1,5 jaar geleden zijn wij in onze huidige woning komen te wonen. Alles opgeknapt, nieuwe vloeren erin en alles van boven tot onder geverfd. We hebben er heel wat in geïnvesteerd toen. Toen we hier kwamen was ik nog niet zwanger maar nu onze zoon er is wil ik heel graag verhuizen. Wij wonen nu in een appartement op de derde verdieping en wonen hier opzich prima. Geen overlast van buren want die hebben we niet(naast het trappenhuis en op de hoek). Maar denkend aan de toekomst is dit niet het huis waar ik onze zoon wil laten opgroeien. Onze verdieping is prima maar er woont ook wel wat aso volk en onze zoon kan niet echt buiten spelen. Nu kunnen wij verhuizen naar een nieuwbouw huis wat deze maand is opgeleverd. Met een mooie tuin erbij en alles nieuw. In een kindvriendelijke buurt waar jonge gezinnen gaan wonen. Qua ruimte gaan we er wel wat op vooruit. Maar ik twijfel zo! Het is in een andere plaats waar ik niets ken maar wel bij het werk van mijn man. Hij moet nu een halfuur/drie kwartier rijden. Qua maandlasten gaan we 200 euro meer betalen maar dit kunnen we wel dragen. Omdat het nieuwbouw is moet alles weer opgeknapt worden waardoor al ons spaargeld erdoor zal gaan. Onze huidige woning is sociale huur maar wij krijgen geen huursubsidie meer. De nieuwe woning is vrije sector. Ik ben dan een doemdenken en dan denk ik al snel: wat als.. We onze baan verliezen of wat als er iets kapot gaat terwijl we net verhuisd zijn? Terwijl die kans zo goed als nihil is. Heb eigenlijk geen idee wat ik met dit topic wil bereiken.. Aan de ene kant is er twijfel maar aan de andere kant is dit wel een heel mooi huis en echt een kansje. Zo vaak kom je zoiets niet tegen. Ben bang dat als we wachten we niets mooiers meer vinden. Wat zouden jullie doen?
Ook met het oog op de toekomst. Het is wel een huis waar we in kunnen groeien en waar voldoende ruimte is voor meer kinderen. We hebben nu ook 3 slaapkamers.
ik zeg doen ik ben ook naar een andere plaats verhuist voor een nieuwbouwhuis en als je vervoer heb wat maakt het dan uit waar je woont
Ja het is wel dicht bij de supermarkt en alle andere winkels dus prima voor mij en de kinderwagen. Mijn man kan fietsend naar zijn werk dus dan heb ik in principe een auto. Het is gewoon weer een stap en dat vind ik vaak eng omdat het een risico is. Maarja..wil ook geen spijt krijgen. Maar het zou maar net gebeuren dat je net al je spaargeld erdoor hebt gejast en je auto gaat kapot.
Hier na 33 jaar in dezelfde plaats gewoond te hebben nu ook de keuze gemaakt om weg te gaan. Het is moeilijk maar ik denk aan de tijd die mijn man krijgt met onze zoon. Maar we gaan ervoor en ja hij kan dan ook de fiets pakken en dan heb ik de auto tot mijn beschikking en kan ik sowieso naar mijn vrienden en familie. Hier nu een huis met 3 slaapkamers en euhh een niet al te fijne buurt dus wij kiezen nu voor de rust en ruimte en een extra slaapkamer.
Ja hoor, ik zou het ook doen. Zeker als je een auto tot je beschikking hebt is het niet zo heel erg om wat verder bij familie en vrienden vandaan te zitten. Want zoals ik het begrijp is de locatie het enige wat je tegen zou houden.
Doen! Een tuin is zo lekker! Buitenspelen is ook zooo belangrijk voor de kinderen...groter huis..ja zeker doen! Het voordeel van een nieuwbouw wijk is dat iedereen er tegelijkertijd komt wonen. Dat geeft een 'band'. Je hebt geen bestaande kliekjes, dus je maakt veel sneller contact met alle buren. Je hebt allemaal iets gemeen en wel wat te bespreken, dus een connectie is snel gemaakt! Dichterbij het werk van je man is ook zeker een pluspunt! Meer tijd samen... Doen!!
Ik zou het doen. Absoluut. Speelruimte/tuin voor je kindje is zo fijn. En je man lekker op tijd thuis uit werk en 's ochtends niet te vroeg weg: ook heeeeel fijn! En dan nog een hoop andere redenen, dat een gezinswoning fijner is dan een appartement: ja, doen!
Wat veel reacties al, dankjewel . We gaan het denk ik wel doen..maandag moeten we het laten weten. Nu moeten we nog nadenken welk huis het wordt.. Hoekwoning of niet.
Doen!! En mocht het financieel echt krap worden door omstandigheden dan kan de auto er evt altijd nog uit wanneer je man hem niet meer nodig heeft voor zijn werk (mits jij hem natuurlijk ook niet nodig hebt). Buitenruimte is wel heel erg fijn met kinderen en een nieuwbouwwijk betekend vaak ook veel jonge gezinnen, dus veel speelvriendjes en sociale contacten
Ik zou zeggen hoekwoning! Mocht je buren hebben die geluidsoverlast geven heb je het maar van 1 kant Wij gaan hier voor vrijstaand (in die contorijen waar wij naartoe gaan zeer betaalbaar!) Of 2 onder 1 kap. Hebben nu ook 1 buur en helaas ook wel een geluidsoverlast typje maar bij 2 van die zou ik gek worden Stook kosten zijn alleen dan wel hoger omdat je 1 koude muur hebt.
Qua financiën is het geen probleem. Maandlasten kunnen we dragen. Het is alleen de investering en in principe kunnen we die gewoon doen maar dan is ook het grootste gedeelte van het spaargeld weg.. En dat is dan een risico waar ik niet zo van hou en dat is dus de reden van twijfel.
Ja hoekwoning heeft heel veel ramen en dus licht( maar wel inkijk) en je kan die muur minder benutten. voordeel is idd maar 1 buur. Maar minder ruimte boven door schuine wanden. De tussenwoning is groter want die heeft rechte muren en een dakkapel. Nadeel is dat we daar alle schuttingen nog moeten plaatsen, bij de hoekwoning zijn die er al.
Zet alles op een rij en bedenk ook sommige dingen kun je ook in etappes doen he! Schilderen bijvoorbeeld woonkamer, keuken, slaapkamer ouders, slaapkamer kindje. Vloeren idem dito (al is hoe meer meters hoe goedkoper vermoed ik)