Ben ik nu echt de enige “strenge” moeder???? :/

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door roever, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Zouden mijn ouders niet doen. Die zijn voorzichtiger dan ik. Mijn moeder belde laatst of mijn zoontje een glas cola mocht (en dan hebben we het over die van 12!).
     
    Fantykoekie vindt dit leuk.
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    hihihihi

    Wij weten sinds 2 maanden dat onze dochter lactose intolerant is. Oma was zo "bang" dat ze voor de zekerheid ook alles maar glutenvrij had ingeslagen (terwijl wij haar meerdere malen hadden verteld dat uit de bloedtest was gebleken dat dit niet het probleem was.)
     
    DN2017 en suus1983 vinden dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Haha wel héél lief van oma in elk geval.

    Mijn moeder is glutenintolerant en mijn vader en ik hebben diverse allergieën, dus mijn ouders zijn altijd wel voorzichtig gelukkig.
     
  4. Novi

    Novi Niet meer actief

    Ik vind het zo vermoeiend klinken. Mag niet dit, mag niet zus en zo... Relax. Het is niet de grote boze wereld waar we in leven. Geniet en geef een kind geen overdosis van snoep enz dan kom je er wel:thumup: Zoveel stress om opvoeding en voeding is ook niet goed voor een mens.
     
    NiVa0230, ikkie97, Amy32 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.673
    33.039
    113
    Je kunt het beestje een andere naam geven of een andere strik erom heen doen maar het blijft hetzelfde; namelijk my way of the highway. En natuurlijk houden ze zich eraan. Anders kunnen ze dag met hun handje zwaaien naar hun tijd met jouw kind. De consequentie is ze duidelijk...
     
    NiVa0230 en suus1983 vinden dit leuk.
  6. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind jou niet streng, eerder hartstikke onzeker..
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nou ja zeg, zo geldt dat toch voor iedereen? Iedereen heeft een grens. En als vaste oppas vind ik ook dat grootouders zich aan de afspraken met de ouders moeten houden.
     
    Paardenbloem en Paris91 vinden dit leuk.
  8. Euphoria

    Euphoria Lid

    29 aug 2019
    34
    32
    18
    Vrouw
    Ik heb niet alles gelezen hoor dus sorry als dit mosterd na de maaltijd is maar ik herken me gelukkig totaal niet in je verhaal. Mijn ouders passen 1x per week op en krijg ik vaak foto's gedurende zo dag en zie ik geregeld een fristi met een donut voorbij komen maar wat ik dan ook op zo foto zie is 2 hele gelukkige dochters en een hele gelukkige opa en oma die ontzettend genieten. Dat ene dagje in de week.. verder krijgen ze gewoon de gezonde producten thuis op alle andere dagen.
    En ja... Ik drop mijn dochters ook wel eens bij opa en oma en zelfs wel eens een nachtje om even weer vriend en vriendin te zijn en op pad te gaan!
     
    GossipGirlxoxo en Mop81 vinden dit leuk.
  9. Kidsof3

    Kidsof3 Lid

    4 jan 2020
    16
    2
    3
    Vrouw

    Sorry maar ik vind je erggggg streng!!!!
    Alleen maar water/thee en melk????
    Zelden wat lekkers??
    Wat sneu!!
    En over de opa’s en oma’s? Daar zijn het opa’s en oma’s voor toch om de kids lekker te verwennen?
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Kinderen die gewoon prima water drinken en geen sapjes drinken en niet snoepen zijn niet sneu hoor. Die van mij lusten geen melk en houden het dus bij water en thee, zielig :D
     
  11. Kidsof3

    Kidsof3 Lid

    4 jan 2020
    16
    2
    3
    Vrouw
    Ja dat vind IK wel heel erg zielig!
    Zo heeft ieder z’n mening
     
  12. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.077
    15.602
    113
    Vrouw
    De opstarter haar kinderen zijn 3,5 /2 en 4 maand.
    Op die leeftijd is dat nu toch nog niet zo dramatisch e.
    Als ze groter zijn en je komt meer buiten of ze gaan al eens bij vriendjes spelen is dat anders.
     
    Ansel vindt dit leuk.
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Waarom vind jij het zo zielig dan? De kinderen van TS gaan nog niet eens naar school, zijn nog super jong.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Je krijgt niets van water en thee juist goed om ze dat aan te wennen, zoete dingen leren drinken is op latere leeftijd niet vaak een probleem. ;) Andersom soms wel (maar dat lijkt me dan weer geen probleem ;)).

    Bovendien schrijft ts later dat ze toch wel eens wat krijgen. ;)
     
  15. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    tjaa.. er zijn ook kinderen die liever water drinken. Als mijn kinderen dorst hebben vragen ze vrijwel standaard om water. Ze krijgen ook weleens pakje drinken of sap maar niet elke dag.
    Ze krijgen ook water mee naar school. Ze klagen daar nooit over.
    Ik heb ook limonade in huis, maar het kan wel 3 maanden duren voor die fles leeg is.
     
