Ben ik nou zo ouderwets of streng?

Discussie in 'De lounge' gestart door ikkie97, 1 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Dit zouden mijn ouders en schoonouders dus nooit doen ,als je kindje ziek is en dan nog volstoppen met lekkernijen, snap je schoonouders dan ook niet

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wat ik trouwens wel meeeeega irritant vind als ik of man nee zeggen een ander het hem toch geeft onder het mom ahhhh eentje kan toch geen kwaad ( terwijl hij daarvoor al wat gehad heeft )

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Whoa, ik zou ook echt woest zijn inderdaad! :x Vind dat bellen in de nacht wel een goede actie!

4. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Ja dat bedoelde ik ook meer.. Geef die kinderen een krentebol of broodje kaas. Of zet het op tafel zodat iedereen kan pakken, voordat alle kinderen vol zitten met snaai.
    Maar moet zeggen dat het sowieso moeilijk is om hem snaai-vrij te houden. Vooral als ik er niet bij ben.
    Hij was net 1 jaar, kreeg van iemand een kitkatmini, ik was er niet bij.. Vind ik echt achterlijk!

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik snap niet zo goed dat anderen jullie kinderen volstoppen. Dat doen mijn vrienden en familie echt niet. Ben eerder andersom gewend. Vader van mijn beste vriendin greep in toen mijn zoontje nootjes pakte. Toen keek mijn zoontje mij aan omdat hij het niet begreep. Ik vertelde toen dat wij de regel hebben dat sommig eten heel voorzichtig gegeten moet worden, en dat een pinda bij ons wel mag. Maar dat ik het heel fijn vond dat hij mee oplette. Zou ook nooit zomaar iets geven aan een ander kindje.

6. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Ik heb juist altijd het idee dat de kindjes die nooit iets mogen, veel sneller graai-gedrag gaan vertonen als ze wel eens wat mogen dan kindjes die met mate wat mogen snoepen op een verjaardag. Die weten namelijk toch dat ze een paar snoepjes mogen en hebben daarna geen interesse meer voor de hapjes.

Ik ben er ook nog niet zo streng in. Zoontje is pas 1 jaar, dus zo veel snoepgoed heeft hij helemaal nog niet gehad. Maar hij heeft al best we eens een patatje, of een hapje taart of een stukje cake gehad. Hij vond het heerlijk! Maar ging daarna weer net zo lief spelen.

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik vind je niet streng. Mijn zoontje krijgt weinig suiker/snoep. Als hij snoept is het een koekje, liefst biologisch. Ik ben zeer voorzichtig met kleurstoffen en andere rommel. Natuurlijk eet hij op een verjaardag weleens een spekje of toastjes. Chips geeft hij niet om. Spekjes, gummibeertjes etc ook niet. Een lolly krijgt hij niet.

Streng? Ik noem het verantwoord. Het is een ieders beslissing. Mijn zoontje houdt van snoepen, maar op onze manier! Genoeg is genoeg en hij weet heel goed waarom. Tot twee jaar heeft hij nauwelijks gesnoept...zeker nooit chips. Zo zout, zo slecht voor de niertjes...

Mijn omgeving accepteert het en mijn ouders, die veel oppassen, delen dezelfde mening. Maar mijn zoontje maakt met oma weleens lekkere dingen(taartjes of cake :D)

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Overigens leer ik mijn zoontje ook vragen. Hij kan niet zomaar van alles pakken. Eerst netjes vragen en ook aan mij... Ik kan me persoonlijk erg ergeren aan kids die gewoon zakken chips, mini marshes, koek en weet ik wat uit de kast rukken, terwijl er geen gewone boterham ingaat! Moeten die ouders zelf weten, maar zo gaat het dus bij mij thuis niet.

Mijn zoontje heeft weinig behoefte aan al dat snoep...gelukkig!

Deel Deze Pagina