Ben ik nou zo'n krent of wordt alles zo duur!?

Discussie in 'De lounge' gestart door Alva, 20 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Op marktplaats is het "wat de gek er voor geeft". Sommige vragen de hoofdprijs, dan ga ik niet eens bieden. Vaak staan de dure advertenties er natuurlijk ook het langste op, omdat ze niet verkopen ;) Dus vallen ze jou mogelijk meer op.

Als je marktplaats regelmatig in de gaten houdt, zeker wanneer je een specifiek product tweedehands zoekt, kan je best leuke koopjes vinden. Ik heb voor zowel onze kinderwagen als de duo-wagen maar 100 euro betaald per wagen. Compleet, inclusief reiswieg en alle toebehoren. Ze zagen er beide nog prima uit, en de nieuwprijs lag rond de 1000 euro.

Exact dezelfde sets zag ik ook voor 500 - 600 euro op marktplaats staan. Dat vind ik veel te duur, dan wacht ik wel een maandje langer met kopen en zoek ik even verder.

2. Manque

Manque Niet meer actief

Oh wat balen dat je zo genaaid bent, maar ik moet zeggen dat ik wel bewondering heb voor die oplichter die jou die commode verkocht heeft (en je nog bijna dat waskussen heeft aangesmeerd). Wat een lef moet je dan hebben om met zo veel overtuiging zo'n kletsverhaal op te hangen! Zowel verdorven als geniaal. :D

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij kregen ook 800 euro voor onze bugaboo, ben natuurlijk gek als ik 'm dan voor minder weg zou doen ;)

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ja alles word duurder het is ongelooflijk net zoals de normale boodschappen, ongelooflijk..

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Tandpastatubes en pakken leegschrapen ok, snap ik.

Maar wat voor voordeel haal je aan platgevouwen toiletrollen?

6. Alva

Alva Niet meer actief

De verkoper heeft het recht te vragen wat hij wil. En de koper het recht te bieden wat hij wil..

Maar waar vroeger Marktplaats garant stond voor stuntprijzen en mooie deals, is dat nu compleet omgekeerd vind ik...

Ik blijf wel goed zoeken hoor, maar ik moet eerlijk zeggen als ik nu iets zie staan voor een nette prijs, denk ik gelijk dat er wat mis mee is :D

7. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Jep valt mij ook op.
    Zelfs op rommelmarkten. Werden er eerst nog gebruikte kinderboekjes verkocht tussen de 25ct en de €1.50... Zag ik laatst nog half kapotte boekjes voor 5 euro liggen. :) En dan eind van de dag mopperen waarom ze niks verkocht hebben.

Op Mp hou ik meestal 1/3 van de officiële prijs aan.

8. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Jep valt mij ook op.
    Zelfs op rommelmarkten. Werden er eerst nog gebruikte kinderboekjes verkocht tussen de 25ct en de €1.50... Zag ik laatst nog half kapotte boekjes voor 5 euro liggen. :) En dan eind van de dag mopperen waarom ze niks verkocht hebben.

Op Mp hou ik meestal 1/3 van de officiële prijs aan als iets nog goed is.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja klopt, aambieders willen de hoofdprijs en kopers willen voor een dubbeltje op de eerste rang 😁

Wij wouden geen kledingkast op de babykamer maar een ruime commode en ledikant in een moderne stijl.
    Zag een leuke staan wouw ze €120,- voor hebben, prima joh! Wat heen en weer gemaild. Maar ik was druk dus nog niet echt een afspraak gemaakt over de exacte ophaal datum. Kreeg ik paar dagen later ineens bericht van mijn man; die mensen hebben de set nu op marktplaats staan net de tekst morgen halen voor 80€!!!!
    Dus hij gereageerd en Hoppaaa.. Volgende dag stond hij hier in huis 😁

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dan rolt hij minder makkelijk en kun je dus geen ruk aan de rol geven; je gebruikt dan minder papier.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Dan kan je er niet makkelijk zo'n 'ruk' aan geven waardoor er niet teveel wordt gepakt denk ik?

12. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Doet me denken aan 2 jaar terug op een rommelmarkt gestaan. Waren net verhuisd en veel kon er weg.
    Dus kleine prijsje, we wouden het niet mee terug sjouwen. Of naar de kringloop brengen, wat een gedoe ;) :p

Hoorde je mensen zeggen: daar moet je heen, daar hebben ze leuk spul en niet duur.

De rest vroeg voor hun spullen bijna de nieuwprijs, en wij maar hele kleine prijsjes, maar we waren bijna alles kwijt, de rest niet :p

13. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    Oooh das slim idee fuddey! Dat ga ik ook eens doen. Met een 4 jarige die alles zelf doet en soms meters wcpapier denkt nodig te hebben ideaaal haha

14. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Ik heb destijds een Bugaboo voor 150€ van mijn collega overgenomen...
    Het merk kende ik toen nog niet,wat ik wel zag was dat alles erbij zat...wiegbak,buggy zit,maxi cosi en de zakken voor de winter...
    En,ik ben maar 1.63, dan is dit een hele fijne wagen.....heb er veel plezier van gehad en voor 100€ weer weten te verkopen.

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.901
    113
    't Gezellige Brabant
    Krent of niet, ik koop geregeld iets 2ehands zoals bijv onze buggy laatst. Met zulk soort dingen lukt het wel om ze weer voor hetzelfde geld of net iets minder te verkopen na een poosje. Ik stoor me wel aan de prijzen voor 2ehands kleertjes. Voor sommige dingen betaal je nieuw soms best veel geld en je krijgt er nog maar een habbekrats voor terug, te veel aanbod denk ik ;)

16. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Viel mij ook al op! Ik zocht naar een keukentje voor mijn zoontje en ging eens op marktplaats kijken of er eentje voor een leuke prijs opstond, niet dus! Meeste gebruikte spul was bijna even duur als een nieuwe, dus dan maar nieuw..

17. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Dat heb ik nou ook! Ben gelukkige niet de enige die dit ziet van MP. Gelukkig heb je wel eens leuke koopjes maar soms denk ik... voor die 4 euro meer heb je gewoon een nieuw! Ons bed van Bopita Belle was nieuw goedkoper dan op MP. Al had ik wel een aanbieding van €40,-? Het ging hier om €100,- meer op MP :$ Dus heb een nieuwe gekocht ;) ben echt niet gek, je moet zo oppassen!

18. Boedah

Boedah Niet meer actief

Oh hier precies zo!
    Huis verkocht, en schoonmoeder komt gelijk met de vraag of we al ideeën hebben qua nieuwe meubels. Pardon?! Deze hele set is net 4 jaar oud, de bank pas 2. :$

19. tuc

tuc Niet meer actief

Haha ik ben maar 1.60, maar het handvat kan omhoog en omlaag, dat bedoelde ik ook niet.;) Ik vind de bak heel lang hangen tov het fram en ivm andere kinderwagens. Vandaar dat ik het net een poppenwagentje vind...niks tegen kleine mensen hoor:D

20. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    mijn kinderkamer heb ik gekregen hij was nieuw en ongebruikt.
    maar goed dat terzijde er zijn echt mensen die 1000den euros uitgeven aan een kinderkamer leuk hoor maar je baby heeft daar nog niets aan.
    ik bewaar dat geld liever tot ze zich zelf beseffen wat ze mooi vinden en ik daar geld aan uit kan geven

Deel Deze Pagina