Ben ik nu echt de enige “strenge” moeder???? :/

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door roever, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
     
  2. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Maar verder reageer je ook niet dus ik vraag me ook wel af wat je punt / vraag / probleem precies nu is.
     
    GossipGirlxoxo en Mammielove vinden dit leuk.
  3. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Dat zeg ik niet, maar ik herken het beeld wat je schetst totaal niet. Ik vraag me dus af of het inderdaad ook echt zo is of dat jij denkt dat het zo is. Zoals velen hier namelijk ook al zeggen, (waarvan kinderen met regelmaat naar opa/oma gaan); niemand dropt zn kinderen. Of anders; Wat versta jij onder droppen? Daar geef je namelijk ook geen antwoord op.
    je zegt dat je jouw (schoon)ouders niet het vertrouwen geeft om op te passen, ik denk dus dat het probleem meer daar ligt, en niet bij de andere mensen in jouw omgeving.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    Ik zeg altijd bij opa en oma gelden hun regels. Uiteraard niet onbeperkt snoepen maar mijn (schoon)ouders hebben ook kinderen opgevoed. Ze weten echt wel hoe of wat. Mijn schoonmoeder past 1x per week op de jongste. Ze gaat over 4 maanden naar school en dan is dat klaar. Gelukkig mag ik beide kids dan wel in de vakanties op dinsdag 'droppen' en wat genieten de kids en zij daarvan. Mooi speelgoed krijgen ze hier vna Sint en met verjaardagen. Tussendoor is het eigenlijk alleen knutselmateriaal of een boekje. Mijn moeder verhuisd naar onze woonplaats en wil dan graag op maandag de kids uit school halen. Ik breng ze altijd. Ik haal ze alle dagen op behalve dus die maandag en vrijdag, dan is manlief er. Ben blij dat opa's en oma's oppassen maar ik wil er ook niet volledig afhankelijk van zijn. We hebben dus ook gewoon bso als achterwacht. Ik werk 4 dagen (30 uur) en man 4 dagen (32 uur).
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Ik denk dat het heel erg uit maakt met welke mensen je om gaat. Ik herken het zelf ook niet mbt de mensen met wie ik om ga, maar ik weet dat er ook een 'andere kant' is, die zie ik ook. Ik ervaar dat alleen niet als mijn probleem. Iedereen maakt zijn/haar eigen keuzes om zijn/haar eigen redenen.
     
  6. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Dat zal er vast mee te maken hebben. Maar dan nog... de casus die ze schetst komt op mij heel negatief over, terwijl ik het helemaal niet raar vind als kinderen 1 of 2 keer per week naar opa en oma gaan. Of dat nou voor werk is of gewoon zomaar. Daarom vroeg ik aan ts of er ergens iets van jaloezie achter zit, omdat ze dat zelf misschien ook wel zou willen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij opa en oma ‘gedropt’ worden klinkt wel heel negatief en bevooroordeeld..
    Hier droppen we ze niet, maar ze zijn wel eens alleen met hun grootouders en logeren er - dat staat niet gelijk aan tot op het bot verwend worden. Ze hebben juist een prachtige band met hun grootouders, ik wou dat ik dat als kind zo had gehad :)

    Verder vind ik je niet streng klinken, maar het hele grootouder-verhaal staat voor mij los van streng/niet streng.
     
  8. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.137
    4.354
    113
    Home
    Maar af en toe je kinderen bij opa en oma brengen is toch niks mis mee
    Je praat erover alsof je dat niet vind
    kunnen

    Mijn ouders of schoonouders passen op de jongste ongeveer 2 ochtenden per week en de oudste 2 gaan er soms heen te spelen omdat ze het leuk vinden wat is daar mis mee? Ja ze krijgen wat extra's maar hey het is opa en oma....

    In je op zeg je dat je kind alleen water of thee drinkt en gezonde tussendoortjes later verander je dit...
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. roever

    roever Niet meer actief

    Omg ...
    laat ook maar zitten.
    M’n hele vraagstelling word uit het verband getrokken of maar half gelezen.

    En ja! Ik maak in mijn omgeving te vaak mee dat moeders privé leven belangrijker is dan die van de jonge kinderen!
    Dus hou aub op met verwijten over jaloezie of dat ik t maar uit m’n duim zuig.
    Allemachtig
     
  10. roever

    roever Niet meer actief

    Wat mij betreft mag mijn vraag , deze topic wel gesloten @Beheer

    en bedankt voor diegene die me wel een fatsoenlijk “antwoord” hebben willen geven ! :)
     
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.624
    113
    Vrouw
    Ik denk dat uw verhaal gewoon niet heel duidelijk is of je gewoon niet echt zegt wat je wil zeggen en daardoor er vanalles bijgehaald word.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Daar ging iets niet goed.

    Wij zijn vrij makkelijk met eten, de ouders van een vriendinnetje zijn hier strakker in. Is de ene beter dan het andere, nee ik vind van niet.

    Om nu te zeggen dat je kind ergens niet meer naar toe mag hierdoor vind ik erg ver gaan ( tenzij je kind een allergie heeft en de gezondheid bedreigd wordt hierdoor) Kinderen hebben heel snel door dat er in een ander huis andere regels gelden.

    Dat ze bij opa en oma meer mogen ( dan wij vroeger) lijkt mij heel normaal, dat is toch het mooie aan opa en oma zijn het lekker verwennen van je kleinkinderen.
    Dat ze daar zijn kun je inplannen, je weet dat ze daar extra/meer krijgen, zorg je er gewoon voor dat je de dag erna het rustig aan doet qua eten. Als ze hier naar opa en oma gaan weet ik dat het patat of gebakken aardappelen wordt , goed dan eten wij dat die week thuis niet
     
  13. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Zolang kinderen een goede band met hun ouders hebben zie ik alleen maar voordelen in veel contact met opa en oma. Tenzij opa en oma schijt hebben aan de regels van papa en mama want die regels zijn er niet voor niets. Maar ik denk wel dat daar gradaties in zijn. Als je als ouder niet wil dat je kind snoept maar hij krijgt toch een paar snoepjes bij opa en oma dan zou ik dat lekker zo laten. Maar als je bijvoorbeeld niet wil dat je kind in de buurt van bepaalde mensen komt en opa en oma nemen je kind gewoon mee daar naartoe, dan vind ik dat wel heel erg!

    Ik vind dat het ook een beetje hoort bij het opgroeien als kind. Als je als kind zo gezegend bent dat je liefdevolle opa's en oma's hebt die je graag zien en die binnen bereik zijn, dan is het haast magisch als je daar als kind meer mag dan thuis. Dat geeft zulke leuke, waardevolle herinneringen. Ik mocht daar vroeger binnen rolschaatsen en mijn opa's haar vlechten en ze hadden bijna een konijn voor ons gekocht die ze daar dan zouden houden. Geweldig was dat!

    Niet dat je geen waardevolle herinneringen opbouwt als je daar niet meer mag dan thuis, maar het geeft net dat beetje extra magie...

    Vergeet niet je kindjes ook lekker kind te laten zijn en ze extraatjes te gunnen en ze te verrassen. Dat maakt ze echt niet gelijk het verwende neefje van Harry Potter. Zolang ze óók discipline leren en maat leren houden zie ik het probleem niet.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  14. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Denk dat de meesten ook vallen over de woordkeuze. Mijn dochter eet ook 1 keer per week tussen de middag bij oma, ze vind dat heerlijk want bij oma krijgt ze knakworstjes, kroketje of een frikandel bij het brood en een snoepje na . Ze genieten er samen van. Dus ik denk dat mijn dochter het heel fijn vind om bij oma gedropt te zijn.
     
  15. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.137
    4.354
    113
    Home
    Je vroeg je toch iets af?

    Waarom nu het topic laten sluiten omdat je niet hoort wat je wilt horen

    Je hebt het over kinderen droppen en dan mag niemand je er een weerwoord over geven....
    Niemand heeft toch gezegd dat je dingen hebt verzonnen?
     
  16. roever

    roever Niet meer actief

    voor de goede orde, heb ook zat antwoorden gekregen waar ik wél wat aan hebt, dus dit gaat niet op wat je zegt
     
  17. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar je bent ook niet aan het antwoorden op de vragen om verduidelijking... Je verhaal is gewoon erg onsamenhangend, dus misschien iets het helderder vertellen wat je wil zeggen?
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Maar wat heeft dit nu te maken met een strenge ouder te maken, want dat staat in je vraagstelling.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  19. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Juist, dit is gewoon een onzekere moeder die alles zelf wil doen met haar kinderen en daar volledig haar eigenwaarde uit haalt. Iedereen die het anders doet vindt zijn privé leven belangrijker of dropt zijn kinderen bij opa en oma.

    Heb dit vaker gezien dus heel erg herkenbaar meteen. Meteen topic laten sluiten ook...
     
    Sado, Felice, Anna009 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Volgens mij ben je ergens behoorlijk gefrustreerd over wat er in je omgeving speelt. Misschien kan je daar gewoon wat duidelijker over zijn ipv hier vage antwoorden te blijven geven omdar het je niet zint.
     

Deel Deze Pagina