Hallo meiden, Ik wil even jullie mening, A.s. maandag moeten mijn man en ik naar de gyn in het ziekenhuis. Eindelijk na een half jaar wachten is het dan zo ver. Nu is vandaag mijn man zijn nicht overleden. Zij was al heel wat jaartjes ziek en eigenlijk is het voor haar beter dat ze nu rust gevonden heeft. Mijn man en ik zijn nu 5 1/2 jaar samen en ik kende haar eigenlijk niet. Ik heb haar misschin 4 of 5 keer gezien al die tijd en ze kon toen al niet meer praten of lopen. Nu is ze vandaag overleden en a.s. maandag word ze begraven. Aan de ene kant vind ik dat ik er moet zijn voor de familie maar aan de andere kant vind ik dit ook wel erg belangrijk. We wachtten al zo lang en we leven hier al zo lang naar toe dat ik eigenlijk ook echt maandag wil gaan. Ik weet dat ik ruzie krijg met mijn schoonouders zij zeiden meteen dat ik de afspraak maar moest verzetten. Als ik hem nu verzet kan ik pas over 7 weken weer. Ik zit er nu aan te denken om de eerste keer alleen te gaan en de situatie uit te leggen en dat mijn man naar de begravenis gaat. Is dit erg egoistisch? pfff...het is zo dubbel allemaal! Sorry moest even van me afschrijven....heb echt het gevoel dat het ons niet gegunt word. Groetjes Debby
ik weet niet wat je man ervan vindt, maar ik vind het geen gek idee om alleen naar de gyn te gaan. ik kan me goed voorstellen dat je niet wilt verzetten, zou ik zelf ook niet willen! en laat je schoonouders lekker kletsen, je kunt niet altijd doen wat anderen willen. sterkte!
hoi, als je man het er mee eens is zou ik alleen gaan. 7 weken wachten is erg lang en jullie wachten al zo gruwelijk lang. ik zou me niets van mijn schoonouders aantrekken, jij kende de nicht van je man toch amper. nou, dan lijkt het me netjes dat hij zich wel laat zien en dat jij naar de gyn gaat. succes met je beslissing. mejon
Mijn man wil ook graag mee naar Gyn maar hij vind wel dat een van de 2 op de begravenis moet zijn! Het is een hele hechte familie! Maar ik voel me zo egoistisch! Ben ook zo bang dat ze het me kwalijk nemen! Maar jullie vinden dus ook gewoon dat ik naar de GYN moet gaan? Groetjes Debby
als hij vindt dat 1 iemand op de begrafenis moet zijn dan kan hij er heen gaan, kan jij naar de gyn gaan idd. Als je haar toch niet goed kende, waarom zou je dan gaan? Als ze het je kwalijk nemen vind ik hen zelf een beetje egoïstisch niet jij
hallo nou als je man het niet erg vind, zal ik gewoon na de gyn gaan hoor! je moet tog met je man leven en niet met je schoonouders! ik vind de gyn ook erg belangrijk! zeker als je nog eens 7 weken moet w88! sterkte ermee meid!
Pfff.....voel me ineens niet meer zo egoistisch Het is gewoon heel moeilijk ik wil zo onwijs graag een baby en daarvoor zet ik alles momenteel opzij...zeker na 15 maanden "natuurlijk"proberen. Ik heb al vanaf het bgin gdacht dat het niet zomaar zou gaan...en nu is er een mogelijkheid tot hulp en dan gebeurd er weer zoiets... Pfffffffff.....word er zo moe van! Maar ben wel heel blij met jullie reacties! Thankss meiden
Ik wil ook graag mijn mening geven. Ik zou wel naar de begrafenis gaan, tenslotte is het wel familie van je man. Puur om hem niet alleen te laten en ook als respect voor je schoonfamilie en voor zijn overleden nicht zou ik aanwezig zijn. 15 maanden bezig is inderdaad lang. Maar ik geloof ook dat als je iets uit je hart doet je dit ook weer terug krijgt. Succes. Grt Vanilia
Een hele andere vraag/opmerking: Is het de allereerste keer dat je bij de gyn in het ziekenhuis komt? Als dat zo is, dan volgt er slechts een gesprek en zal hij/zij je vertellen wat hij/zij met je van plan is. Daar heb je waarschijnlijk geen vragen over en dus kun je in 5 min. aan je man vertellen wat er gebeurd is. Succes!
hoi wil je niet doen twijfelen he je man zegt dat je wel alleen kan gaan maar ik ben er zeker van dat als je met hem meegaat en dus pas binnen 7 weken samen gaat dat je hem een groot plezier doet. wij komen ook in de buurt om hulp te zoeken en als er bij ons iets gebeurt zou ik babywens ni uitstellen maar wel men man steunen want de stress die nu erbij komt voor hem wegens begrafenis is ook niet bevorderlijk voor jullie wens he biebke
En kan je niet alleen naar de gyn gaan, en daarna gewoon achtergaan naar de begrafenis, of vallen die uren net volledig samen? Je kan je dan toch gewoon excuseren dat je een andere heel belangrijke afspraak hebt, maar dat je toch je best doet om zo snel mogelijk je steun te komen betuigen.
Bel anders ff met de gyn... Wie weet heeft er iemand anders op een andere dag afgezegd en kun je snel een andere afspraak hebben: dan kun je alsnog mee naar de begrafenis gaan! groetjes, sterkte en succes! Marit
Ik zou gewoon naar de gyn gaan! En als het qua tijd mogelijk is zou ik naar een deel van de begrafenis proberen te gaan (als er bijv van tevoren wordt gecondoleerd en je hebt er de tijd voor zou je daar wel heen kunnen gaan, maar dat ligt er ook aan of de begrafenis bij jou in de buurt is). Je bent zowiezo niet verplicht om naar de begrafenis te gaan van iemand die je nauwelijks kende. Maar het hangt er ook een beetje wat voor band je man met haar had. Als hij je nodig heeft op de begrafenis dan gaat dat natuurlijk voor. Maar als hij haar ook niet vaak zag dan zou ik hem alleen laten gaan naar de begrafenis. Jammer dat je schoonfamilie je probeert te pushen om te gaan en jullie niet gewoon in je waarde laat!
Meestal is er een dag vantevoren toch aan avondwake ofzo? Misschien dat je dan samen kunt gaan met je man. Mocht er een avondwake (of ander moment van condoleren) zijn, dan kan je man alleen naar de begrafenis en jij gewoon naar de gyn.
Nou we gaan dus allebei naar de GYN. We moeten daar om half 11 zijn en de begravenis is om 13.00 maar wel helemaal in Arnhem dat is een uur en een kwartier rijden. Het is dus op de Gok maar de uitvaart zelf begint pas om 13.30. We gaan dus in onze nette kleding naar de GYN en gelijk door. Bedankt voor jullie reacties meiden. Ik ben blij dat we het nu allebei kunnen doen. Groetjes Debby