Wat een aso zeg!! Bah wat een ondankbaarheid van die moeder. Maar inderdaad vind ik het net zo vreemd (en eigenlijk ook wel zorgelijk) dat mensen gewoon doorlopen bij het zien van zo'n klein meisje van duidelijk overstuur is. Ik zou diegene die mijn kind terugbracht heeeeel dankbaar zijn!
Dit klinkt misschien erg hard wat ik nu ga zeggen, maar ergens begrijp ik nog wel dat mensen doorlopen als ze een kind overstuur zien. Er wordt hier gezegd: wat een rare mensen heb je toch hè. Nou precies om die reden lopen ze misschien wel door.... Hoe vaak krijg je wel niet een grote bek van mensen op straat, ook als je iets goeds probeert te doen? Tegenwoordig reageren sommige mensen zo raar, dat ik me er dus ergens nog wel wat bij kan voorstellen. Neemt niet weg dat ik de moeder haar reactie heel bijzonder vind en exact hetzelfde gedaan had als jij. Ik zou dat dus ook niet aan mij voorbij kunnen laten gaan, zo'n huilend overstuur kind. En waarschijnlijk zou mijn eigen kind me er ook nog op wijzen: mama baby huilen.... (Alle kinderen die huilen zijn een baby, behalve hijzelf )
Nee TS je bent echt niet de enige die dit ronduit belachelijk vindt. Onze oudste is een hele drukke peuter als hij ergens is waar hij nog nooit geweest is, en dan is hij sneller dan het licht en waarschijnlijk binnen no time ontsnapt.(gelukkig is dat nog nooit gebeurd) Ik heb een aantal keer gedroomd dat hij kwijt was en dat was echt geen fijne droom. Ik kan me dan ook niet voorstellen hoe iemand zo onverschillig en zo ondankbaar naar jullie kan reageren als haar kind weer terug is. Aan mij zou ze een slechte hebben als ze zo tegen me deed.
Ik had tegen moeders gezegd dat ik haar anders ook wel wilde hebben hoor,als ze toch zo een desintresse heeft? Benieuwd wat ze dan zouzeggen
Misschien hebben meer mensen die moeder geprobeerd te bellen en dachten ze toen ze opnam nou van zoek het maar uit? Dat zou nl. ook mijn eerste reactie zijn. Ik zou het kind natuurlijk wel onder mijn hoede nemen, maar echt niet naar haar toe gaan! Wat een vreselijke moeder (zou ze ook op ZP zitten, vraag ik me dan ff?!)
Ik heb vorige week bijna exact hetzelfde meegemaakt in de efteling, bij het volk van laaf. Moeder deed net alsof het haar niks deed en geen dankjewel, niks. Stond echt ff paf op dat moment
allereerst vind ik dit wel een enorm veroordelende zin. Het komt erop neer dat je dit dan dus al verwacht bij een tokkie en bij oudere nette dames niet? Verder super dat jullie zo alert waren, wel enorm jammer dat de moeder van het betreffende kind zo reageerde zeg!!
ja misschien hard gezegd van mij...neem aan dat iedereen van zijn kindje houdt. Maar als je zo reageert en het je verder niks doet vraag je het je toch af zeg Ik ben ze wel eens "kwijt" geweest in de kledingwinkel, zaten ze in zo`n ronde kledingrek naast me...kreeg het al gelijk warm...
heb het ook een keer meegemaakt op het strand. kind was echt in paniek en moeder vond het niet de moeite waard om bedankt te zeggen.
Bizar en ondankbaar. Gisteren hetzelfde meegemaakt, maar dan bij het openluchtbad. Er stond een meisje van 2 a 2,5 jaar zonder bandjes te huilen om haar papa, aan de rand van het diepe bad. Ik heb haar op de arm genomen en het hele bad en grasveld rondgelopen. Mijn man bleef bij onze dochter. Het meisje was nog jong om haar naam te zeggen of aan te wijzen waar haar handdoek lag. Na 10 min kwam de papa met een kleuter aan de hand heel relaxed aanlopen. Leek zich totaal geen zorgen te hebben gemaakt. Hij zei dat ze in het peuterbad waren en dat zijn dochter naar de handdoek wilde lopen. Blijkbaar was ze verdwaald. Geen bedankje ofzo, ik was helemaal verbaasd. Als mijn dochter zonder bandjes kwijt zou zijn bij het zwembad was ik in alle staten denk ik.
Vraag me af waarom ze nog de moeite heeft genomen om haar kind zo'n dog tag te geven, ik zou echt in alle staten zijn als ik mijn kindje kwijt zou raken..
Dat zegt sowieso helemaal niks Maar jeetje war erg van die vrouw! 3 jaar is echt nog heel jong en dan zo laconiek doen.......:x Super van jullie, dat jullie wel geholpen hebben. Arm kind stond daar dus al best een tijdje en niemand heeft haar geholpen Kan je toch echt zwaar pissig van worden:x
pfff... als je bedenkt wat er had kunnen gebeuren? toen ik zelf nog een klein meisje was van een jaar of 8 waren we op vakantie op een camping met zwembad. Ik zag zo ineens een heel jong kindje, een jaar of 3/4 zonder bandjes het zwembad inspringen en koppie onder gaan. ik stond te ver weg om haar op te vangen Gelukkig kwam ze weer boven, maar je schrikt je rot op zo'n moment!
Jeetje wat raar van die vrouw. Ik zou als kingkong door de efteling heen zwaaien op zoek naar mijn kind, moet er niet aan denken man! Ts respect voor jou, goed van je om te bellen.
nou ja... Ben zelf als kind mijn moeder eens kwijt geraakt.. in de hema.. liep mee naar buiten met dacht ik mijn moeder buiten kwam ik er achter dat het mijn moeder niet was.. complete paniek. Was het ook nog kermis waar ik bang voor was ( ik was 4 ofzo.. ) uiteindelijk 2 oude vrouwen die zich over mij hebben bekommerd en een briefje onder de voorruit van mijn moeder d`r auto hebben gedaan ( ik wist gelukkig waar die stond ) en me naar de politie gebracht .. Mijn moeder was volledig in paniek had mijn opa en oma al gehaald die mee aan het zoeken waren ( dus niet bij haar auto geweest jammer genoeg.. ) Toen uiteindelijk mijn opa in paniek naar de politie ging om mij als vermist op te geven zat ik daar.. koekjes te eten en limonade te drinken.. Had de tijd van mijn leven haha.. Maar mijn moeder heeft die oude vrouwtjes een hele grote bos bloemen gestuurd weet ik nog.. !
Sommige mensen zijn blijkbaar te druk met zichzelf bezig.. Zelf heb ik dit een keer gehad bij mijn ouders thuis. Zij wonen met aan de achtertuin grenzend een water/sloot. Wij zaten te eten in de tuin en hoorden kindjes spelen, gevolgd door een plons. Ik rende meteen de tuin uit richting de sloot, was dus een kindje in gevallen. Ik kende het kindje uit de buurt dus wist waar zij woonde en heb haar netjes thuisgebracht. Reactie van de moeder: Oh in de sloot gevallen? Oke, dan moet je maar even onder de douche he. En bam deur dicht.