Ben ik nou zo onreel of is schoonvader zo egoitisch??

Discussie in 'De lounge' gestart door MaMa, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hm, ik vind je schoonvader niet opzettelijk egoïstisch..

Jij bent de moeder en bepaald hoe het gaat.

Zelf was ik iets flexibeler.

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik begrijp jullie beiden.

Hij is al de hele week jullie aan het helpen maar heeft geen een van de keren zijn kleinkind gezien. Ik had allang al gevraagd of hij niet even eerst wilde knuffelen en een bakkie drinken en dan klussen.

Ik heb een premature dochter die deed ook niks anders als slapen, eten en poepen. Slapen deed ze bij iedereen wel.

3. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik snap beide kanten wel.
    Ik zou mijn zoontje ook niet uit bed halen als hij slaapt. Nooit gedaan.
    Maar kan je hem niet vlak na verschonen of voeden even aan hem laten zien? Even naar hem toe lopen? Dat lijkt me toch heel makkelijk?
    Als je sv jullie baby zo graag wilt zien zal hij het vast niet erg vinden om voor 5 min zijn werk te onderbreken of wat langer te blijven.

Of nodig ze eens op een ander moment uit, of ga eens bij hun langs.

Lijkt me geen heel ingewikkelde situatie om samen uit te komen.

4. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik snap aan de andere kant best dat je s.vader zijn kleinkind wil zien. Mijn s. ouders en ouders zijn ook dol op onze dochter en als ze hier zijn willen ze haar graag even zien. (al gaan we ook regelmatig naar hen toe en zien ze haar dan ook;))
    Dus ik zou niet gelijk boos worden op hem. Hij zal het vast niet verkeert bedoeld hebben.
    Misschien als ze aan het werk zijn eventjes met de kleine naar beneden gaan een paar tellen om hem even te laten zien en dan weer naar boven. Moeten ze natuurlijk niet net aan het zagen ofzo zijn;)

5. Gazy

Gazy Niet meer actief

mijn kindje was er echt niet uitgekomen.. doe even gewoon.

als dit het begin is.. dan staat je nog wat te wachten! ;)

6. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Dat was ook.mijn.antwoord toen hij hem.uit bed trok ' dan ga jij de rest van de dag maar met een overstuur kind lopen!' maarja dat werkt natuurlijk niet echt als manlief nog verder moet klussen zodra s.vader weg is om de klus af te krijgen..

7. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Klopt ik geef elke keer aan wanneer hij wakker is, alleen van die momenten maakr hij geen gebruik om te komen kijken maar om te boren in beton (liever biet boren als hij slaapt want dan schrikt hij wakker)
    En tja als je maar een uurtje per dag komt helpen zijn er geen andere wakkeren mimenten soms zelfs geen één

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Te vroeg gemopperd...

Lastig wel dus.. Maar goed.. Als hij maar zo weinig wakker is.. En soms moeten er gaatjes geboord voordat je verder kunt.
    Lastig...

Keuzes dan denk ik.
    Dan maar even geen gaatje.
    En als hij heel de dag komt zijn er nog meer lawaaiklusjes natuurlijk.
    Lijkt me echt mateloos vervelend.. Klussen met zo'n uk in huis.

9. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Nee elke dag kreeg ïk dit verwijt, (ik, want ik ben de boeman die hem op bed legt..b daarom was manlief t ook zo zat en heeft hem gepakt zo van zoo zijn we daar vanaf. Hij komt wekelijks op bezoek hoor dus momenten zat dat hij hem buiten het klussen om kan zien al had tie de laatste week ook net pech lag hij ook net op bed

10. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Hij valt niet in slaap als mensen met hem spelen helaas.. hij valt wel in slaap op mijn borst maar dan kan je hem onmogelijk in zn bed leggen zinder dat hij wakker wordt en het op een krijsen zet. De eerste 6/7 weken op. die manier met hem getobt toen.moest er wel verandering in komen want ik was inmiddels oververmoeid. En dadelijk als ik werk kan je de oppas ook niet met een kindje opzadelen dat niet in zn bed kan slapen. Nu eindelijk sinds we goed op slaaptekenen letten en hem consequent op bed leggen (heeft best wat inspanninh gekost om hem de omschakeling te laten maken - en gaat nog nirt altijd. even soepel) gaat het een stuk beter! me not happy als iemand ons harde werk teniet doet op zon manier

11. Alf

Alf Niet meer actief

Ik zou hem ook absoluut niet wakker gemaakt hebben!

Nu had J hier ook vrij snel een overdag-slapen-ritme, en ik een ritueel daarmee, namelijk; in zijn eigen bedje, in zijn eigen slaapzak. En men wist dus (mits ze hadden geluisterd) precies wanneer meneertje wel of niet wakker was.

Ik zou dan -via je man- aan sv laten weten wanneer jullie zoontje wakker is. Dan kan hij met hem knuffelen/spelen. Als hij hem dan niet wil of kan zien is dat zijn probleem.

edit, dat wil/kan hij dus niet. Dan vind ik dat jij je best hebt gedaan en dat sv een probleem heeft ;)

12. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Lastig!

