.... Geen haar op m;n hoofd die eraan denkt om mijn kleine man bij mijn schoonouders achter te laten...zelfs niet een uurtje...laat staan logeren?!!! Vind het al erg om er op visite te gaan met kleine man. Ik voel me er totaal niet prettig bij gewoon. Ben ik n(o)u een heks van een schoondochter? Herkennen meer mensen zich hier in? (zijn best lieve mensen hoor...alleen mogen ze nooit oppassen )
Same hier hoor. Zal hier ook niet gebeuren. Dus ik begrijp je wel. Fijn voor anderen dat het geen probleem is, maar in ons geval ook niet dus
Ben ik blij dat mn ouders (100km) en schoonouders (150km) te ver weg wonen om zomaar op te passen Maar om terug te komen op je vraag: nee! Het is jullie ventje, jullie beslissen er dus ook over. Als jij je er niet prettig bij voelt, gewoon niet doen!
Maar waarom niet dan? Als je je er niet prettig bij voelt tja..maar ik denk wel dat je schoonouders dat heel graag willen. Mijn schoonouders zouden gebroken zijn als ze niet meer op zouden mogen passen. Dat zou ik hun ook niet aan willen doen. Mijn ouders hebben ook nooit op hun kleindochter mogen passen (van mijn broer) en dat heeft hun heel veel verdriet gedaan. Magoed, je moet natuurlijk doen wat je zelf wilt, het is jouw kindje.
Je kan iemand helpen, zolang je er zelf niet onder lijdt. Nee hoor, er zal best een gegronde reden zijn. Voorbeeld, als je schoonouders zuipschuiten zijn en het hele sporthal bij elkaar roken. Nou dan hebben ze mooi pech, ook al vinden zij het heel jammer. Toch!?
Heb het zelf niet gelukkig, heb lieve schoonouders die vaak op de kleine meid passen en erg lief zijn! Maar inderdaad er zal wel een goede reden voor zijn.
bij mij juist andersom. Ik vertrouw mijn schoonouders voor 100%. Het is mijn eigen moeder waar ik mijn twijfels over zou hebben
vind het best sneu voor je schoonouders hoor.. wil je dan niet dat je kindje een goede band opbouwt met opa en oma? misschien toch eens over je eigen gevoel heenzetten?? moet je je eens voorstellen dat jouw zoon later kinderen heeft en zijn vrouw hun kinderen niet bij jou willen laten komen.... je zegt dat ze verder prima zijn, of er zit meer achter waardoor je dat niet wilt dat kan ook.... ik heb gelukkig fijne schoonouders en ze passen graag eens een weekend of 1x per jaar zelfs een weekje op onze dochters.... vind het wel belangrijk voor beiden...
Ik vraag me ook af wat de reden ervan is, je er gewoon niet prettig bij voelen komt een beetje vreemd over. Als ze nu rare ideeën hebben, roken in huis, regelmatig dronken zijn of je man vroeger mishandelde dan geef ik je groot gelijk. Als het is omdat het niet zo klikt dan vind ik het onnodig, je kindje kan toch wel een band op bouwen met opa en oma? Onze dochter is regelmatig alleen bij opa en oma en soms slaapt ze er een keertje. Mijn ouders passen ook weleens op dochter en dochter bouwt nu een leuke en goede band op met haar opa`s en oma`s. Ik had zelf vroeger een opa & oma waar ik niet graag kwam. Vooral oma was een vreselijk mens dat nooit iets aan mij vroeg en altijd over sloeg met drinken of taart. Ik verveelde me er altijd dood. Gelukkig had ik nog een opa en oma die wel heel lief waren en daar had ik een goede band mee. Ik heb er nooit gelogeerd omdat ze te ver weg woonden, maar ik belde ze heel vaak op (kende toen ik 3 was hun nummer al uit mijn hoofd).
Mijn schoonouders zijn schatten hoor, maar oppassen, alleen als het echt nodig is. Logeren: gaat vast een keer gebeuren, voor een keertje kan het wel. Gelukkig hoef ik er niet eens over na te denken, want ze wonen 2 uur rijden van ons vandaan, haha. Maar begrijp je wel hoor.
