Ben ik nu echt de enige “strenge” moeder???? :/

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door roever, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    daarom vermoed ik idd ook dat er een stukje jaloezie ergens zit omdat ze het zelf ook zo zou willen misschien?
     
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.082
    15.607
    113
    Vrouw
    Maar wat heeft dit alles met streng zijn te maken?
     
  3. roever

    roever Niet meer actief

    wauw echt bizar dit! Haha

    wie heeft het er nu weer over dat ik alleen alles doe voor kinderen?! Allemachtig zeg!

    dit is bedoel ik dus met uit verband trekken, en iedereen reageert weer op iedereen terwijl de berichten waar het duidelijk in staat niet eens gelezen worden...

    maar serieus, bedankt dames!
    Aan jullie antwoorden heb ik echt wat!
    Beetje jammer dit, en vind het zelfs kwetsend teleurstellend....
     
  4. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    haha, ja dat snapt niemand dus ;)

    en ik denk dan; als je jezelf te streng vind; doe daar dan wat aan.
     
  5. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Jawel, er is al meerdere keren gevraagd wat jij precies verstaat onder kinderen droppen bij opa en oma. Waarom vind je dat erg? Waarom brengen zij die kinderen bij opa en oma? Worden die kinderen er slechter van?
     
  6. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Ik heb trouwens vorige week wel de kids gedropt bij opa en oma.. ook echt zo van: dikke doeiiiii tot morgen haha ;) we zijn een dagje naar de sauna geweest, en het was heerlijk! Schuldgevoel? Totaal niet, wij blijven er leukere ouders door en de kids hebben genoten van hun slaapfeestje.. :) ik vind ook niet dat iemand daarover hoeft te oordelen, iedereen is anders. Onze kinderen zijn vrij druk en dan is het zo welkom om er even uit te zijn. Wij blij, zij blij :)
     
    Euphoria en Mammielove vinden dit leuk.
  7. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Schaam je!:oops:
     
    medj1983 vindt dit leuk.
  8. roever

    roever Niet meer actief

    dan hèb je ook gelezen dat ik iemand ken die kindje non stop dropt bij opa en oma(meisje is nog geen 2!) en zelf alleen maar werkt en anders alleen maar aan het feesten is of haar zogezegde Me time. Het meisje weet amper wie eigenlijk voor haar zorgt!
    Dan heb je ook gelezen dat ik het woordje GEDROPT niet eens zo bedoel! Maar door al die wilde verhalen hier word alles zo verdraaid dat het geen waarde meer heeft.
    En dan vraag iedereen zich af waarom ik er verder niet meer op in ga?
    Hier om dus!

    zo, en nu vind ik het wel prima!
    Ik heb antwoorden gekregen (ondanks mijn belabberde tekst blijkbaar) waar ik wél wat aan heb! En ook die personen snapten gewoon wat ik bedoel..
    De rest heeft waarschijnlijk geen moer te doen dan te gaan zieken ofzo....
    Maar zoals jullie graag willen horen; die hebben vast de kinderen GEDROPT, om vervolgens alleen met zichzelf bezig te wezen..


    Uiteraard is dit niet voor een iedere hier bedoeld!
    Maar ook dat zal straks wel weer verdraaid worden
     
  9. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Volgens mij lees je zelf niet goed nu. Ik schrijf dat je alles zelf wilt doen met de kinderen, niet voor de kinderen. Dat schreef je immers zelf, dat je ze moeilijk uit handen kunt geven.

    Of zal ik stiekem “bang” wezen dat ze hen straks leuker vinden dan mij als moeder...?
    Ik heb geen idee, maar worstel er wel geregeld mee....

    droppen is misschien verkeerde woord.. maar veel om ons heen worden wel geregeld “gedropt” . Voor oppas tijdens werkuren maar ook vaak zat daarnaast nog (1/2 keer per week) om tijd voor zichzelf te hebben.

    En ja! Ik maak in mijn omgeving te vaak mee dat moeders privé leven belangrijker is dan die van de jonge kinderen!

