Ben ik nou zo'n krent of wordt alles zo duur!?

Discussie in 'De lounge' gestart door Alva, 20 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, dat snap ik ook nooit zo. Waarom zou ik alles steeds nieuw kopen? Dit is al ons vierde huis in 16 jaar tijd. De slaapkamermeubels gaan al 13 jaar ofzo mee, de tafel een jaar of 10, de bank een jaar of 8, ga zo maar door.
    Ik kies altijd voor redelijk tijdloze meubels, alleen met accessoires wissel ik nog wel wat af.

Vandaag had ik mijn kinderen geld gegeven voor een grote stroopwafel op de markt...1,30 Euro, jemig zeg, toen ik kind was, waren ze 75 cent en dat was in de guldentijd :p.

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb sinds de dag om is nu 2 verzoeken tot het 'mag ik jullie bank hebben' gekregen en 1 verzoek om mijn fiets te mogen hebben. Ook wilde iemand mijn boekenkast wel eens doornemen.

Serieus; ik ga binnenkort op visite bij die twee mensen en dan ga ik vragen stellen zoals: mag ik jou eetkamerstoelen hebben? Mag ik jouw gasfornuis? Mag ik jouw voorraadblikken? Mag ik dat schilderij aan de muur? Mag ik jouw flatscreen tv?

Mensen zijn soms gewoon zo raar. Er werd nog gelachen ook toen ik zei dat ik alle meubels mee ging nemen. Alsof ze automatisch had verwacht dat ik een gemeubileerd huis kreeg? Was dat maar waar - alleen aan de borg, huur en het leggen van de vloerbedekking zijn we al 5000 euro verder. Als ik de verf van de muur af kon schrapen en mee kon nemen, had ik het verdikkiedorie nog gedaan ook :D

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Je moet met marktplaats echt mazzel hebben :)

Ik sta nu bijvoorbeeld ontzettend in dubio. Ik zie de babykamer die ik ontzettend graag wil nog steeds te koop staat op marktplaats. Hij staat er echt voor een prikkie, zeker 1/3 van de nieuwprijs. Plus het is bij mij in de buurt. Maar ik ben nog steeds niet zwanger helaas. Ga je zoiets dan wel of niet kopen?

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nee, dat zou ik niet doen.

Er komen dagelijks nieuwe babykamers op de marktplaats, meestal zo goed als nieuw, en 1/3 vd nieuwprijs vind ik niks te laag. Meer zou ik er niet voor geven iig (heb de mijne ook zo verkocht)

5. Babystew

Babystew Niet meer actief

Je moet er inderdaad snel bij zijn op marktplaats.. Als je iets zoekt dagelijks die rubriek bijhouden, de echte koopjes zijn zo weg en de duurdere dingen blijven langer staan waardoor het lijkt of alles ontzettend duur is.

6. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik had het tegenovergestelde...
    Zette mijn babykamer voor 75euro op MP.. ledikant en commode..
    Krijg ik reactie of ze hem voor 150euro mogen komen halen....

Ehm ja hoor!

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn ervaring is echt dat mensen voor een dubbeltje eerste rang willen zitten. Een robot stofzuiger, wij hebben er 150,- voor betaald dus ik dacht, zo goed als nieuw, 75 op marktplaats... Krijg je het een na het andere bod van 20,-.... Nou, dan blijft hij maar in een hoekje staan versloffen!

8. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik denk dat veel artikelen waar mensen weinig voor hoeven te hebben tegenwoordig gewoon niet meer op MP gezet worden. Hier in de buurt heb je zo'n facebooksite waar mensen spullen neerzetten die geruild kunnen worden tegen iets lekkers of waar 'gunprijzen' voor gevraagd worden. Ik heb het idee dat de mensen die vroeger iets voor een lagere prijs op MP zetten omdat ze er graag vlot vanaf wilden het tegenwoordig eerder op zo'n site zetten. (Doe ik zelf ook)

9. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Oh ja ik heb zo'n bloom loucher wipstoel. Ding kost nieuwe bijna 200 euro. Dus had hem er voor 100 op staan met het idee dat ik er nog wel 75-100 euro voor zou moeten krijgen. Hij is echt niet mega veel gebruikt en netjes uitgewassen. Op een deukje na nog als nieuw. Tja krijg je idd biedingen van 20 euro. Nou dan zet ik hem wel in de schuur voor een eventuele tweede of als mn broertje of zusje eens aan kids begint.

10. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    781
    113
    Och marktplaats, verschrikkelijk. Ik had onze backpacks erop staan, reageren mensen net alsof ze je een enorme gunst verlenen wanneer ze er één van je overnemen. Ehh het hoeft niet hoor, en voor dat geld idd liever in de berging voor het geval dat.
    Het is daarentegen wel zo leuk als je iemand treft waarvan je merkt dat ie heel blij is met hetgene van je verkoopt.

Qua babyspullen, ik spotte een enkele kledingkast op marktplaats voor de kinderkamer, maar steeds nog rond de 60 euro (vond ik alsnog te duur :)). Liep ik er bij de kringloopwinkel ineens tegenaan, 30 euro, kijk dat zijn de prijzen :). Mijn ervaring is dat je bij de kringloopwinkel nog wel eens goede spullen voor een echt goede prijs kan vinden (hoewel dat wel verschilt per woonplaats!)

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ook qua 'wanneer' je er komt. Wij waren er verleden maand om rond te snuffelen - toen hadden ze hartstikke leuke dingen maar hadden we niets nodig. Nu hebben we wel wat nodig en toen was er niks, haha. Nou ja, geduld :cool: Komt wel weer!

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb laatst 2 vrijwel nieuwe jongens fietsen gekocht via marktplaats, voor 70 euro per stuk, in de winkel waren ze veel duurder.

En nog zo'n hangstoel die bij karwei weg komt voor 80 euro ( 9 maanden oud) nieuw kosten 275. Vond ik ook erg goedkoop

13. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Ik had het met mijn auto. 1000 euro werd er geboden terwijl ik 1500 vroeg.
    bood iemand eroverheen met 1001 euro. Hoe kinderachtig ben je..?

14. Herkenbaar!

15. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Hahaha wauwww
    Alsof op dat bedrag je met 1 euro meer bieden " wint".
    Echt mega irri idd.

16. Porsche

Porsche Niet meer actief

tja ik erger me er ook aan!
    we hadden een slaapkamer op mp staan. Een hele dure van beter bed. voor 80 euro kom ik hem vandaag nog halen uhm.. Nee helaas...

Nu hebben we onze babykamer erop staan en zou ik er graag 350 voor willen hebben de nieuw prijs was ruim 1500. krijg ik een mail ja voor 100 vind ik het nog wel interessant om te komen kijken. nou dan laat maar ;)

denkt dat het een combinatie van allebei is .. Men wil er steeds minder voor betalen en men wil er steeds meer voor hebben.. ;)

TS : babykamer kopen :) hahahaha

17. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

ik kon laatst een tweedehands babykamer krijgen voor 500 euro.
    nou dikke doei, bij ikea heb ik m nieuw voor die prijs.

18. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Nou inderdaad!!
    En dat steeds minder bieden op marktplaats ook, vreselijk irritant! Wij hadden er iets op staan met een waarde van 4000 euro en vroegen er 500 voor, gewoon omdat het een onhandig ding was om op te halen maar we er wel nog iets voor terugwilden. Krijgen we een mailtje van een of andere opkoper "voor 100 euro haal ik hem deze week nog op". Teruggemaild "de prijs is 500 euro.". Reageert die mafkees "150 dan" dus wij "nee. 500" biedt hij 160... Laatste mailtje gestuurd "de vaste prijs is 500 euro, voor jou willen we wel gaan tot 600!". Nooit meer wat gehoord :D vind die dingen echt dom.

Zelf kijken we veel bij de kringloop en knappen dingen op als dat nodig is. Tip: in kleinere dorpen met kringloop staan vaak echt hele goede spullen. Vooral de dorpen met rijkere inwoners die veel weg doen, maar zelf nooit bij de kringloop kopen...

19. Alva

Alva Niet meer actief

Hihi nou bij baby en tiener staat een ledikant plus commode voor 150 euro.. dus dat vind manlief nu ook gelijk de grens voor wat ik dan ook koop 😂 had ik nou maar niks gezegd tegen hem 😉

20. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Precies dit zit ik mij werkelijk al 10 minuten af te vragen :(

Deel Deze Pagina