Nee hoor, helemaal niet! Ik haal haar er ook niet uit voor de visite en ook ik vind het belangrijk dat ze gewoon haar slaapjes krijgt. Anders is er echt geen land meer met haar te bezeilen. Als ze moe is, wil ze niet eten en dan gaat ze dus met een halfvolle maag naar bed. Dan wordt ze halverwege weer wakker omdat ze trek heeft, waarna ze al dreinend en ogenwrijvend weer wat gaat eten. Met een beete pech is ze dan over haar slaap heen na het eten, terwijl ze wel moe is, wat weer tot een hoop drama leidt. Kortom: ik heb graag een goed uitgerust meisje en pas me dus zo veel mogelijk aan haar ritme aan. Slapen wil ze alleen in een bedje in een rustige, donkere kamer. In maxi-cosi, wandelwagen of box is dus geen optie. Tsja, dat vergt dus wel eens wat aanpassing. Gelukkig heb ik uit mijn omgeving nog geen negatieve reacties hierop gekregen. Je moet gewoon doen wat jij het beste vindt voor je kindje. Laat anderen maar praten. Het ene kindje is hierin ook makelijker dan de ander, maar wij merken gewoon dat Bente zelf veel behoefte heeft aan rust en dus krijgt ze die ook.
nee joh je bent zeker geen zeur! onze oudste zoon sliep tot hij 2 was van 10 tot 12 en van 15 tot 17 ... heel frustrerend maar we zijn er wel voor thuis gebleven of bij opa en oma in een campingbedje .. hij weigerde ook om in de kinderwagen te gaan slapen.... de jongste daarin tegen, die slaapt vanaf 1 jaar van 12 tot 15 ... en die is om 12 uur echt uit geteld .. het kan wel eens voorkomen als we een dagje weg gaan dat hij in de linderwagen slaapt dat vind hij prima maar over het algemeen slaapt hij ook gewoon thuis in zijn eigen bedje een box is voor te spelen en een bedje is voor te slapeb hier ook onzettende eigenwijze SO niet bellen van te voren met als gevolg ik te koken zat en zijn zaten te wachten op de vank of ik wilde doesje en hun stonden op de stoep ... als onze zoon niet of niet genoeg slaapt dan is het op het einde van de dag een "terrortje "hoor .. dus nee ik ": luitser" liever naar de wensen van mijn kind dan dat van de SO
Bedankt allemaal voor jullie berichtjes! Weetnu iig dat ik niet de enige ben. Hopelijk komt zoon de dag vrijdag een beetje door. Ik neem zijn campingbedje mee dus savonds kan hij hopelijk lekker slapen. Ik ga naar mezelf luisteren en zeggen hoe ik het wil hebben. Hopelijk luisteren ze en krijgt hij gewoon een slaapje overdag!
Als JOU kind zn slaap nodig heeft moet hij dat gewoon krijgen!!! En belachelijk dat daar geen rekening mee gehouden wordt! echt belachelijk!
Heb je geen andere optie voor oppas voor je kindje? Misschien kun je ze heel duidelijk aangeven dat dit is wat je wilt en zo niet, dat je andere oppas/opvang zoekt?
hier ook vaak onbegrip en negatieve opmerkingen over dat wij een bepaald ritme aanhouden voor onze zoon we hebben binnenkort familie bbq en vorig jaar zijn wij gewoon half 7 naar huis gegaan en lag hij 7 uur op bed nu zien we het wel als hij om half 7 moe is gaan we naar huis is hij nog lekker aan het spelen dan blijven we nog even, maar zoals met verjaardagen regel ik oppas of hij gata daar naar bed het is zeker niet altijd feest met lang opblijven en zijn middagdutjes zijn heilig daar verschuif ik alles voor. dus je bent echt niet de enige hoor ik zou gewoon aangeven hij slaapt dan en moet ook gewoon slapen,
nee hoor je bent geen zeur. jij weet wat je zoontje nodig heeft en als zij daar geen rekening mee houden hebben ze geen respect voor hun schoondochter en al helemaal niet voor hun kleinzoon. gewoon voet bij stuk houden ook al is dat vaak heeeeel moeilijk (ik heb ervaring)
hebben wij dezelfde schoonouders ? hier vrijwel exact hetzelfde, ook de opmerkingen "slaapt ze nou al weer?" Of als ze vragen hoe het met haar is "en....slaapt ze nog zo veel?" Vermoeiend.... We hebben er al een aantal gesprekken met souders over gehad (man is het gelukkig helemaal met me eens!!) en we zijn nu op het punt aan beland dat we de discussie niet meer aan gaan. Wij voeden ons kindje op de manier op waarvan wij denken dat het beste is voor haar en voor ons en daar hebben ze het maar mee te doen. Advies en tips zijn natuurlijk welkom, maar aan ons of we die ter harte nemen of naast ons neer leggen. Maar als er op onze dochter wordt gepast, dan vragen we wel of ze ons ritme zo veel mogelijk aan willen houden. Het zal nooit precies zo zijn zoals we het zelf doen, maar dat is ook niet erg. Maar het blijft lastig.
Wilde even vertellen dat het gelukkig allemaal goed is gegaan! Had zijn schema opgeschreven en hebben ze zich netjes aan gehouden! Hij had netjes geslapen smiddags. Savonds na het eten hem daar lekker op bedje gelegd en toen ging hij ook weer lekker slapen! Konden wij dus heerlijk bbqen. Kreeg nog wel de vraag wanneer hij weer wakker werd...nou uhh niet! Pas als we naar huis gaan. Tja en dat vinden ze dan raar! Maar goed het oppassen ging dus goed!