    Je zit met jezelf in de knoei, maakt mij niet uit maar misschien ben je geholpen als iemand je de ogen opent.
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Oh ik drop mijn zoon met liefde bij mijn moeder.
    Hij vraagt ook regelmatig of die daar heen mag, prima kind.
    En ja daar krijgt ie een extra snoepje of een donut.
    Maar hij is op dat moment niet thuis en mijn moeder weet heus wel wat ze doet.
    Ze heeft er tenslotte zelf ook 3 opgevoed.
    En voor de rest kijkt ze maar, het komt daar vast wel goed.

    thuis krijgen ze 1 snoepje of koekje per dag.
    Schermtijd en ze moeten helpen opruimen.
    Daarbij heeft mijn 4 jarige 2 dagelijkse taakjes.
    Tafel dekken en het glas in de bak gooien.

    Ik let op hun taalgebruik en hun manieren.
    Vind het bijv vreselijk als mijn dochter zegt: Mama dat KEN ik niet.

    Ze drinken amper water want dan word er bijna niks gedronken.
    En aangezien ze sowieso al slecht drinken interesseert het mij vrij weinig wat ze drinken.

    iedereen is streng of juist niet op een andere manier.
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  11. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    En wat heeft dat dan met streng zijn te maken want dat begrijpt niemand.
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  12. roever

    roever Niet meer actief

    @Beheer nogmaals, mag deze gesloten worden svp

    fijne dag allemaal!
     
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mja, dat is toch gewoon oordelen over een ander? Wie weet wat er nog meer speelt waardoor het zo geregeld is als het is, sommige ouders moeten gewoon fulltime werken om rond te kunnen komen, sommige moeders hebben die tijd voor zichzelf gewoon écht nodig en kunnen het zo regelen met opa en oma dat het kán. Ik vind het best oordelend om te gaan klagen over iemand die je kent die dingen anders aanpakt dan jij het zelf doet...

    Maar dat mag ik vast niet zeggen...
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn buren hebben heel veel hulp van hun ouders, iedere dag opvang van opa en oma (zowel van vaderskant als van moederkant). Regelmatig staat ‘s avonds het eten klaar als ze uit hun werk komen, huis gepoetst, was schoon gevouwen in de kast... Daar ben ik soms wel een beetje jaloers op hoor ;) Mijn ouders wonen op ruim 4 uur rijden, dus we zien elkaar niet zo heel vaak...
     
  15. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.134
    4.345
    113
    Home
    Je verandert nu je hele begin post hoor :roflmao:

    Je zegt dat anderen altijd hun kinderen droppen bij opa en oma en nu ken je 1 iemand die dat doet waar jij je aan stoort
    Maar dit heeft niks met streng zijn te maken :rolleyes:
    Maar met jou ergernis hiervoor ;)
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  16. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Denk wel dat streng zijn en je kinderen laten opvangen door anderen (waarvoor dan ook) twee hele verschillende discussie's zijn. Veel mensen hebben moeite met woord droppen, het straalt een soort van ongeïnteresseerd zijn uit, dit in combinatie met het woord kinderen voelt alsof mensen totaal niet ge intresseerd zijn in hun kinderen zolang ze er maar vanaf zijn.
    Vandaar dat er heftig op wordt gereageerd.

    Daarbij komt er een soort van beschuldigende vinger door de teksten heen lezen/kijken waardoor mensen zich aangesproken voelen en in de verdediging gaan.

    Dit alles valt niet onder streng zijn , maar het moeilijk los kunnen laten van je eigen kinderen, het geen vertrouwen hebben in anderen zodra het om je kinderen gaat en wellicht je niet geaccepteerd voelen omdat een ander niet naar jouw regels voor de kinderen luistert.

    Streng zijn is compleet iets anders, menig ouder vinden mijn man en mij ook streng. mogen ze zelf weten maar ze hebben maar te luisteren. Zo willen wij weten waar ons kind uithangt, toen ze kleiner waren ( 6-7-8 jaar) moesten ze bij het buitenspelen binnen een afgesproken gebied blijven en mochten ze niet zomaar bij iemand naar binnen gaan. Wilden ze bij iemand naar binnen moesten ze dat eerst komen vragen, wilden ze het gebied verlaten moesten ze dat eerst vragen. Deden ze dit niet dan de rest van de week niet meer buitenspelen.

