Pff verhuizen?? Als er in de huiskamer ook geen ruimte is voor een box... bedje in de huiskamer zou ik zkr niet doen met huisdieren daarbij. Kinderen hebben hun eigen plek nodig om te slapen vrij van stof en haren van dieren. Dat baby niet op kleed kan vanwege de kat; springt de kat dan ook niet in t bedje als je dat daar zet? co sleeper in jullie kamer en als familie die voor je maakt kan er toch ook wel een zijkant aan worden gemaakt??? vind de "onmogelijkheden" een beetje vaag
Als je de co-sleeper zelf maakt dan kan je hem toch ook zo maken dat hij wel dicht kan? Bedje in woonkamer is echt een no-no.. Veel teveel prikkels voor zo'n kleine baby.. Die moeten gewoon rustig op een kamertje kunnen liggen. Voor in de woonkamer kan je dan inderdaad of een bedje doen of gewoon op de grond.. Er zijn trouwens ook inklapbare boxen, hebben mijn schoonouders ook voor als de kleinkinderen daar zijn. Die is echt met 2 minuten opgezet en weer weggezet, misschien is dat een optie voor je woonkamer?
Maar als je geen ruimte hebt voor een gewoon ledikantje, wat ben je dan van plan te gaan als de baby te groot wordt voor de eventuele co-sleeper..? Ledikantje in de huiskamer? Dat is toch geen doen, een baby van een aantal maanden oud zal echt niet meer lekker on de huiskamer slapen, terwijl jullie daar nog rondlopen.
Een opvouwbare box? Mijn nichtje heeft dat, als de kleine eruit gaat kan ze m zo opklappen en wegzetten.
Ik zou toch kijken hoe jullie veilig samen kunnen slapen in jullie eigen bed. Dat is zó veel fijner voor zowel de bv als de band die jullie opbouwen (de hechting), en je bespaart enorm veel ruimte. Ik zag dat er al een nuttige link is gegeven hierboven .
Een eigen kamer is hier geen optie er is gewoonweg geen plek Zelfs een bedje is te groot voor bij ons in de slaap kamer
Huis staat al in de verkoop maar wil nog niet echt Onze poes kan niet hoog springen heeft n afwijking aan d'r pootjes dus voor t springen in t bedje ben ik niet bang Er moet een oplossing gevonden worden voor een zijkantje die makkelijk is want t bedje word aan ons bed vast gemaakt ,ik zit zelf te denken aan een rol gordijn achting iets. Er komt een passende zijkant bij die er later als het Coslapen niet meer hoeft er gewoon op te klinken is
Ik zou voor de cosleeper gaan. Ik had in mijn flatje destijds ook geen ruimte, maar mijn wiegje had wieltjes. Dus reed ik regelmatig richting woonkamer. Toen babylief iets ouder was, deed ik een kleed op de vloer en een babygym. Kon ie heerlijk spelen en zo opgeruimd als ie t niet nodig had.
Heb je een kinderwagen? Dan zou je hem overdag ook in de bak van de wagen kunnen laten slapen in de woonkamer. Een kennis van me had een piepklein slaapkamertje waar geen wiegje of bedje bij paste, die had een hangwieg boven het voeteneind van hun bed gehangen, nam ook geen extra ruimte in. Je kunt ook 1 hangwieg nemen en 2 haken om hem op te hangen, in jullie slaapkamer en in de woonkamer. Sommige baby's willen niet eens in een box, mijn jongste heeft er zelden in gezeten, gewoon een speelkleed op de vloer, vermaakte hij zich ook prima op.
De cosleeper word extra groot gemaakt zo dat ons mannetje er langer in kan De standaard maten zijn 80x40 die van ons word 55x90 of groter
Een hang wieg zou echt ideaal zijn. MAAR we wonen in een oud heren huis en de plafonds zijn 3 meter hoog en van gips
Persoonlijk vind ik dat niet echt n prettig idee puur en alleen om dat ik zelf een onrustige slaper ben en dus veel te bang ben dat ik onze zoon iets aan doe, Ik en m'n lief die spoonen altijd anders kan ik niet in slaap komen en hij is ook sneller "vertrokken"
Kinderen wagen kan hier niet, geen schuur en een hal van n meter breed en een erg steile trap ga ons mannetje bij me dragen in een doek De box is een bedje van Ikea waar hij tot z'n 4e in kan liggen maar die is gewoon veel te groot voorde slaap kamer
Maar daar red je het ook maar een paar maanden mee helaas mijn wieg is 90/50. Maar met 4 maanden was de baby er te groot voor want hij kwam klem te zitten in de wieg en daardoor telkens wakker daarna in een ledikant en daar sliep hij beter in. Lastig als je zo klein woont. Is het geen mogelijkheid om zelf een kleiner bed te nemen? Bijvoorbeeld 140/200?
Lastig is het under statement van het jaar Ik hoop echt met heel m'n hart dat we heel snel weg zijn hier Dit is een 140/200 bed
Je kunt van de ledikanten van ikea ook een co sleeper maken en daar kan ie nog wat langer in.. 120/60 zijn die geloof ik en ook nog eens veeeel goedkoper. zou dat niet passen?