Ben ik nou zo streng?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Rosao, 11 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Het is soms echt de aard van het beestje hoor. Niet iedereen is een uitgaanstype. Mijn man ook totaal niet, ik wel:roflmao:. Wij zijn ook al bij elkaar vanaf ons 15e en 17e. Maar mijn man is nooit meegeweest. Trekt hem totaal niet, ook niet toen hij jong was.
    En als ik nu naar de kinderen kijk: mijn oudste van 14 is precies haar vader. Echte huismus en graag op zichzelf. De jongste daarentegen:roflmao::roflmao:
     
    Anouk2005 en Saartje33 vinden dit leuk.
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.334
    113
    Ik kan me er dus totaal niks bij voorstellen wat er leuk is aan zulke vakanties, festivals of party’s. Voor mij voelt en voelde dat op die leeftijd ook dat echt als een hel.
    Ben blij dat ik het niet heb hoeven meemaken. Haha.

    Zoals m’n oudste nu is, zal hij daar ook niks in zien, die heeft niks met drukte en vreemde mensen om hem heen. Harde muziek en teveel spelende kinderen trekt ie al niet.

    Gelukkig zijn er veel meer manieren om mensen (en jezelf) te leren kennen dan door jezelf knetterlam te zuipen.
     
    cosdy, Zxcvb, Neuzeke en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja zij vinden dat geweldig die jongeren en ik moet zeggen het is ook gewoon heel gezellig.
    Het is een hele hechte groep en ze doen echt leuke dingen met elkaar.
    Wel druk en ik zou er nu echt niet meer aan moeten denken maar ze genieten er enorm van.
    Ze maken de meest gekke dingen mee en ik moet er toch ook wel vaak om lachen als ik al die gekkigheid hoor en natuurlijk wordt er gedronken maar knetterlam zuipen is echt niet de standaard. Mijn dochter gaat 9 van de 10x met de scooter en die drinkt dan niks en dan is het net zo gezellig.
     
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Leuk zo die verschillen. Ik ben ook wel benieuwd hoe onze jongste zal worden. Nog zo'n dochter erbij ga ik niet trekken ;)
    Vooralsnog zegt ze dat ze niet zoals haar zus gaat worden met al haar hokken en feestjes ;)
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou is toch helemaal prima. Bij je post kreeg ik echt het idee dat die altijd maar thuis was maar dit is gewoon super gezellig.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  6. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Met 15 jaar naar een concert met de trein, ik zou t denk ik (we zijn nog niet zo ver) prima vinden als het niet te laat wordt. Anders moeten ze zich laten ophalen. Geweldige tijd was het op die leeftijd. Parkpop, TMF awards, concert van je favo boyband in de ArenA... en no way dat je ouders mee naar binnen gingen hoor.

    Ik denk ook maar zo, dikke kans dat ik ze met net 18 jaar de wijde wereld in moet sturen. (Ik was 17 toen ik op kamers ging, en sprak mijn ouders soms weken lang niet) Dan kunnen ze maar beter een beetje weten hoe en wat.
     
    Elsss en Saartje33 vinden dit leuk.
  7. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.646
    113
    Maar dan is jouw dochter een vrij extravert persoon. Die hebben juist mensen en drukte om zich heen nodig om het leuk te hebben. Een introvert zou zich diep ongelukkig voelen met al die mensen altijd maar om zich heen.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oja maar dat is ze ook hoor.
    Hoe meer mensen, hoe beter.
    Ze is nu ook weer naar de opening van het strandseizoen met een hele club vrienden/ vriendinnen.
    Ben je inderdaad introvert dan voel je je daar echt niet bij op je gemak en dat is ook helemaal prima.
    Ze kan ook echt weleens een avondje thuisblijven en dan vindt ze het ook gewoon heerlijk om in haar bed te liggen en een filmpje te kijken.
     
  9. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Ik denk dat het wellicht ook is voorbeeld doet volgen. Je zegt zelf dat jullie ook niet zo zijn dus dan kennen jullie kids het ook niet zo. Wij hebben zelf een druk sociaal leven. Vaak feestjes, nemen de kids al vanaf dat ze klein zijn mee naar diverse festivals en de laatste jaren ook naar concerten, gaan altijd met een grote groep op vakantie, hebben vaak spontane borrels en wonen in ( althans tegen) een grote stad aan. Dus het is niet vreemd dat onze kinderen ook sociale dieren zijn. Dochter heeft een vaste vriendengroep waarmee ze van alles ondernemen, qua leeftijd kunnen ze helaas nog niet echt op stap maar alle feestjes waar ze wel heen kunnen slaan ze niet over. En heel eerlijk? Ik vind het alleen maar heerlijk. Dit is de tijd van hun leven!
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  10. Lola2008

    Lola2008 Actief lid

    2 jul 2022
    241
    175
    43
    Vrouw
    Mijn dochter zou laatst naar een concert in Utrecht gaan. Zij heeft op het laatste moment besloten niet te gaan. Zij wilde met de trein samen met haar vriendin. Ik heb hier nee tegen gezegd en afgesproken dat ik hen zou halen en brengen en dan daar in de buurt samen met een vriendin wat zou eten en drinken.
    Alleen met de trein zo laat is echt geen optie voor mij.
     
  11. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Op deze leeftijd ben ik met een grote groep naar The Kelly Family geweest. In 4 auto's afgezet en opgehaald.

    Ik zou geen nee zeggen maar wel aangeven dat blowen en alcohol niet kan! En hem brengen. Hij is jong en maakt fouten. Vooraf goed gesprek mee houden.
     

Deel Deze Pagina