Hallo, Ik ben 29, ben 1.73 lang en weeg 104 kg. Momenteel ben ik 5 weken zwanger. Nu was ik vanmiddag bij mijn moeder en ze zei dat een combinatie van zwangerschap met overgewicht best gevaarlijk kan zijn. Verder kon ze er ook niet heel veel over vertellen maar ze had het van iemand gehoord. Wie is er ook zwanger (of zwanger geweest) en heeft/had overgewicht? Heb je andere klachten gehad die iemand die slanker is niet heeft? Of heb je gewoon een probleemloze zwangerschap gehad? Groetjes Otje
Otje, Ik ben zelf ook wat zwaarder en momenteel 21 weekjes zwanger...ik moet je eerlijk zeggen dat ik hier nog niets over heb gehoord. In de zwangerschap heb ik ook nog nergens last van gehad...behalve mijn bekken die niet mee willen werken. Maar ben wel nieuwsgierig of er meer info over te krijgen is...
Ja ik ben ook te zwaar, en 29 weken zwanger en mijn bekken werkt ook niet echt goed mee. (en ik was heel misselijk in het begin maar dat heeft met overgewicht niks te maken)
Ik ben 1.74 en weeg 93 ( misschien nu wel weer iets meer) Ik ben nu 9 weken zwanger. Ik vraag me eigen alleen af waar het zit want als mensen mijn gewicht weten dan vragen ze altijd waar zit dat dan ? Ik heb wel veel last van me rug maar weet niet of het aan me overgewicht ligt.
Ik ben 1.75 en bij het begin van mijn zwangerschap was ik 100 kilo. Ik was net begonnen bij een dietiste om eens af te vallen. (Ben 2 jaar geleden 20 kg aangekomen door medicijngebruik ) Zij adviseerde me om te proberen niet aan te komen als ik zwanger zou zijn en egewoon regelmatig te eten. Nou, dat is tot nu toe redelijk gelukt. Ik ben eerst een kilo afgevallen en een week geleden bleek dat ik in totaal nog geen 2 kilo was aangekomen. Ik ben inderdaad veel regelmatiger gaan eten, maar ben de eerste 4 maanden ook best misselijk geweest. Had ook geen zin in tussendoortjes enzo. En om nou te zeggen dat ik niet veel dikker ben geworden...neuh... Mijn buik begon al vanaf week 8 te groeien, toen kreeeg ik mijn broek al niet meer dicht. Ik heb wel kans op hoge bloeddruk, maar daar spelen meerdere factoren in mee. Het zit namelijk ook in de familie en ik had dat ook toen ik nog veel slanker was. Verder gaat het hier hartstikke goed!
Hoi Otje Ik ben nog wel wat kilo's zwaarder als jij en ik loop nu op het einde van mijn zwangershap. Er word gezegt dat mensen met overgewicht meer kans hebben op zwangerschapssuiker.(ik geukkig geen last van gehad) Waar ik wel heel bang voor wasdat mijn rug het niet vol zou houden, en dat ik daar heel veel last van zou krijgen. Maar heb nergens last van. Het enigste wat mij nu ontzettend zeer doet is Ischias in mijn linker been en daar kan iedereen last van krijgen. Ik zou zeggen geniet van je zwangerschap, ga niet voor 2 eten maar gewoon blijven eten wat je nu doet. Als je dan net zo'n mazzel hebt als ik kom je maar 7 kilo aan. Groetjes Ellen
ook ik heb overgewicht en het enige wat de verloskundige erover zei is dat je voorzichtig moet zijn met suiker omdat je eerder kans heb op zwangerschapssuiker. Op dit moment heb ik last van een te lage bloeddruk, zelfs zo erg dat ik ben doorgestuurd naar de gynacoloog omdat ze er geen wijs meer uit worden, voorals nog heeft nog niemand gezegd dat dit aan het overgewicht te wijten is. Groetjes
Ik was 92 toen ik zwanger raakte, ( 168m) en loop al en jaar bij de dietste. Ik heb van de dietiste en van de verloskundige totaal geen kommentaar op mijn gewicht gehad. Niets wat betreft risico's en dergelijke. Er is mijn alleen nadrukkelijk gezegt dat ik NIET MAG LIJNEN. En dat doe ik ook niet, maar omdat ik nog steeds erg misselijk ben, ben ik op dit moment nog steeds 92 kilo, dus heb ik een beetje geluk wat dat betreft. Ik heb wel te horen gekregen van de verloskundige dat ik niet boven mag bevallen, omdat ik te zwaar zou zijn voor de ambulance personeel, in een nood situatie. Maar dat is naar mijn mening de grootste onzin, als ik een hart aanval krijg laten ze me ook niet liggen. Ik zou zeggen probeer gezond te eten, en verder is iedereen en elke zwangerschap anders, en maak je vooral over je gewicht geen zorgen als het niet nodig is.
