Ik ben benieuwd of iemand het herkent. Ik twijfel nl... Mijn zoontje is niet n echte slaapkop. En in het begin een erg lastige slaper geweest. Nu soms nog wel eens. We namen hem vaak mee, maar vaak sliep hij elders niet. Soms wel. Maar thuis was dat hetzelfde... Gevolg is dat we hem vooral thuis laten slapen, of bij mijn ouders. Maar het zou natuurlijk wel fijn zijn als we hem ook eens mee kunnen nemen en hem elders kunnen laten slapen. Helemaal nu de vakantie eraan zit te komen. Thuis heeft ie inmiddels een redelijk vast slaapritme van 2x 1,5 uur. Hoe wel t laatste slaapje de laatste tijd wel eens korter is. En nu in de sprongtijd valt hij heel soms niet in slaap, maar das uitzondering Laatst zijn we n weekend weg geweest, zijn eigen matras meegenomen. En hij sliep daar prima, op 1 avond en nacht na, maar dat was een erg onrustige avond (Nederland was aan t voetballen). Het kamertje daar was ook best donker. Maar een paar weken later namen we hem mee naar vrienden 's-avonds. Speciaal voor ons lag hun kleine in t campingbedje zodat onze kleine in t ledikant kon slapen op de donkerste kamer. Maar t was daar nog erg licht, en thuis is zijn kamer vrij donker, rolluiken bijna helemaal dicht. Hij ziet dan wel wat, maar niet heel veel. Voor de test hebben we precies zijn ritme aangehouden, en hetzelfde gedaan als thuis. Maat hij ging niet slapen en zette het op n krijsen. Na wat getroost en even laten huilen evt. Sliep hij uiteindelijk 30 min. Daarna weer krijsen. We hebben hem uiteindelijk naar mijn moeder gebracht en daar sliep hij meteen. Bij mijn ouders sliep hij op n gegeven moment ook bijna niet overdag, maar nu t kamertje donkerder is gaat dat wel goed. Op hey KDV slaapt hij overigens ook bijna niet, maat goed daar is het te gezellig voor hem om te slapen denk ik Omdat ik de oorzaak niet precies weet durf ik haast niet op vakantie, maar we gaan wel hoor! Zou het liggen aan het feit dat het kamertje zo licht was? Herkent iemand dat?
Hier slaapt dochterlief altijd in het pik donker. Thuis zowel snachts als overdag dus ook op een ander. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze verplicht moest slapen ergens waar het minder donker was maar ik denk dat ze het dan moeilijker zou hebben ja! Wij nemen altijd onze eigen babyfoon mee, puur voor het muziekje wat daar op zit. En gewoon geregeld doen... Ik hou van rust/ritme/regelmaat maar ik wil er zelf ook geen ei van maken. Op een ander slapen heb ik vroeger heel moeilijk over gedaan volgens mijn ouders dus dat wil ik voorkomen bij mijn dochter en dusver gaat dat super en slaapt ze overal aan.
Is het daar dan altijd pik donker? Want waar ik kom zijn de kamertjes meestal een stuk lichter... Hier kun je altijd net alles zien staan, maar zie je niet alle details, maar dat kamertje laatst, daar kon je nog gewoon alles zien (het was ook zonnig weer...) Het kan natuurlijk ook toeval zijn, maar de keren dat hij (toevallig) wel sliep was het vaak wel n donker kamertje volgens mij. Binnenkort maar eens naar andere vrienden, waar het wel donker is op het kamertje Ff testen!