    Nu ze ouder zijn mogen ze wel meer maar nog steeds wil ik weten waar ze zijn, dat kan gewoon door even te bellen (dochter gaat vaak spontaan nog even spelen na school). Ze laten weten (bij buitenspelen) tussen waar ik ze weer kan vinden en als ze naar de bieb/sportschool etc gaan spreken we af waar ze lang fietsen.

    Na het eten wordt eerst het huiswerk gemaakt, daarna kun je weer spelen.
    Je mag 1 snoepje/koekje op een dag, op woensdag en zaterdag mag je een schaaltje chips/nootjes. Een grote mond en je kunt meteen wieberen naar je kamer etc etc.
     
  17. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    #77 Fantykoekie, 9 jan 2020
    Laatst bewerkt: 9 jan 2020
    Maar een kind bij oma en opa 'droppen' is zoveel meer dan een oma en opa een kind snoep laten eten.
    Je houdt je kind bewust weg bij oma en opa voor 1 punt maar wat met die andere honderden voordelen?

    Nu zijn mijn ouders geweldig met onze zoon en ik weet dat niet alle oma's en opa's zo zijn maar als ik onze zoon met oma en opa zie zie ik het mooiste wat bestaat voor mijn ogen gebeuren.

    Hun band is gewoon heel magisch. Oma en opa zijn heilig in zoon zijn ogen, zoon is heilig in oma en opa zijn ogen.
    Zoon leert zoveel bij hun. Wat hij daar leert kunnen wij onze zoon niet geven. Wat onze zoon hier leert kunnen zij onze zoon niet geven en juist die combinatie maakt het compleet. Die combinatie is wat onze zoon een man laat worden.
    Toen zoon 3 jaar was wist meneer al meer over planten dan ik. Wij zijn geen klussers maar bij oma en opa helpt hij wekelijks mee in de tuin, zoon heeft samen met opa de badkamer vernieuwd en zijn altijd wel aan het klussen. Hij gaat met opa mee naar fabriekshallen om te checken of alles in orde is,... Oma en opa's hebben op dat gebied veel meer geduld en maakt het niet uit als het dan wat langzamer gaat en zoon non stop in de weg loopt :roflmao:. Ze genieten er juist van om hem er intens bij te betrekken.

    Kleinkind bij oma en opa is zoveel meer dan een kind verwennen. Het is ook hun vlees en bloed. Zij willen ook dat hun kleinkind opgroeit tot een geweldige volwassen man/vrouw en willen er deel van uitmaken.

    Het geeft ook een heel veilig gevoel. Mocht er ooit iets gebeuren met mij, dat ik in het ziekenhuis moet verblijven of erger. Ik weet dat buiten de papa hij ook oma en opa heeft die alles maar dan ook echt alles voor hem overhebben.

    Hij wordt er wat extra verwend en krijgt wat meer snoep maar de voordelen zijn zoveel meer waard.
    En welke herinneringen hebben jullie van de oma's en opa's?
    Als ik aan mijn oma denk, mijn oma is mijn idool,...
     
  18. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Topics worden een maand na de laatste reactie automatisch gesloten.
     
    suus1983, Novi, Adje en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Neehoor, in je beginpost stond iets heel anders. Namelijk dat als je om je heen kijkt de kids maar gedropt worden en verwend.
     
    Anna009 vindt dit leuk.
  20. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Mijn dochter is 2,5 jaar. Gaat 3 dagen in de week naar het kdv en eigenlijk nooit naar opa en oma. Tenzij we het echt niet anders kunnen regelen. We zijn gek op de opa’s en oma’s hoor! We komen er ook heel vaak. Ze krijgt alleen maar water, thee of melk te drinken en bij opa en oma is dat niet anders. Ze krijgt bij opa en oma een koekje (de kleine keuken, die ze thuis ook wel eens krijgt) of een doosje rozijnen. That’s it. Een cadeautje krijgt ze wel eens zomaar van ons maar zeker niet als ze erom zeurt. Ik vindt dat nou niet bepaald streng eigenlijk. Gewoon opvoeden eigenlijk.
     
    roever vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina