Hallo dames, Even een vraag hoe jullie dat doen. Als jullie langere tijd van huis zijn geweest, bijvoorbeeld langer dan een week, spoelen jullie dan de kranen door om een legionella besmetting te voorkomen? En als jullie aankomen op het vakantie adres, spoelen jullie daar dan ook de kranen door? Ben benieuwd of jullie dat doen. Ik kom erop omdat de vader van een collega van mij is overleden hieraan en dat heeft me meer bewust gemaakt hiervan. maar een hoop mensen vinden het onzin. deze persoon heeft het opgelopen tijdens het douchen in het buitenland. Thanks voor jullie meningen....
Thuis spoel ik wel de kraan waar we uit drinken even door, maar de rest niet. Ons warm water is erg heet, dus daar maakt legionella als het goed is geen kans in, het moet boven de 60graden zijn toch?
ik zet altijd de kranen even open eerst de koude 1 min en dan de warme 2 min. op vakantie trouwens ook
Als we thuis komen doe ik dat. Als we op de vakantie plek aan komen niet. Zou eigelijk ook wel moeten, je weet maar nooit. Ga ik vanaf nu doen.
Ja, doe ik thuis, op vakantie en noem maar op. Niet alleen vanwege legionella, maar gewoon omdat er in water dat een tijdje stil heeft gestaan in de leidingen van alles en nog wat kan zitten, en omdat dat water vaak ook muffig kan smaken.