Ik heb in de begin periode ook gehad dat mijn opa/oma en vooral mijn schoonvader net kwam wanneer ik ging voeden of hij op bed lag!
    Super vervelend vond ik dat voor hun, mijn opa en oma zijn in de 80 en slecht ter been. Het is een hele onderneming als ze even mijn kant op komen, ik heb dus weleens toegegeven aan mijn schuldgevoel en de kleine even naar beneden gehaald en in hun armen gelegd.

Nu heb ik mijn zoontje ook overdag beneden in de box of kinderwagen te slapen gelegd en is hij hier erg makkelijk in, slaap dus ook gewoon verder zonder moeite.

Ik zou er dus ook geen groot punt van maken als jou schoonvader hem even wil zien/vasthouden, natuurlijk ben jij zijn moeder maar jou schoonvader zal vast een trotse opa zijn die ook graag zijn kleinkind een keer vast wil hebben ;).

13. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Dit lijkt me ook een logische oplossing. :)

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik deed daar nooit moeilijk over, mij vader werkt veel in het buitenland en ziet zijn kleinkinderen dus niet veel. Als hij dan ook weer eens in NL was en ze kon zien rekte ik wel eens hun slaapjes.

15. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    ja mee eens. Je schoonvader komt toch ook alleen om te klussen?

mijn vader heeft een paar maanden geleden onze zolder voor de oudste opgeknapt, dat was ook 4 keer in de week 1 tot 3 uurtjes omdat hij ook nog andere bezigheden had.
    Mijn vader is voornamelijk aan het klussen geweest en als hij beneden even wat te drinken nam kon hij met zoon spelen. Maar het werk ging duidelijk voor.

In jouw geval is dat wat lastiger omdat je kindje nog heel klein is en veel slaapt. Ik vind die opmerking dat hij zijn kleinkind NU moet zien erg overdreven. Als hij zijn kleinkind wil zien dan maakt hij maar een afspraak om gewoon eens op de koffie te komen op een tijd wanneer zoontje ongeveer wel wakker is.

16. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    #36 MaMa, 16 aug 2013
    Laatst bewerkt: 16 aug 2013
    Nou vandaag kwam hij op bezoek (onaangekondigt) hij was in dr buurt en moest even naar de wc. Ukje was wakker n lag in de box. en wij waren druk met verbouwen de lawaaidingen zodat ukje daarna ongestoord kon verder slapen.
    Wij even gauw afmaken zoveel tijd hadden we nietmeer voor ikje weer eten moest. Stiefschoonmama staat boven de box gezellig met ukje te kletsen zegt kom ook kijken maar nee hoor nu had s.vader alle kans en kijkt niet naar hem om. Wil hem dus blijkbaar alleen zien als het niet uitkomt.. zucht mijn vraag is beantwoord.ik ben niet onreel s.vader is onmogelijk

17. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ja dat vind ik dan ook heel apart. Ga dan lekker kijken zou je zeggen.
    Raar hoor.

18. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    nou mn man werd in de middag door zn pa gebeld. Hij was boos dat toen hij onverwachts langs kwam wij niet een uur 'gezellig' met hem op de bank koffie gingen koffie drinken maar na even praten aangaven nog even verder te gaan met zagen omdat de kleine bijna weer ging slapen en wij dan niet meer aan lawaai maken toe zouden komen.
    Nou snap ik ook, hij heeft dan meteen zn chago kop op en gaat dan nors zitten doen ipv van het moment gebruik te maken en even de kleine te bekijken.. had na het zagen de kleine op bed gekund en even wat koffie kunnen krijgen.
    Ga niet meteen alles op zij zetten mn schema om gooien enm de verbouwing onhold zetten omdat meneer ineens op de stoep staat, hij weet dat we aan het klussen zijn en het af moet
    Pf bel even van te voren of vraag aan de deur of koffie doen uitkomt. Kom dan niet met een k.*.t. smoes dat je naar de wc moet en daarom langskomt, zeg dan gewoon wat je echt wil..
    Wat een moeilijke man om mee om te gaan zeg.
    Zaten te denken om nog een mail te sturen met uitleg over de kleine dat hij veel slaapt enzo en dat ze dus niet elke week het zo zullen treffen dat hij wakker is om mee te spelen..
    Slim om te mailen ofniet?
    Ben bang dat als we het nu niet goed uitleggen dat we volgende week weer tegen hetzelfde probleem aanlopen

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ik denk dat ik het zou laten afhangen van hoe diegene doet. Ik heb ook wel eens de kinderen eerder uit bed gehaald, zodat visite lekker met ze op schoot kon zitten. Omdat ik ze zo graag wilde laten zien.
    Maar wanneer ik verwijten krijg kan ik heel kribbig worden haha!
    Ik vond de oplossing, sv roepen wanneer hij kan knuffelen, wel een goed idee!

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Nee ik zou niet mailen. Laat het maar even zo. Ook al is dat moeilijk!
    Sommige mensen zijn moeilijk.

Deel Deze Pagina