Fout met verlof

Discussion in 'Prematuur' started by megacarls, Nov 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Afgelopen 16 augustus ben ik met 32 weken bevallen van onze zoon. Ik zou eigenlijk met 34 weken met verlof gaan, dus 30 augustus.
    Zodra ik thuis was uit het ziekenhuis en ronald mc donald huis (dat was in totaal 3 weken) heb ik mijn bevallingsverklaring opgestuurd naar P&O. Zoonlief lag toen nog 4 weken in ons streekziekenhuis. Het duurde ruim 4 weken (die reactie kreeg ik op 10 oktober, de uitgerekende datum. Onze zoon was toen al 8 weken oud) voor ik van mijn werkgever reactie kreeg over wanneer mijn verlof nu eindigde, maar zelf had ik al uitgerekend dat dat (door de vroeggeboorte ingegaan de dag na de bevalling) 7 december zou zijn.
    In die brief stond echter 20 december (uitgaande van de uitgerekende datum). Ik heb mijn teamleider gewezen op de fout, maar mijn teamleider gaf aan dat dit klopte en dat ik het mocht beschouwen als voordeeltje na alle ellende.

Nu kreeg ik zaterdag een brief van het UWV waarin nu pas, na aanleiding van mijn bevaldatum, mijn laatste verlofdag is vastgesteld op 7 december. En ik wilde heel even afwachten wat P&O hiermee zou doen, maar nu werd ik vandaag gebeld door mijn teamleider dat ze mail had gehad van P&O en dat ze dus een fout hadden gemaakt en mijn laatste verlofdag tóch 7 december is.

Ik wil hier niet mee akkoord gaan en dat heb ik mijn teamleider ook gezegd. Ik heb ze gewezen op de fout, maar daar is niks mee gedaan. Ik ben eerlijk geweest. Nu nog (nu mijn zoon al 13 weken is) gaan aanpassen waardoor ik ineens al over 3 weken zou moeten gaan werken vind ik niet eerlijk. 20 december is mij toegezegd. Als ze van het begin af aan 7 december hadden gezegd was er niks aan de hand geweest. Maar nu nog wijzigen vind ik niet kunnen eerlijk gezegd. Ik heb dan ook een probleem met de kinderopvang. Daarbij meegenomen dat onze zoon na zijn ziekenhuisopname nog geen 3 weken thuis is geweest en alweer met het eerste de beste virus een week in het ziekenhuis heeft gelegen. Nu weer krap 2 weken thuis is en wéér iets onder de leden lijkt te hebben.... Het gaat ook wel een beetje anders dan bij een op tijd geboren kindje natuurlijk. Maar dat hoef ik hier niet te vertellen.
    Ik heb daarna nog wel 6 weken volledig onbetaald ouderschapsverlof, maar dat staat even los van het verlofverhaal.

Ik hoop heel erg dat ze mijn verlof door laten gaan tot de 20e. Het zijn maar 2 weken, maar die 2 weken maken hem net weer even 2 weken sterker.

2. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Balen joh! Vooral omdat je eerlijk bent geweest.
    Ik denk alleen dat je niet echt aanspraak kan maken op dat je later kan beginnen met werken, je bent afhankelijk van coulance van je werkgever

3. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Dubbel posten is niet toegestaan, deze doe ik dicht.

Share This Page