Ben ik nou zo onreel of is schoonvader zo egoitisch??

Discussie in 'De lounge' gestart door MaMa, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Zal het even toelichten, s.vader komt nu al een week over de vloer om te helpen in het huis elke dag een uurtje, hartstikke fijn natuurlijk al gaat het een stuk sneller (en minder keer op en neer rijden) als je gewoon 1 dag de hele dag doorgaat maar goed..
    Er is veel stof en lawaai beneden dus ik blijf met de kleine (9weekjes oud) boven of ben de deur uit.

De kleine slaapt nog veel. Is max. 1 uur wakker waarin ook verschonen (10min) en voeden (30min) valt. Dan begint hij al in zn oogjes te wrijven en te gapen. Moet over een paar weken weer aan het werk dus wil een goed bedritueel neerzetten dus volg de principes van baby in droomritme. Gaat al stukken beter sinds we dit consequent aanhouden. Tuurlijk jengelt hij wat als je hem neerlegt maar vaak is hij gauw gerust gesteld. Ben je te laat met hem in bed leggen dan is hij zwaar oververmoeid en krijst hij alles bij elkaar.

Nou het volgende, ik krijg de verwijten naar mijn hoofd dat ik s.vader zijn kleinkind niet laat zien..
    Hij mag hem best zien maar tot nu toe elke keer dat ze klaar zijn met werken ligt de kleine te slapen of krijgt net eten (borstvoeding)
    Niet zo gek aangezien hij het grootste deel van de tijd slaapt zul je hem niet snel wakker treffen :p

Nou vandaag brak mn klomp :x, hij wilde hem perse zien! Had hem net in bed gelegd (was al iets meer dan een uur wakker en heel moe) en hij jengelde nog een beetje in zn bedje. Zijn reactie; 'hij huilt dus hij is wakker dus ik kan hem zien' :( Moest manlief hem uit bed gaan halen zodat hij koetjekoetjekoetje voor zn gezicht kon gaan staan :$ 'Kijk! hij vind het leuk hij wil spelen'
    Ja natuurlijk gaat hij liever spelen dan slapen.. maar zometeen is hij doodmoe en zitten wij met de gebakken peren, en ja hoor daarna meneertje natuurlijk krijsen in bed :( resultaat ik kan de rest van de middag met de kleine op mn arm rondjes lopen, ukje helemaal verdrietig en overstuur...

Ik snap dat hij hem wil zien, maar time dat dan ff wat beter.. vind hem uit bed rukken en met hem spelen terwijl hij al doodop is behoorlijk egoistisch. Vind dat het dan alleen draait om wat mijn s.vader WIL en niet wat het beste is voor de kleine..

2. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Jij bent de moeder, jij weet wat het beste is voor je kindje. Ik heb er gelukkig nooit aan toegegeven als visite of familie dit wilde en ben daar nog steeds blij om. Knuffelen mag, maar niet ten koste van mijn baby ;)

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Gaan jullie nooit even langs bij je s.o. met jullie kindje? Of nodigen jullie ze bij jullie thuis uit. Dan kan hij jullie zoontje toch ook zien?

Ik vind jouw reactie niet vreemd, maar als je s.v. verder nooit in de gelegenheid is om je zoontje te zien, dan vind ik het ook niet raar dat hij nu een beetje aandrong.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Kun je het niet omdraaien en SV storen tijdens het werk door te roepen: Ja, de baby is NU wakker, nú koesjiekoesjiekoesjie doen, want straks kan het niet meer, dan wil ik het niet hebben!

Is dat misschien een oplossing?

5. Hogelinda

Hogelinda Actief lid

12 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zooo herkenbaar! Ik heb gelukkig vol kunnen houden en heb volledig mijn gevoel gevolgd. Nee was en bleef nee. Het is geen pop!
    Mijn advies: Blijf bij je gevoel en als het niet goed voelt, laat hem dan gewoon liggen. Straks is er nog tijd genoeg om met zijn kleinkind te spelen. Het is nu nog een baby en die hebben nu eenmaal veel slaap nodig.

6. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik geef je groot gelijk. Slaap is belangrijk voor een baby en als jij iets niet wil dan heeft hij zich aan te passen. Hij zal er begrip voor moeten opbrengen dat jullie kindje nog veel slaapt. Ons zoontje sliep ook veel en heeft de eerste 2 weken de oogjes dicht gehouden, ook als hij wakker was. Helaas voor de mensen die hem met zijn ogen op willen zien, dan maar geduld hebben!
    Wat vind je man hiervan? Want ik begrijp uit je verhaal dat je man hem toch uit zijn bedje is gaan pakken. Heb je het er met je man over gehad?

7. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Hier hadden schoonouders ook altijd commentaar dat ons zoontje sliep als ze hem zagen! We hebben ze nooit duidelijk kunnen maken dat het vrijwel het enige was dat hij deed en dat dat belangrijk is.

1 keer waren we bij schoonouders en hij was net in de auto in slaap gevallen, schoonmoeder had hem op schoot en meneer sliep uiteraard gewoon verder, ze ging met hem lopen naar de woonkamer en ik heb nog zogezegd dat ze hemmoest laten slapen! En ja hoor, nog geen 5 minuten later begon zoontje te krijsen! Hij was ook rond de 9 weken en we waren er net achter dat hij een liesbreuk had dus dat gekrijs was heel vervelend want daar kreeg hij weer pijn van! Maar schoonmoeder wilde zijn ogen zien dus hij moest wakker worden en daarmee uit! Gevolg was dat ze door het gekrijs alsnog zijn ogem niet kom zien en troosten moest ik maar doen want ik was zijn moeder! Ik was flabbergasted en we zijn gauw weer naar huis gegaan! Daarna zijn we een poosje weinig daar geweest en als ze hier waren lag hij altijd net op bed!

