Ben ik nu de enige die...

Discussie in 'De lounge' gestart door Imensa, 15 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38

Volgens mij is dat al veel langer geleden, ik deed dat namelijk wel (en had er toen ook nog de leeftijd voor) dat waren armbandjes van woldraadjes met je naam erin gevlochten. Hoe het heet weet ik niet.

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Je had toen dat scoubidou. Dat lijkt er veel op.

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

mee eens. Overal op straat zie je die troep liggen.

Laatst stond hier op de markt een kraampje met zogenaamd een super aanbieding... Geweldig hoe je al die volwassen vrouwen zag graaien... Te kinderachtig:D

Daarbij vind ik het grappig dat er ook een aantal zijn die zeggen beter als dat ze voor de tv etcetc zitten... Mijn zoontje van 3 telt tot 30 in nl, tot 20 in het engels. Weet ondertussen alles wiskundige figuren bij naam te noemen en zo kan ik nog wel even door gaan en nee hij zit geen uren voor de tv:D. En kan je vertellen dat komt niet door dat hersenloze friemelen hoor. Voor zijn motoriek puzzelt hij ondertussen puzzels van 70 stukjes en boetseert hij ''poppetjes'' van klei

4. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    precies! Lang leve Dora en de Umizoomies :D

Volgende stap is wel dat kinderen straks met hun ouders voor de tv zitten te loomen

5. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Nee doet me echt helemaal niets die dingen haha
    En doet me heel erg denken aan die rage van paar jaar geleden...weet niet meer hoe t heette, maar met van die rubber/plastic slierten waar ook armbanden van gemaakt werd dmv knopen enzo....

Maaaaar eerlijk is eerlijk, als ons meisje ouder had geweest en ze had t willen doen had ik t in huis gehaald en had ik gezellig samen dingetjes geknutseld ermee ;)

Maar ik ga dr ook zeker leren hoe je gewoon met simpel bolletje wol hele leuke armbandjes kunt maken ;)
    We maakten ze vroeger met verschillende patronen en weet ik t wat allemaal, overal zaten we van die armbandjes te maken.
    De nieuwe rage doet me daar ook erg aan terugdenken :)

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Leven en laten leven toch?
    Iedereen moet zelf weten wat hij/zij z'n kinderen laat doen. En hersenloos is t echt niet.
    Jouw zoon loopt wellicht z'n leeftijd vooruit en de mijne achter. Die is 4,5 en kan met moeite een puzzel van 10 stukken maken.

Maar hey, dat ie nu toevallig wel rustig elastiekjes kan leggen vind ik geweldig.
    Maar je hebt wel gelijk dat t lelijk is hoor. En over een paar mnd is de hype vast weer over. Tot er weer iets nieuws komt.

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

ghehehe...

8. Aylen

Aylen Niet meer actief

Die zin wordt ook maar te pas en te onpas gebruikt. Mag je dan nergens meer je mening over geven? Imensa zei toch niks verkeerd?

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh, ik vind het op zich prima hoor, mijn kinderen hebben ze ook, al een maand of vier en toen deden ze het wel regelmatig, maar nu doen ze er niet zo heel veel meer mee. De laatste weken word je er wel gek mee gegooid op FB, al die like-deel-winacties en dan kun je bijv. 5 zakjes winnen van die elastiekjes...die voor een habbekrats bij de Action liggen.
    Geduld om ingewikkelde bandjes te maken, heb ik niet, dus we maken 2 varianten, ze vinden het wel leuk om te doen, ze gaan hun gang maar.

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Applausje hoor voor jouw zoontje.

Mijn zoontje van 3 telt maar tot 10 in het engels en tot 20 in het nederlands. Ow jee en hij doet op zijn 3 jarige leeftijd nog mee aan de loombands rage ook. Nee joh dat is niet creatief en natuurlijk enorm hersenloos want ja zijn interesses liggen niet bij het boetseren van poppetjes maar bij het creatief zijn van armbandjes maken en andere knutsel dingen, wat moet er toch van mijn zoontje terecht komen later ;)

Anyway, de kids doen hier lekker aan de rage mee, ik persoonlijk vind ze verschrikkelijk voor volwassenen maar vind het super leuk dat die kids daar zo mee bezig zijn, zelfs op school is het leuk want ze maken ( althans hier ) de leukste creaties voor elkaar.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Trek het je niet zo aan.

Maar mijn mening is dat die Loombandjes niet creatief zijn. Ze volgens een 'gebruiksaanwijzing' voor die armbandjes en figuurtjes.

12. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik snap ook niet dat mensen zich kunnen irriteren aan een rage voor kinderen. ;)
    Laat ze lekker hun gang gaan! Ik heb me vroeger ook vermaakt met die scoobytouwtjes (heette ze zo?) en de paperclip met kralen-rage. Het eerste wat ik deed wanneer ik mijn zakgeld kreeg, was naar de hobbyshop rennen om kraaltjes, touw en andere spullen te halen voor mijn 'irritante, lelijke, sieradentic.' Hadden net zo goed sigaretten kunnen zijn.

Nee, mijn zoon maakt nog geen Loombandjes trouwens. Daar is hij te jong voor, nee hij zit ook geen dagen voor de tv. Maar ik vind het leuk dat er iets op de markt is gekomen waar die kinderen lekker mee bezig zijn.

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Trek het mij ook niet persoonlijk aan hoor ;) Tis alleen weer zo jammer dat er dan zo denigrerend gedaan word naar de kindjes die het wel doen. Dat is is gewoon jammer.

Voor de jongere kinderen ( zoals mijn zoontje ) is het inderdaad niet heel erg creatief, die volgen inderdaad de gebruiksaanwijzing op maar goed die kunnen dan nog niet anders ;)

Maar de oudere kinderen die zelf aan de slag gaan en dingen verzinnen daar is het wel creatief voor vind ik.

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    #94 BuffySummers, 16 jun 2014
    Laatst bewerkt: 16 jun 2014
    Ik voelde me al een buitenstaander op school toen die moeders het erover hadden.:D Vind het ten eerste lelijk en ten tweede nee daar heb ik geen zin in, tijd voor of geduld voor.
    Mijn zoontje heb ik er gelukkig nog niet over gehoord. Die speelt liever buiten of met zijn lego. Of gaat kwartetten met mij:D

Maar me er aan ergeren doe ik nou ook weer niet hoor. Vind ik ook nogal overdreven;) Laat die kindjes lekker knutselen met dat spul. Ze vallen er niemand mee lastig. Voor volwassenen denk ik wel, tja niet mijn ding, maar goed mijn hobby's vind een ander misschien weer niks;)

15. Imensa

Imensa Niet meer actief

Zal vast wel goedkomen met je zoontje hoor ;)
    Enige wat ik ermee bedoelde is dat IK en geen z*k aan vind.. En hoewel ik natuurlijk trots op hem ben, was het niet eens als "opscheppen" bedoeld hoor.. Idd. De ene doet dit en de andere weer dat eerder!
    wat ik alleen duidelijk wilde maken is dat het ook echt geen must is voor de ontwikkeling van motorische vaardigheden (zoals je soms mensen hoort doen overkomen!)
    Ofwel, no need om zo drastisch te happen hoor meis ;) geef enkel mijn mening maar over loombandjes...
    (Hoe kun jij je trouwes zo ergeren aan mijn posts.. Dacht dat ik op jouw negeerlijst stond :D )

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Grappig, want het is de allereerste keer in 6 jaar tijd op Zp dat ik m gebruik. Hahaha...
    Maar ik denk dat je me verkeerd begrijpt (of ik leg het verkeerd uit), want het was niet zo bedoeld als jij denkt. En al zeker niet persoonlijk tegen Imensa.

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik erger mij niet aan jou post hoor, vond het alleen jammer dat je het weer zo neer kwakte zo van '' kijk mij eens '' ;)

Maar dacht inderdaad dat ik jou had geblokkeerd, ben zelf een tijd niet veel online geweest op zp dus heb je niet veel gezien. Zal dus wel iets niet goeds gedaan hebben.

18. Jolina

Jolina Niet meer actief

Mijn meiden vinden het superleuk en ik maak ze dus met alle liefde voor hun. Ik vindt ze hartstikke mooi....

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niks voor mij...die elastiekjes doen me veel te veel aan mijn beugel denken!:D

20. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Macramé?

Deel Deze Pagina