Dat van het ambu personeel en het hebben van overgewicht had ik hier ook al eerder gelezen. Dus toen een paar weken geleden een bewoner werd opgehaald door de ambu zag ik mijn kans schoon en heb het de heren zelf even gevraagd. Nou die lagen dus helemaal in een deuk, inderdaad in de arbo wet staat dat je niet boven een bepaald gewicht mag tillen, alleen in de praktijk werkt die wet dus niet. Ze nemen je gewoon mee hoor ze hebben, naar eigen zeggen, meer problemen met trappen waarin een wenteling zit dan in het gewicht van een persoon. En er werd ook nog bij gezegd dat ze een collega hadden die alleen 300 kilo kon liften en aangezien ik dat nog lange niet weeg maak ik me daar niet al te veel zorgen om. een leerling vk maakte daar de laatste keer ook een opmerking over, ik heb haar dus even op haar plaats gezet. Het is voor haar dus veel handiger als ik boven beval omdat daar ook de badkamer is. Wat ze dan in gedachten had, mij steeds naar boven sleuren als ik graag onder de douche wil. Daarbij heb ik een kleine woonkamer als daar een bed in moet dan moeten de stoelen en de salontafel eruit en waar wil ze die dan laten, ik ben namelijk niet van plan drie weken lang met zijn tweën op een bed in de kamer te bivakeren . Aangezien wij boven geen toilet hebben heb ik wel alvast besloten om een postoel te lenen bij de thuiszorg. Hoef ik niet steeds naar beneden als ik moet plassen en op het laatst loop en het lijkt mij de eerste dagen ook wel handig. Groetjes
Ja, ik vind het ook onzin, maar ze blijft vol houden. We hebben ook zo iets van als het straks zo ver is en ik heb geen bed beneden, zal ze echt niet zeggen, til je bed even naar beneden. Als ik lig lig ik, hihihihi.
Ach ze verzinnen steeds weer nieuwe onzin. Vroeger hoorde je dat soort dingen ook niet. Alle regeltjes worden steeds strenger. Zal me benieuwen wat er over een paar jaar voor nieuwe regels bij zijn gekomen.
Hallo Allemaal Want ben ik blij dit allemaal te lezen! Ik heb een gesprek gehad met mijn ha en die zat me gewoon eigenlijk de les te lezen met een smoesje je bent nog jong genoeg en hebt nog tijd zat zorg eerst maar eens dat je afvalt terwijl ik zoiets heb van mijn leeftijd doet niet ter zake mijn gevoel zegt dat ik klaar ben voor een kind en ik wil dit heel graag maar door hem durfde ik dit niet! Liefs, Beauty
Ik ben 1.70m lang en weeg 144kg. Overgewicht heb ik dus ruim voldoende. Op internet is nauwelijks informatie te vinden over de risico's die de baby en ik nu lopen. Zelfs mijn gyneacoloog heeft hier geen antwoord op. Behalve de te verwachten zaken zoals o.a. kans op verhoogde bloeddruk, verhoogde kans op zwangerschapssuiker is er nog bar weinig informatie te vinden. Dus ik zal het voorlopig vooral met gezond verstand moeten doen, en dat zegt me gewoon op mijn eten te letten en niet voor twee te eten.
Hallo Dames, Ik wil jullie graag een vraag stellen maar ik hoop niet dat jullie hem kwetsend opvatten want dat is absoluut niet de bedoeling. Ik heb zelf ook aardig wat overgewicht en daarom hebben wij nog niet aan kinderen durven beginnen terwijl de wens heel groot is bij ons ben nu hard bezig om eerst wat kilootjes kwijt te raken. Maar wat ik eigenlijk wilde vragen is of jullie allemaal bewust met kinderen bezig waren? Ik vind het een moeilijke keuze om nu al wel te beginnen of eerst nog wat af te vallen vandaar dat ik dit vraag. Liefs, Beauty
Hahahaha ik zie de logica niet van eerst afvallen en dan zwanger worden. Eerst dunner worden dan weer dikker en dan weer op dieet omdat er kilo's zijn blijven hangen. Tja en zo denk iedereen er weer anders over. Ik heb de pil laten staan en heb nog 2 jaar moeten wachten dat ik zwanger werd. maar ben niet op dieet geweest. Waarom?
Ik ben niet eerst gaan lijnen (en dat was maar goed ook) ik was in het begin zo misselijk dat ik elke dag bijna 0.4 kilo verloor. En toen kreeg ik buikgriep en werd het nog erger. Toen was ik blij dat ik wat vet reserves had. Natuurlijk is overgewicht niet gezond en kan het geen kwaad om af te vallen. Veel succes met je keuze.
De logica is omdat je dan misschien beter je zwangerschap aankan je weet immers niet wat je te wachten staat. Als je nog eens een keer veel aankomt en je hebt een moeilijke zwangerschap dat is dubbelop al wat je niet mee hoeft te slepen is meegenomen toch en is wellicht gezonder voor je kmindje en jou en ik wil het wel graag zo goed mogelijk doen zodat het kindje en ik zo min mogelijk risico lopen. Maar inderdaad iedereen denkt er anders over. Liefs, Beauty
Hallo dames, Eindelijk zijn we tot een beslissing gekomen! Ik ga nog drie maanden de pil slikken tot na de vakantie en dan gaan we ervoor. In die maanden probeer ik nog wat kilo's kwijt te raken en zo niet dan niet nu is het een moet en als ik zwanger ben ga ik vanzelf anders eten en doen dus wordt het toch makkelijker lijkt me. Veel liefs, Beauty
Beauty je mag wel niet bewust gaan lijnen tijdens de zwangerschap he. Maar dat wist je vast al. Vanwege de afvalstoffen die dan in het bloed komen. Veel succes.