Ben ik nou zo'n egoistisch kreng?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door me1989, 1 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koon

Koon Niet meer actief

Helemaal mee eens!
    Wij hebben ook allebei een eigen lopende rekening, maar dat is echt voor shoppen, etentjes met eigen vrienden en dat soort ongein ;)
    Verder gaat bijna het hele salaris naar de gezamenlijke rekening. Ook de belasting, kinderbijslag etc komt daarop. We hebben ook een gezamenlijke spaarrekening gekoppeld aan die rekening.
    Als 1 van ons zijn/haar baan kwijt raakt, zal de andere meer moeten overmaken (we maken over naar rato, vriend verdient meer dan ik doe).
    Ik snap niet dat jullie op dat gebied zo als individuen leven. Als er iets veranderd in de financiën ga je daar toch samen aan staan? Dan moet jij niet alleen dingen laten, maar hij ook. Daarom ben je samen een koppel/gezin.
    Lijkt me geen fijn gevoel als je er zo 'alleen' voor staat.

Wat betreft stappen, ja daar moeten jullie sámen uitkomen, maar ik vind niet dat jouw vriend thuis op de bank moeten zitten jouw handje vasthoudend omdat jij niet meer mee wil. Nodig een vriendin/zus/moeder/buurvrouw uit, schenk jezelf een lekkere kop thee in, koop een bak ijs/chocolade oid en geniet van me-time.

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik denk dat jullie echt nog even samen volwassen moeten worden. Ook al zijn jullie dat wellicht al :)

Samen een kindje, is samen een huishouden draaien. En als je wilt dat hij thuis blijft, vraag je dat gewoon ipv gaan huilen etc op een fiets. Hij zou ook gewoon ja kunnen zeggen he? Nu gaat ie weg want heeft geen zin in gezeur.....

3. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ja ik krijg wel verlof hoor, dat krijgt iedere vrouw. Ik zat tegen een vast contract aan en dat geven ze niet meer, ik had er dus waarschijnlijk sowieso drie maanden uit gemoeten. Nu is dat door mijn zwangerschap langer dan drie maanden, maar daarna kunnen ze weer beginnen met een half jaar contract ipv een vast contract.

4. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ik krijg wel een uitkering hoor, maar waarschijnlijk stelt die niet veel voor. Het wordt alleen berekend over het laatste half jaar en toen heb ik mijn vakantie uren moeten opmaken. Ik had een 16 uren contract, maar werkte vaak het dubbele. Alleen het laatste half jaar dus minder en daarom baal ik dat ze het niet over een jaar berekenen.

En misschien vinden sommige het onvolwassen dat we allebei een eigen rekening hebben, maar of ik nou iets naar zijn rekening stort of naar een gezamenlijke rekening maakt in mijn ogen geen verschil. We moeten alleen even om tafel om het op nieuw te berekenen, want een loon van 2000 euro en 700 euro (met een beetje pech is dat wat ik als uitkering krijg) maakt nog al een verschil.

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Maar je krijgt dan wel uitkering over je contract uren hoor, dus over die 16 uur. Dat je vakantie hebt opgenomen maakt dan niet uit. Of bedoel je dat je geen overuren hebt gedraaid waardoor je afgelopen half jaar minder hebt gewerkt dan normaal het geval zou zijn?

Het lijkt mij meer lastig met een baby op komst om van twee rekeningen te leven. Dan moet je steeds vragen: ik heb luiers gekocht dus meer betaald, maak jij even over etc. Dus ik zou inderdaad even om tafel gaan om een herverdeling te maken. Hoef je je er ook niet meer vervelend over te voelen om te ''vragen''.

Wat het stappen betreft. Ik begrijp best dat het wel fijn is als jij één avond iets leuks met hem kan doen. Wellicht vragen of hij 2 avonden op stap wil gaan en één avond met jou iets wil doen?

6. cathymoon

cathymoon Actief lid

7 apr 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    @me1989, is dit je eerste kindje?

Mijn ervaring lijkt op die van jou.... bij de eerste dan.....een man die niet in de gaten heeft hoe een zwangerschap werkt en geen rekening houdt met dat soort dingen.... ik had amper 3 weken voor mijn bevalling van de eerste de babykamer pas klaar en toen ik in het ziekenhuis lag voor mijn bevalling heeft hij snel nog even de box in de kamer gepoot.....dus hier niet onbekend mee.

Ik vond een mooie uitspraak....Een vader wordt pas vader als de moeder al 9 maand moeder is.

Nu bij de tweede heb ik al voordat ik überhaupt zwanger was agg dat ik alles op tijd klaar wil hebben.....en zo waar ik ben nu 21 weken zwanger en de kamer is al bijna af. alleen de gordijnen en een plank aan de muur nog.... Ook bemoeit hij zich met mijn eten, slaap etc... soms is dat juist erg irri hoor maar hij bedoelt het goed denk ik dan maar weer.....

7. Daphnegracia

Daphnegracia Actief lid

26 mei 2014
    123
    0
    16
    Nou ik snap je wel hoor ik heb dat zelf ook heel vaak, dat ik wat meer inatief van hem wil en dat het gewoon niet leuk is om de hele tijd alleen te zijn ik bedoel Het is niet alleen mijn zwangerschap...

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.876
    113
    Noord-Holland
    Het gaat niet over hoeveel rekeningen... Maar over dat als je samen leeft, samen een kindje krijgt, samen een gezin bent.. Je voor elkaar zorgt en dat als 1 zijn baan verliest, zij niet op een houtje hoeft te bijten terwijl hij vrolijk doorspendeert. Dat heet voor- en tegenspoed :) en financieel volwassen zijn :)

9. Koon

Koon Niet meer actief

Ik vind nogal een verschil ja, jij kan toch niet bij het geld dat op zijn rekening staat, ook al is dat voor gezamelijke doeleinden. Zou ik niet fijn vinden om zo afhankelijk te zijn. Maar goed, als dat voor jullie werkt dan is dat prima. Maar je geeft aan dat dat niet werkt, dus vandaar dat daar tips over komen...

Deel Deze Pagina