Ben ik nou zo streng?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Rosao, 11 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Nee dat zou hier ook niet mogen. Ze mogen wel als ze 15 zijn met papa naar een concert, en als er meer vrienden mee willen ook prima, maar niet zonder ouders.
     
  2. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Dat ligt aan meerdere factoren. Hoe ver is het concert en van wie is het concert en met wie gaat ze.

    Als mijn dochter van 15 naar Ariana Grande zou willen in Ahoy, dan zou ik dat prima vinden denk ik. Heen met de metro (ze stapt hier in het dorp op, stapt bij Ahoy uit) en dan zou ik haar inderdaad ophalen.

    Zou ze naar de Arena oid willen, dan zou ik dat zeker niet goed vinden. Te ver gewoon voor zo’n jong meisje (of jongen) met de trein.

    Toen ik 15 was wilde ik naar Lenny Gravitz in Amsterdam. Mocht ik niet, was ook echt boos en verontwaardigd dat dat ‘niet eens’ mocht. Maar nu snap ik dat zooooooo goed!!
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Even off topic. Wanneer gaan jullie naar Harry Styles?
    Ik ga met mijn dochter op zondag 4 juni. Heel veel zin in.
     
  4. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.730
    113
    Heel lastig! Ik ging zelf naar mijn eerste concert met twee vriendinnen toen ik 14 was. Met de trein van Rotterdam naar Amsterdam. In de avond ook redelijk laat nog naar huis. Als ik erover nadenk, verbaas ik me wel dat ik dat mocht.
    Ik denk dus dat ik er een beetje hetzelfde in sta als @Youtan . Ligt echt aan zoveel dingen. Waar het is, met wat voor vrienden, welk concert. En ook zou ook zeker wel zelf willen ophalen als het tot laat is.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Lastige vraag. Wij zijn zelf niet streng. Hier had het wel gemogen maar dan was ik ze zelf gaan ophalen in de avond. Heen hadden ze wel gemogen mits het een fatsoenlijke verbinding is qua overstappen. Ligt er inderdaad ook aan met welke vrienden het is. Ik ondernam al van alles met 14 jaar en is altijd goed gegaan;)
     
    suus1983 en Saartje33 vinden dit leuk.
  6. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.557
    6.252
    113
    Ben even nieuwsgierig of het niet mag vanwege dit gedrag, of zou hij ook niet mogen als hij dit soort dingen niet zou doen?


    Oudste is in December naar een concert van Antoon geweest met een vriendin. Ze zijn gebracht door de ouders van vriendin, en man heeft ze opgehaald. Het zou er hier denk ik wel een liggen van wie het concert is, en waar ook. Maastricht is mij toch echt te ver.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  7. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Ik denk sowieso dat 'niet streng' zijn niet per definitie betekend dat je dan maar laks bent ;).
    Ik denk dat t aan zoveel factoren ligt, hoe je kind ia, wat de tijden precies zijn, met welke vrienden, enz.
    Als mijn gevoel er niet goed bij is, want daar gaat t uiteindelijk om wanneer je iets goedkeurt of niet, toch? Dan probeer ik ook nog wel eens te kijken naar op welke manier ik t dan wél prettig zou vinden. Een beetje de middenweg zoeken naar wat ze graag zouden willen op een manier die wel bij me past.
     
    TotalBella, Saartje33 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.475
    24.334
    113
    Ligt er een beetje aan.
    Ik mocht op mijn 14de prima met vriendinnen naar een concert (mijn eerste was New kids on the block :roflmao:). Maar daar werd wel geregeld dat we gebracht/gehaald werden.
    En mijn tweede concert was op mijn 16de in de Ahoy. Ik ging zelf met een vriendin met de trein en mijn vader haalde ons op.

    Dus helemaal alleen laten gaan misschien niet, maar met ophalen/meerijden zou het van mij wel mogen.

    Zelf ben ik ook gewoon met mijn dochter naar een concert van haar (destijds) favo boyband geweest. Zij uit haar dak en ik me vooral vermaken over al die hysterisch gillende meiden.
    En daarna is ze nog met haar vader naar een concert geweest. Maar daar had ze ook wel zelf naar toe mogen gaan. Dan waren we haar gaan ophalen.
     
