Zoontje 18 maanden, longklachten

Discussie in 'Prematuur' gestart door Fauna, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Ik heb een zoontje van 18 maanden, hij is 2 maanden te vroeg geboren en heeft de eerste 5 weken van zijn leven in de couveuse gelegen.
    Sinds zijn geboorte heeft hij vaak last van zijn longen, in de zin van benauwdheid, longontstekingen, astma en vaak goed ziek zijn. Hij heeft nadien ook nog een paar keer in het ziekenhuis gelegen voor ademhalingsproblemen, hele heftige psuedo kroep aanvallen, longontsteking. Hij krijgt regelmatig antibiotica kuren, die werken dan wel even maar zodra hij ermee klaar is wordt het meestal weer erger. In het ziekenhuis geven ze aan dat dit waarschijnlijk komt omdat hij te vroeg is geboren. Nu is mijn vraag kennen jullie of heb je zelf een zoon/dochter die ook te vroeg is geboren en die ook zoveel last van de longen heeft/had? Hoe ging/gaat het bij jullie?

2. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Is er niemand die bovenstaande herkent?

Liefs Fauna

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nee mijn meisje is nog kleiner.
    Is hij plotseling geboren of heb je nog longrijping gekregen?
    Ik weet wel dat de longen van premature baby's veel gevoeliger zijn omdat ze nog niet rijp zijn bij de geboorte.
    Het lijkt me een hele vervelende situatie om in te zitten!

4. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Ik heb het 3 dagen kunnen rekken dmv weeënremmers, heb ook 2 x een longrijpingsspuit gekregen. Hij moest na de geboorte wel aan de beademing.
    Ik ben een alleenstaande moeder dus hoop hier een gesprekspartner te kunnen vinden, vind het heel moeilijk dat mijn zoontje zo vaak ziek is en zou heel graag willen weten of het vaker voorkomt.

5. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Redelijk herkenbaar maar zoontje is, zo te lezen, wat ernstiger ziek dan de mijne.
    Mijn zoontje is 13 weken te vroeg geboren, beademing gehad, e.d
    Hij is 17 maanden nu en ook vaak ziek. Vanaf april tot september ging het goed, nu weer vaak erg verkouden wat meteen benauwdheid betekend.
    RS vaccinatie krijgt hij niet meer. Alleen het vorig seizoen gehad.
    Hij heeft nu weer Ventolin gekregen. Dus bij aanvallen krijgt hij die pufjes.
    Ook heb ik net een luchtbevochtiger gekocht. Gelezen dat dit goed kan doen. Sinds gisteren doet hij zijn werk, dus kan nog niet zeggen of het helpt.
    Verder geef ik hem veel fruit en echinaforce in de hoop dat zijn weerstand wat opbouwt.

Wat zegt de arts over je zoontje? Hebben ze niet iets preventiefs?

6. happyone

happyone Niet meer actief

ik herken het wel..
    ik heb een dochter die met 28 weken is geboren..het eerste jaar is ze heel veel ziek geweest.. longonstekingen, benauwd, astma, rs virus..
    vanaf 2 jaar ging het beter..wel last van luchtwegen en 1 maal per jaar een longonsteking..nu is ze inmiddels 6 jaar..een flinke dame die alleen in de wintermaanden vaak verkouden is en minimaal 1 keer flink last van de luctwegen heeft.. ze kan het nu goed aangeven en begin dan meteen met medicijnen..
    mij is destijds gezegd dat ze er over heen kunnen groeien en dat is hier ook het geval..

succes is een erg onzekere tijd

7. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    @ Micnick: Mijn zoontje heeft al een hele poos een Ventolin inhaler, dit werkt wel voor de benauwdheid maar niet tegen de ontstekingen/infecties die hij steeds krijgt. Probeer mijn zoontje ook goed vitamines te laten eten maar als hij ziek is eet hij vrijwel niks. Nu bijvoorbeeld heeft hij al 3 weken heel weinig gegeten, drinken doet hij wel goed. Had iets gelezen over VSM celzouten nr. 3 dit schijnt ook te werken voor een beter immuunsysteem en afweersysteem tegen infecties e.d.
    Dat schijnen bruistabletten te zijn dus misschien dat hij dat wel gewoon opdrinkt.
    Ben heel benieuwd of de luchtbevochtiger werkt Micnick.
    Volgende week weer een afspraak bij de dokter.

