ben ik nou zo'n miep of wat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammie1982, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ik lees nu je reactie en kan eea zo wat meer begrijpen. Knap van je dat je je op deze manier spiegelt aan anderen en dapper dat je er zo open over bent. Sterkte met je stoornis, lijkt me niet makkelijk!

2. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    #22 AnkeM, 18 jun 2012
    Laatst bewerkt: 18 jun 2012
    Wij zijn van de week uit eten geweest, hebben het bakje eten laten opwarmen toen wij bestelden. Niet bedacht dat ik dat zelf zou willen doen, dat opwarmen. En ja, het was te warm, dan maar een beetje blazen.
    Onze dochter is normaalvan het zelf eten en heel veel knoeien maar ze liet zich braaf voeren. Heeft zich dus keurig gedragen.
    Als ze een jaar is (of ongeveer ;)) krijgt ze een kindermenuutje, nu moest ze het nog doen met dr eigen eten, wat frietjes en de garnering/groenten van papa :D
    Overigens blij dat we dit doen, uit eten deden we vroeger heel veel en het is leuk dat dat met kind ook kan!

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat een volwassen reactie van je hierboven. Lijkt me heel lastig een angststoornis, ik hoop dat de behandeling snel aanslaat.

Een potje ergens laten opwarmen zou ik geen probleem vinden.

Zelf heb ik mijn kindje altijd mee laten eten, wij bestellen een voorgerecht voor hem om laten een pasta maken op kinderformaat oid. Toen hij nog kleiner was nam ik ook wat tomaten mee en neem altijd fruit mee voor hem. Hij snaait ook altijd veel brood met kruidenboter ;) Moet kunnen voor een keertje.

4. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Lees net je reactie, mammie1982. Respect voor de realistische manier waarop je met je situatie om probeert te gaan.
    Beetje feedback: stel je eerste vraag wat volwassener, namelijkals je al aangeeft datje even wil spiegelen omdat je denkt dat iets niet "normaal" is, roept denk ik wat andere reacties op. Het feit dat je jezelf een miep noemt heeft op mij in ieder geval het effect dat ik inderdaad denk "wat een miep" en ik mijn mening na je uitleg behoorlijk heb bijgesteld. Dat hoef je jezelf nou ook weer niet aan te doen.

Sterkte met je behandeling en geniet van je dochter!

5. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ik vind het ook heel dapper dat hier even laat weten waarom je deze vragen stelt.

Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal wat gemakkelijker gaat. Geniet maar lekker van je dochter.

6. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames. heel fijn dat jullie zo reageren. En bedankt voor de tips. Het is inderdaad lastig. Maar wel fijn dat er gereageerd wordt, want nu weet ik dat het niet reeel is en kan ik het loslaten.

7. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    En, het is je eerste kindje? Dan is het ook wel normaal als je je soms druk maakt om waarschijnlijk niets.

Zo slobbert die van ons ooit perongeluk op de speen van zijn nichtje. Degene die op dat moment nog niet verkouden was heeft pech ;) Maar in het begin dacht ik ook "ojee...."

8. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Wij gaan iedere maand wel zeker 2 keer uit eten en de kleine man gaat vanaf het begin al mee maar ik heb er nog nooit bij nagedacht dat ik zelf zijn potje of fles op zou willen warmen.

9. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, is idd mijn eerste kindje. Dan ben je nog eens extra onzeker soms, dat heeft elke moeder wel eens. Alleen slaat het bij mij dan door. Maar ik wil niet dat mijn dochter hier last van heeft. Daarom probeer ik te kijken waar ik een grens moet trekken voor mezelf kwa angst. Is moeilijk soms want het overkomt je.

10. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Mammie1982, ik dacht eerst.. Jeej waar kun je je druk om maken.
    Maar na je uitleg vind ik het echt super dat je het op deze manier doet. En zo ook dingen in kunt zien.

Wij gaan best vaak uit eten met ons zoontje, eerst vaak een potje mee die we altijd laten opwarmen. Nooit bij stil gestaan dit zelf te doen.
    Nu eet hij al een hele tijd alles met ons mee. Ideaal

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Hier sluit ik me volledig bij aan! Inderdaad dacht ik vaak heb je "haar" weer ik dacht eerst dat je smetvrees had oid.... Maar goed dat we het weten en goed dat je het met ons deelt!
    Het zal inderdaad niet makkelijk zijn je hebt veel zorgen die je misschien niet hoeft te hebben!

12. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Toen Mara nog niet met de pot mee at in een restaurant, gaven we haar daar een potje fruit. Incidenteel kon dat best (zei het CB) en voor ons gevoel kreeg ze toch wat vitaminen binnen. Geen geregel met opwarmen enzo.

13. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik zou ook geen potje meegenomen hebben. Er staat altijd wel iets op het menu wat dochterlief ook lekker vindt.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vaak kom je al een eind verder als je even doordenkt of vanuit een andere hoek bekijkt.
    Ik zou het als gast in een restaurant i.v.m. de hygiene niet prettig vinden als andere gasten de keuken in zouden mogen om dingen op te warmen.

Ik denk dat je man gelijk heeft (verstandige man, volgens mij, luister maar goed naar hem :) ), maar ik vind het helemaal niet gek dat je hier gewoon even navraag doet hoe andere moeders er tegenaan kijken. Als je voor het eerst een kind hebt is alles nieuw, en het leuke van een forum als dit is nou net dat je even dit soort dingen kunt checken.

Overigens, ik had ook geen potje meegenomen, maar mijn kinderen hebben ook nooit potjes gelust. Vaak is er wel iets te krijgen in een restaurant dat een kind ook lust, al is het maar het stokbrood of zo.

Deel Deze Pagina