    Shay25 en Saartje33 vinden dit leuk.
  9. Megara

    Megara Fanatiek lid

    5 feb 2023
    1.350
    1.506
    113
    Vrouw
    Dat ligt er aan.
    Hoe ver is het met de trein?
    Hoe verstandig is je kind? (Ik lees in een ander bericht niet heel verstandig :p )
    Wie gaan er mee?
    Hoe laat is het afgelopen?
    Etc etc.

    mijn oudste zou zoals ze nu is best mogen met 15 jaar, geen idee of ze zo blijft hoor :rolleyes:
    Over de rest kan ik nog geen uitspraken doen :p
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  10. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.494
    5.160
    113
    Vrouw
    Ik ook. Was 14 op mijn eerste Pinkpop. Ging er heen met mijn broer en zijn/onze vriendengroep. Heb er mijn man leren kennen :)
     
    evaleana vindt dit leuk.
  11. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Wat je benoemt vind ik meer argument dan zijn leeftijd. Opzich vind ik dat nl. met 15 echt wel kunnen mits je kind verantwoordelijk is. Ik hang nooit zo ergens een leeftijd aan want ieder kind is anders. Onze dochter van volgend jaar 15 gaat volgend jaar alleen met vrienden op vakantie, zullen sommige ook niet oke vinden. Maar al haar vrienden zijn 2 jaar ouder, haar vrienden zijn hartstikke oke, zij is echt veel en veel verder dan veel leeftijdsgenoten en vnml is het dat ik haar dit soort dingen niet wil ontzeggen door haar leeftijd. Want als zij wacht tot ze 17 is zijn haar vrienden die fase voorbij dat ze in renesse in een tent gaan liggen.
    Dus kijk naar je kind, niet naar leeftijd
     
    spruitje80, TotalBella en Saartje33 vinden dit leuk.
  12. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Haha hier idem! De oudste kan dat wel met 15. Lijkt op mij: ik was 15 en een week alleen bij een vriendin in huis (haar ouders waren op vakantie, mijn ouders kwamen wel een keer kijken/langs moesten bellen) en we hebben echt helemaal niks gedaan behalve films kijken kletsen , boodschappen doen, zelf koken en chips eten :roflmao::roflmao::roflmao:

    Mijn middelste… die moet ik nu al uit winkels plukken op plekken waar hij helemaal niet mag komen. Dus dat zie ik minder zitten.

    Op zich concert zou wellicht wel mogen maar ik denk toch een ouder mee of in de buurt of zoiets..
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gaat ze naar Duin en Strand?
     
  14. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Yep net als heel jong nederland geloof ik. Tenminste als dat volgend jaar nog de trend is. Dit jaar gaat ze 1 dag
     
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat dit wel de trend blijft. Mijn dochter is vorige zomer een week geweest. Ze nemen dan de eerste week ( de zgn Westlandse week), is vooral veel zuipen, flirten en weet ik het wat nog meer allemaal ;)
     
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.594
    113
    Vrouw
    Nou…. Hell no dat mijn dochter met 15 een week naar Renesse gaat:roflmao:

    weet maar al te goed hoe het er daar aan toe gaat:p

    en mensen van 18/19 gaan ook gewoon naar Renesse hoor…. Dus ze kan prima 2 jaar wachten
     
  17. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Precies dat wat een jongeren vakantie moet zijn!
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  18. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Haar vrienden gaan volgend jaar nog 1x waarschijnlijk en jaar daarna naar albufiera. Ze doet eindexamen volgend jaar dus een eind examenreis hoort daar absoluut bij. En dan ben ik blij dat ze Renesse kiest en niet Cherso of Lloret ( zoals ik op mijn 15e wat ik overigens ook prima zou vinden maar dat vertel ik haar niet)
    Ze word wel in september dan 16 dus is een “ eind “ 15-jarige
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is wel zo maar er gebeuren daar best heftige dingen. Zo waren er door Duitse gasten pillen in drankjes gedaan. Een vriend van haar is helemaal KO gegaan. Ook is het daar enorm smerig. Gore toiletten en douchen. Alleen in de ochtend is het schoon maar tussendoor wordt er niks schoongemaakt. Dit jaar gaat ze naar Albu. Benieuwd hoe dat gaat worden.
     
  20. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Yes wij ook! We zitten ergens 2e ring geloof ik (dochter heeft het geregeld!) Ik moet alleen nog iets fels qua kleding kopen...
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina