tja kan er niks aan doen dat ik nu van een heleboel mensen minder gehoord heb en minder kaartjes heb gekregen.. merkte het ook in de familie met de eerste kreeg ik regelmatig een kadootje en vroegen ze vaak hoe het was.. volgens mij in deze zwangerschap van bepaalde mensen niks gehoord/gevraagd..
Kiwi, herken het allemaal heel goed, hier precies hetzelfde, bijna niemand die vroeg hoe het ging bij de laatste zwangerschap, leek gewoon geen interesse. Mijn oom maakte zelfs een opmerking, goh we hebben haar nog niet gezien( nee moet je langskomen)
Dat is hier ook heel herkenbaar Ik sluit me aan bij de rest...je zeurt helemaal niet. De 'beste' vriend van mijn man is bij beide kids nog niet eens op kraamvisite geweest (wel een kaartje). Zijn vriendin is nu in verwachting, maar mooi dat ik niet op kraamvisite ga
Hier ook meegemaakt: hele zwangerschap niks gehoord, en pas na anderhalve maand ofzo een keer op kraambezoek geweest. Zoonlief is nu bijna 10 maanden, en ik hbe haar in anderhalf jaar tijd twee keer gezien. Tsja, dan niet, hoor! Ze stond vorige week op mijn voicemail, had langs willen komen. Nou, die heeft bij mij dus geen terugbel-prioriteit nummer 1 meer, helaas. Ik kon me daar 'vroeger' enorm druk om maken (schuld bij zelf leggen; heb IK wat fout gedaan, piekerdepieker), maar heb het losgelaten. Dan niet. Vriendschap komt bij mij van twee kanten, en als ik het idee heb dat ik de enige ben die er energie in steekt, houd ook ik de boot af. Meestal bloedt het dan gewoon dood. Dat vind ik dan nog wel jammer, maar ook niet meer dat dat.
Het ligt eraan of ze zelf kinderen hebben. Je staat er als je kinderloos bent helemaal niet altijd bij stil wat voor gevoel het zou kunnen opwekken en als moeder wil je je kroost graag even aan je vrienden showen... Sinds ik mama ben zie ik dit soort dingen eindelijk een beetje & als ik kleertjes geef als kraamcadeau denk ik nu ook aan wat ik geef in welke maat (nooit bij stil gestaan dat er jaargetijden in NL zijn en een kind het wellicht niet eens past als je gewoon iets koopt wat je leuk vindt). Kijk eens hoe ze reageren als je vraagt of ze willen komen lunchen ofzo.