Waarom niet dan??? Mijn schoonouders mogen ook niet oppassen, hij is een alcoholist en zij doet constant dingen die ik niet wil. (stiekum ranja geven terwijl ik wilde dat ze tot een jaar alleen water en melk en thee kreeg, en dat soort dingen).
heey natjes ik heb geen superband met mijn schoonouders maar Niels gaat er wel 1x per week 1 dag heen. Waarom? omdat hij het enorm naar zijn zin heeft. omdat het wel leuke opa en oma zijn. Had ik al gezien bij mijn neefjes. Ze genieten er zo ontzettend van. Ook zijn het Niels enige opa en oma. Maar misschien helpt het om je je in de rol van je schoonouders te plaatsen. Stel je voor dat jouw zoon de leeftijd heeft van jouw man en hij krijgt een kindje en zijn vrouw denkt precies zoals jij, wat zou je daar van vinden?? Ik be-of veroordeel je niet hoor. Maar vind het ook beetje sneu voor je schoonouders.
Zal het even uitleggen... Als wij er op visite zijn dan zijn ze zo hysterisch met hem bezig dat ie na 1,5 uur helemaal op en gebroken is. Dit is al vanaf het begin zo en schoonouders willen zich niet aanpassen. (lees 'normaal' doen) Het is absoluut niet zo dat hij zijn opa en oma niet ziet, hij ziet ze 1x per week ongeveer. Roddels daarover in de familie zijn er genoeg, maar ach dat is hun probleem, niet de onze. Vergeet ik er ook nog bij te vertellen dat schoonmoeder niet naar ons luistert. Als wij iets niet willen dan doet ze het toch. Ook dit vaker aangekaart maar gebeurd niets mee. Kijken jullie er nu al anders tegen aan? (zo niet, dan maakt het me nog niets uit hoor.. )
Het is jouw keuze. Jij weet donders goed wat wel en niet kan. En als jij weet dat het niet gaat en dat je van alles geprobeerd hebt, maar de andere zijde werkt niet mee. Lijkt het mij heel simpel. Ik snap de meiden best die het heel goed hebben met hun schoon ouders, maar je gaat toch niet je kindje naar iemand brengen, waarvan jij weet dat dit wel eens heel schadelijk kan zijn. Hoeveel kindjes worden er niet misbruikt of geslagen of wat anders. Als je intuïtie zegt het niet te doen, dan laat je daar je kindje toch niet achter. SOmmige mensen zijn nu eenmaal niet te vertrouwen, dan laat ik daar (familie of niet) mijn kindje niet achter. Tja, zo kijk ik er tegen aan hoor
Mijn schoonouders wonen 6000 km verderop en ik vertrouw ze voor 100% ook al komen ze uit een heel andere cultuur. Ik laat mijn kindje met gerust hart achter als wij bijv. een avondje uit gaan. Maar ja, logeren gaat niet he. Daarvoor is het net te ver. Ik heb wel heel duidelijke afspraken met ze gemaakt. En daar houden ze zich aan (ze durven zich ook niet te verzetten hihi)
Heey Natjes, ik denk idd dat het er heel erg aan ligt op welke manier je tegenover je schoonouders staat en wat het er toe maakt dat je zo terugover hun staat. En vooral wat manlief er van vindt... Het zijn immers zijn ouders......... En door de redenen wat je net schrijft, kan ik me voorstellen dat je T daar niet met een gerust hart achter zou laten.. (zou ik dan tenminste ook niet graag doen). Maar aan de andere kant denk ik dan, je man is zelf vroeger ook door hun opgevoed en hij is toch ook groot geworden!? Mijn schoonouders gaan ook niet altijd met N om zoals ik dat het liefste zou willen zien.... Hoewel ik het hun wel doorgeef / laat doorschemeren hoe ik het graag zou willen zien. En hun luisteren daar ook naar.. Dat is misschien ook een groot verschil.. Als ze niet openstaan voor advies / jullie ideeen van opvoeden, dan zou ik het ook niet zo snel doen..... Dan is wrs die ene keer per week meer dan genoeg (ook voor T ) Liefs! ps. geloof dat mn verhaal n beetje onsamenhangend is geworden.. nouja, je snapt de strekking wrs wel
daniel gaat de eerste 4jaar ook echt niet logeren hoor! of het moet echt niet anders kunnen door bv ziekenhuisopname. en als hij dan gaat liever bij mijn ouders dan bij schoonouders want als ik zie hoe ze met de andere 3 kleinkinderen omgaan... J is een schat, A ook, M is klierige meid (komt grotendeels door opvoeding, ze had jongen moeten zijn) maar ook allemaal schreeuwen enzo als het niet naar HUN zin gaat, niet luisteren naar mij (wij hebben er 8 dus weten het wel en vroeger ging dat ook zo etc) en een smerig rothondje wat altijd wil likken JAKKES! dus als jij kreng bent ben ik het ook