( EN als ik dan tegen haar zeg.... laat het hem zelf doen...... dan zegt ze.... ja maar hij werkt pffffffffff ( echt ik wil bijna 40 uur gaan werken weet je dat ) alsof huisvrouw, moeder niks betekend.
    hun leven idd nog in het jaar 1960!!

En idd ooit vond ik dat goed maar toen werkte ik nog niet..... Tot ik ging werken toen vond ik het echt Too Much worden.
    en nu............. nu lijk ik wel een machine!!

De scheidings was trouwens meerdere redenen.

19. mamadelight

9 dec 2008
    52
    0
    0

ja!! :(

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou zoiezo zo snel mogelijk iets voor jezelf gaan zoeken zodat je geen bemoeienis hebt van je schoonmoeder.
    En tja dan maar eens kijken of je nog wel samen verder met hem wil,omdat dit 1 van de redenen was dat je eerder van hem gescheiden bent.

Deel Deze Pagina