@ Happyone, Wat fijn om te lezen dat jouw dochter er vrijwel overheen is gegroeid. Scheelt denk ik ook een hoop dat ze het zelf kan aangeven zodat je daar gelijk op kan reageren. Heeft ze nog wel astma?

8. happyone

happyone Niet meer actief

hallo

ja ze heeft nog wel astma.. maar minimaal..zodra het nu winter word en de lucht vochtig word hoor ik haar piepen en zwaar ademen..begin dan meteen met medicijnen..
    soms is alleen bisolvon genoeg en toch 1 keer per jaar moet ze aan de antibiotica omdat het een luchtweg infectie is geworden.

ja echt makkelijk..ze zegt zelf..mama ik heb last met ademen of ik krijg minder adem..ze geeft het zelf aan..

ze heeft onlangs haar zwemdiploma a en b gehaald..onderwater zwemmen ging zooo goed..terwijl ze toen tegen ons zeiden dat zwemmen mischien niet mogelijk was..nou hier dus wel!!

ja we hebben veel geluk gehad met haar..ze is echt ons wonder kind!!

9. Iszabella

Iszabella Lid

12 jan 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is met 30.4 geboren en heeft bpd.
    Hij heeft vanaf dat hij een week of 10 is? 2 x per dag Qvar pufjes ter bescherming van infecties aan z'n luchtwegen. En natuurlijk ventolin.
    Gelukkig nog geen opnames gehad en antibitica bijna nooit, we kunnen het ' handelen' met de qvar en ventolin.
    Vacinaties tegen het rs virus hebben we het 1ste jaar gehad en daarna moest hij het zelf doen van de kinder arts.
    Maar hij is eigenlijk altijd wel verkouden en is sneller benauwd als we gaan minderen met de ventolin. ( ziten nu op 4x4 pufjes ventolin. )
    Maar het is pittig.
    Sterkte!

10. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    @ Izabella: dank je voor je reactie, dpb is niet niks, kan dat nog goed komen of blijft je kindje daar altijd last van houden? Ik hoop dat mijn zoontje er nog overheen groeit. Van de week weer afspraak met de dokter. Mijn zoontje is ook altijd verkouden. Jij ook sterkte.

11. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Mijn zoontje heeft t eerste jaar wel wat problemen gehad met zijn luchtwegen. Volgens ka idd vaker voorkomend bij prematuur. Bij verkoudheid moeten we vernevelen met combivent en als hij piept ook nog met pulmicort. Gelukkig is dat t laatste half jaar al niet meer nodig geweest.

12. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Mijn zoontje is spontaan en onverwachts geboren met 32 weken waarbij de longrijpingsspuiten niet genoeg tijd gehad hebben om werken. Hij heeft ongeveer 4 dagen CPAP gekregen.
    Als hij ziek nu wordt dan heeft het altijd te maken met zijn longen. Hoesten en slijmpjes. Dit jaar in maart is hij een week opgenomen geweest i.v.m. een longontsteking. Daar hebben ze mij ook direct duidelijk gemaakt dat hij schade heeft opgelopen door zijn prematuriteit en door de CPAP. De longen van een kind zien daar altijd van af. Zijn longen werken maar voor 97%. Dus ik kan me goed voorstellen dat dit nog erger kan zijn. Ik hoop dat je deze moeilijke periodes echt goed doorgeraakt en dat je toch bij iemand van familie of vrienden steun kan vinden.

13. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Dank jullie Ongeduldje31 en Kylietje voor jullie reactie.

Hebben jullie zoontjes ook eczeem of huidproblemen? Mijn zoontje heeft dit namelijk wel. Heeft hij hormonenzalf voor. Smeer dit ook dagelijks in met vaseline om het vet/soepel te houden. Dacht misschien past dit bij de andere problemen die hij heeft. De arts zei mij vorige week dat er een (kleine) kans is dat mijn zoontje er over zijn longenproblemen en eczeem groeit, dat hoop ik dan maar. Heb er nu al weer 5 weken op zitten dat mijn zoontje gemiddeld 6 x wakker 's nachts. En dat breekt zowel voor hem als voor mij op.

Jullie ook sterkte!

Deel Deze Pagina