  16. Kidsof3

    Kidsof3 Lid

    4 jan 2020
    16
    2
    3
    Vrouw
    Mijn kinderen drinken ook water maar niet alleen maar water/thee en melk, zo saai en een beetje variatie bij een kind kan geen kwaad. Dalijk gaan ze naar een vriendje of vriendinnetje en weten ze niet eens wat limonade inhoud?
    Juist de kinderen die nooit iets “ ongezond” eten of drinken gaan later juist alles in halen!
    Nee , gelukkig ben ik niet zo en mogen me kids gewoon kind zijn en lekker verwend worden door hun opa en oma en de grote Marokkaanse familie die veel van lekker eten houden en natuurlijk de thee niet vergeten :roflmao:
     
  17. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.673
    33.039
    113
    Het gaat mij om de manier waarop het wordt geschreven en die manier van degene die ik quote komt op mij over van; je doet het op mijn manier, want anders...
    Ik proef er een dreiging in. Misschien heb ik het wel helemaal mis, maar ik moet het met de geschreven tekst doen die hier staat en wat voor effect het op mij heeft. Ik heb ook een grens waar het mijn moeder betreft maar die grens kan wel opgerekt worden om verschillende redenen. Bijvoorbeeld als mijn moeder een punt heeft (ze heeft zelf ook 2 kinderen opgevoed en dat heeft ze behoorlijk goed gedaan samen met mijn vader). Of bijvoorbeeld omdat ik vind dat sommige dingen bij mijn moeder moeten kunnen en ja, ook op haar vaste dag in de week dat ze oppast.
     
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij vriendjes komt er hier meestal ook gewoon water uit de kraan, zo uitzonderlijk blijkt water niet te zijn. En ‘me’ kind kan heel prima gewoon kind zijn als het water drinkt, sap en snoep zijn geen voorwaarde voor geluk.
    Overigens blijkt nergens uit dat kinderen die niet dagelijks iets ongezonds eten dat later gaan inhalen, integendeel, juist het aanleren van gezonde gewoontes op jonge leeftijd zorgt ervoor dat ze later vaak ook gezonder eten.
     
  19. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Je zegt het ook goed. Het aanleren,...
    Ik zie in mijn omgeving dat veel kinderen weinig tot bijna niks aangeleerd krijgen ivm voeding. Een grote groep mag alles eten en snoepen, een andere grote groep mag weer te weinig snoepen of zelfs zo goed als niks.

    Hier een moeilijke eter dus ben er heel bewust veel mee bezig en het gaat nu ook de goede kant op.
    Het positieve was dat hij van snoep ook niks luste. Of het plakt, of vieze handen, of het ruikt niet lekker, of, of, of :roflmao:

    Nu eet hij van fruit alles en verkiest dat ook boven snoep tenzij hij Mentos, anta flu mentos/ eucalyptus snoepjes of paprika chips ziet.
    Met drinken wil hij altijd spa groen (water met bubbels maar minder bubbels als de spa rood), ook op terras besteld hij uit zichzelf meestal bubbeltjeswater terwijl hij ook Fristi ofzo mag nemen.
    We zijn er nog lang qua voeding niet maar hij neemt uit zichzelf steeds vaker goede beslissingen en het is als ouder best hard werken om de juiste weg erin te zoeken vind ik. Of dat komt omdat ik een moeilijke eter heb.

    Om mij heen ken ik kinderen die op 3jarige leeftijd al cola drinken en kinderen die op 10 jarige leeftijd nog nooit een limonade hebben mogen proeven.

    Die middenweg in het aanleren om kinderen zelf ook goede keuzes te laten maken is best moeilijk. Je wil niet te los zijn maar ook niet te streng.
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  20. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Hier thuis hebben we ook andere regels dan bij zijn opa en oma.
    Tja.. Daar wordt hij zeker meer verwend omdat hij daar hooguit een dag is, eens in de zoveel weken.
    En dan verwennen ze hem altijd met van die beren chippies of snoepjes en ranja en nemen ze hem vaak genoeg mee op stap.

    Moet ik dan ook zeggen nee dat mag niet want hier thuis gaan we ook niet iedere week op stap? Weet zeker als hun dagelijks hem over de vloer hadden ze daar vast en zeker ook minder verwend hadden omdat je dan dagelijks voor een kind zorgt.
    Ik verwende mijn nichtje ook altijd extra als ze een dagje bij ons was. Nam haar mee naar de speeltuin, gaf haar een ijsje etc.

    Bij opa en oma slaapt hij meestal ook niet gelijk en blijft hij langer wakker uit zichzelf omdat hij die aandacht van hen te leuk vind.
    Vaak weten we ook wanneer hij naar opa en oma gaat en zorgen wij er gewoon voor dat hij thuis weinig snoepgoed en ranja etc krijgt omdat hij dat daar wel krijgt. Hoeft niet en en te zijn.

    Heerlijk van die opa en oma's die echt aandacht geven aan hun kleinkinderen en daar leuke dingen mee doen ipv alleen oppassen omdat het moet en ze voor de tv zetten.
    Ben blij dat mijn kinderen wel zulke opa en oma's heeft, want dat heb ik vroeger echt gemist.
    Niks is leuker dan even heerlijk in de watten gelegd te worden, en ja soms krijgt hij dan weleens een klein knuffeltje of autootje. Ach zolang dat alles is. :)
     

Deel Deze Pagina