Ben ik nou zo naief?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SportySteenbok, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    ja het kan goed.

totdat ze dus weer in een fase komen en ze het weer vergeten rond 5 jaar dus bijvoorbeeld.

gelukkig alleen thuis buiten de deur is het een engel

2. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    De mijne vertoont ook waanzinnig veel sociaal wenselijk gedrag! Heerlijk. Thuis genieten van een boefje en bij anderen genieten van een makkelijk kind.

Mijn familie was hier van de week en zij keken hun ogen uit. Bij hun is hij zoooo braaf en thuis is het een ondeugd.

Het mooie van het verhaal: de ene moeder stelt uit liefde heel veel grenzen, de andere moeder stelt uit liefde minder grenzen. Vaak zit er een verhaal achter en dat is vaak interessant om te horen en ook weer leerzaam.

maar ik ben er van overtuigd dat je een kind heel erg veel kunt leren, door liefdevol en rechtvaardig te zijn. En dan maakt het niet uit of je heel streng bent of niet.

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik leer het mijn dochter ook, elke keer opnieuw en nog doet ze het ;) Dus het is niet zo dat iemand het niet leert als het kindje het toch doet. Mijn neefje deed het ook en nu hij ouder wordt steeds minder. Volgens mij hoort het bij de leeftijd en doen meer kinderen dat wel. Natuurlijk zeg je er wat van en leer je het, maar het is niet altijd meteen afgeleerd. Soms is het een langer proces.

Maar toen mijn dochter jonger was zei ik het net zoals jij.. "Mijn kind gaat dat niet doen, dat leer ik meteen goed"

Succes ermee tegen die tijd :D

4. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik ga het in ieder geval wel proberen!!!
    Ben me ervan bewust dat dit niet in 1 keer zal gaan en dat het veel geduld vergt, maar ik ga het echt proberen!

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Over een jaartje merk je wel hoe het gaat ;)

Het lijkt soms wel alsof ik de hele dag aan het corrigeren ben... ze willen alles uitproberen en hebben nog geen idee van consequenties.
    Verschilt ook vast per kind, maar denk dat over het algemeen iedere ouder z'n handen vol heeft aan het opvoeden :)

6. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Volgens mij moet dat gewoon lukken als je maar conseqent bent.
    Hier is nee ook echt nee en er wordt niet onderhandelt!
    Ik merk gewoon dat de jongens beter naar mij luisteren dan naar papa............
    Ik ben er vroeg mee begonnen dat als ik 1x waarschuw en ze luisteren niet, ze op hun strafplekje moeten, nu heb ik daar mega veel profijt van, ze zitten zelden tot nooit meer op hun strafplekje!

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.945
    113
    Vrouw
    +1 :)
    Is een proces dat altijd in beweging is...
    Dan zijn ze een tijdje voorbeeldig en vervolgens...lijkt het wel alsof ze helemaaal niet luisteren..
    Grenzen opzoeken hoort bij opgroeien en aan ons de schone taak die grenzen aan te geven. Soms ben je streng en soms iets minder streng.
    En dan komt het wel goed :)

8. Onje

Onje Niet meer actief

Oh ja hoor dat gaat je zeker lukken mits je consequent bent en blijft.
    Ieder kind en iedere leeftijd heeft zijn fases zijn strijd en charmes, maar consequent blijven niet opgeven en volhouden dat is erg belangrijk.
    Naïef vind ik je absoluut niet.

9. Storm

Storm Niet meer actief

Niet geschoten is altijd mis, toch? uiteindelijk gaat het wel lukken en hoe ouder ze worden hoe meer eigen ze zich dingen gaan maken. Dan praten ze er niet meer zomaar dwars door heen, maar kopieeren ze jouwn welgemeende: mag ik even storen? ;)

Het is best te doen. Mijn oudste is nog geen vier en weet dondersgoed wat wel en niet mag. Hij vergeet het nog wel eens, maar na een kleine herinnering of een, sssst, mama is even aan het praten. Komt het wel weer goed.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #30 Arevinol, 31 jul 2013
    Laatst bewerkt: 31 jul 2013
    Misschien. Je hebt van die braverds of verlegen kinderen. Maar dat hangt niet puur van de opvoeding af :p.

Over t algemeen leren kinderen door herhaling en bij de een moet je wat vaker herhalen dan bij de ander. Vanaf een bepaalde leeftijd zal het blijven hangen. Maar ook geregeld 'per ongeluk' nog even vergeten worden.

Oh, en bijna alle vriendinnetjes die hier zijn blijven spelen, vragen om eten.. ;) Vaak op de momenten dat ze thuis gewend zijn, denk ik. Maar nee (of straks) accepteren ze gelukkig (nog) wel.
    Mijn dochter heeft laatst een keer herhaaldelijk gevraagd aan een moeder wanneer ze dat beloofde ijsje nou eindelijk kregen :)
    Dat is volgens mij het moeilijkste voor kinderen om niet te doen.. (tenzij het slechte eters zijn). Maar ga er toch maar weer extra op hameren dat dat heel onbeleefd is.

Deel Deze Pagina