Ik vind gewoon dat mensen moeten snappen dat een baby vrijwel alleen maar slaapt en ook nog het liefste in bed!

Mijn beste vriendin is pas bevallen en ik heb hem nog niet vastgehad en gekoetjiekoet, omdat ik vind dat zo een baby gewoon moet kunnen slapen!

8. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    uhm sorry maar ik vind het vreemd dat hij dan gewoon uit bed gehaald word, slapen is slapen en als hij hem dan wil zien dan maar in zijn bedje. en anders afspreken dat je de volgende dag even gezellig langskomt..

meid jou gevoel jullie ritme lekker aan houden

9. knap

knap Niet meer actief

Zou er niet z.n probleem van gemaakt hebben. Voor een keertje.

Ben ook nooit de moeilijkste geweest.

Ben juist van daar worden kinderen flexibel van.

Snap wel dat je het niet leuk vind dat is een ander verhaal.

Dat hij nu elke dag komt klussen. kan hij beter voor hij begint met klussen of tijdens even kroelen met kleinzoon. Als hij wakker is roep je hem even om frustratie te voorkomen. Daarbij weet eigenlijk niet wat je man er echt van vond hij heeft hem gegeven!

En je schoonvader helpt met klussen. Als koetjekoe dan als beloning is vind ik dat je niet moet klagen. Maar ja dat is mijn mening.

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik ben heel flexibel geweest met mn dochter. Maar slapen is slapen en ik had m er echt niet uitgepakt! Zijn vast momenten genoeg en een baby is nou eenmaal nog niet zo sociaal. Punt!

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier een kind dat na zo'n actie rustig de rest van de dag van slag was..
    Dus wij wilden er ook niet zo aan.

Maar tja.. Opa's hebben ook gevoel en zijn ook hartstikke blij en trots en gelukkig met hun keuze kleinkind.
    Dus die willen hem/haar natuurlijk ook weleens zien.

Ik zou dus inderdaad gewoon even roepen "ja nu! Over een kwartiertje gaat ie weer naar bed maar nu kan het wel hoor"
    Dan heb je allebei wat je graag wil.
    Opa z'n koetsiekoetsie en jij een kind dat gewoon weer lekker op tijd in bed ligt.

12. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    hier sluit ik me bij aan. en hij kan toch ook een slapend kindje vasthouden? maar dat is mijn mening natuurlijk.

13. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Is dit de eerste keer deze week dat je sv aandringt? Zo ja, dan zou ik daar helemaal geen probleem van hebben gemaakt. Als dit elke dag zou gebeuren, dan geef ik je groot gelijk.
    Je sv is natuurlijk ook blij met de kleine, snap wel dat hij hem wil zien als hij al een week langs is gekomen.

14. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Nou, als het mijn vriend was die de kleine in die situatie uit bedje zou halen, omdat schoonvader eist, dan had mijn vriend de kleine op zijn arm mogen blijven houden en troosten en weer terug in bedje stoppen. Dan leert ie vast wel nee te zeggen de volgende keer dat iemand eist de kleine te zien.

Echt waar, de volgende keer dat je man jullie zoontje uit bed haalt voor zoiets, accepteert hij ook maar de gevolgen.

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het is jullie eerste kindje en ik begrijp dat je daar graag een ritme in wil hebben, brengen en houden. Maar je zo streng aan de "regels" houden is misschien te veel van het goede. Hier word je kindje in ieder geval niet flexibel van. Onze oudste was ook gebaad bij regelmaat maar probeerde toch ook wel af en toe iets anders te doen.

Jouw schoonvader neemt de moeite jullie te komen helpen, is het dan echt te veel moeite om voor te slapen leggen schoonvader even te roepen van joh hij is wakker, kom je ff babyknuffelen?
    Ik probeer in zulke situaties altijd te denken hoe ik het zou vinden. Stel je bent aan het helpen in het huis van je zoon en schoondochter en elke keer als je klaar bent met klussen ligt de kleine in bed zonder dat er iets gezegd is, niet leuk toch?

16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Precies! Gewoon zeggen wanneer hij wel wakker is. En dat hij over een kwartiertje weer naar bed gaat. Ik denk dat je niet duidelijker kan zijn als je het zo doet :).

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Je zag me :D Jeeeeeeeeeeej!

Thanks, was al bang dat ik niet opgemerkt werd :cool:
    Ik vond het namelijk de ideale oplossing.

18. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Jij valt toch altijd op ;) ! Ik kan soms erg lachen om je reacties. Op een leuke manier hoor, niet vervelend bedoeld.

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

:D Good! Dat is ook de bedoeling, haha.

20. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jouw kind, jouw ideeen. Maar, misschien kun je het ook eens anders bekijken. Mijn kinderen sliepen meestal op mij (of manlief, of oma of opa, meer niet eigenlijk). Ik vond oma en opa ook belangrijk, zeker dat ze daar een band mee kunnen opbouwen, dus ja, ze mochten best 'op' opa o oma slapen.

Een slapend kindje vasthouden, is dat zo erg? en waarom zou je kind meteen van slag zijn? komt dat misschien niet omdat je er zo bovenop zit op de RRR (waar ik overigens weinig mee had, ik merkte dat kindjes goed zelf konden bepalen als ze moe waren, en makkelijk in slaap vielen, ook op opa liggend bijv. Je kunt hem daarna eventueel toch verleggen richting bed?

Deel Deze Pagina