Ben ik nu echt de enige “strenge” moeder???? :/

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door roever, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    Er is toch niks mis met kinderen die regelmatig naar opa en oma gaan. Juist leuk voor hun dat ze daar ook een goede band mee opbouwen. Aangezien wij 4 kinderen hebben gaan die van ons niet snel daarheen haha, maar mijn moeder past sowieso 1 ochtend per week op. Maar ieder half jaar gaan de kinderen wel allemaal om de beurt op oma-date en blijven ze daar 2 dagen. Gewoon omdat oma dat leuk vindt om dat met ieder kind apart 1 op 1 te doen. En ze komt ook 2 x per jaar een weekend oppassen zodat mijn man en ik dan samen even een weekendje er tussenuit kunnen. Heerlijk!

    Wat betreft snoep ben ik er niet heel moeilijk in ofzo vind ik, thuis mogen ze in de middag altijd iets lekkers uit de kast pakken. Qua drank hebben ze keuze uit water, melk, Spa of ranja. Tegenwoordig mag de oudste bij feestelijke momenten een glas cola of casis (iets met prik), zoals bijv kerst of oudejaarsavond. Op momenten dat mijn moeder hier die ochtend oppast krijgen ze eigenlijk geen snoep ofzo (de oudste 3 zitten dan ook op school) maar als ze daar blijven logeren dan zet ze savonds wel van alles op tafel en dat vind ik niet erg. Vind het leuk als ze een fijne herinnering overhouden aan de logeerpartijtjes bij oma.
     
    NiVa0230 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    #142 GossipGirlxoxo, 24 feb 2020
    Laatst bewerkt: 24 feb 2020
    Ik vind wat jij benoemt niet echt onder streng vallen. Qua eten en drinken vooral onder gezond.
    Qua opa en oma en verwennen zie ik ook niet wat daar streng in is.
    Voor mij is streng meer iets als, sneller straffen of concequenties verbinden aan ongewenst gedrag en misschien wat meer regels voor kinderen hebben dan "nodig" is.

    Maar als antwoord op je vraag.
    Bij ongewenst gedrag ben ik te streng. Deel snel te lange straffen uit. Ben van nee is nee, afspraak is afspraak en regels zijn er om aan te houden doe je dat niet dan is straf de concequentie.

    Verwennen doe ik ze te veel. Veel kadotjes tussendoor zomaar. Tijdens het boodschappen wat lekkers uitkiezen, tijdens het winkelen een paar keer in zo een bewegend autotje van 50 cent of een mini draaimolen. Ik zie niet in waarom ik nee zou zeggen. Als ik nee zeg moeten ze niet zeuren of drammen dan hangen daar concequenties aan, volgende keer ook niet. Maar eigenlijk zeuren ze nooit als ik eens nee zeg, dat doe ik ook niet vaak.

    Qua eten en drinken. Elke dag wel een koekje, snoepje en regelmatig klein bakje/zakje chips (voor zoon dan dochter lust dat allemaal niet alleen droge bisquit). Maar wel pas als brood en fruit goed gegeten zijn. En na 15.30 alleen nog wat rauwkost zoals komkommer. Toeje mag ook elke dag iets van vla of danoontje of bakje slagroom. Maar ze kiezen ook wel kwark, yoghurt of fruit. Drinken doe ik niet moeilijk over. Zoon lust geen koolzuur en is gek op water. Dochter mag geen koolzuur, drinkt veel sapjes en limonade. Ze kunnen het beide hebben, bewegen veel, en zijn gezond en hebben goede gebitjes.

    Qua opa en oma. Dochter is er om de week een paar uurtjes en mag en krijgt daar alles. Zoon gaat niet vaak meer alleen die is er wat te oud voor nu om daar te spelen. Bij opa en oma gelden hun regels en dat gun ik de kinderen en opa en oma. Het doet me niets als ze daar wel 3 snoepjes en 3 koekjes krijgen bijvoorbeeld. Ze doen trouwens niets wat ik echt niet zou willen maar voed bijna net zo op als mijn ouders bij mij deden dus dat vertrouw ik volkomen.
     
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat is precies de reden waarom ik dochter eens per 2 weken een uur of 6 bij opa en oma drop! Heerlijk. Kind blij, opa en oma blij en ik blij en vooral ontspannen daarna.
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Maar als je je kind 1 of 2x per week bij opa en oma dropt om wat leuks te doen. Dus niet voor werk, is dat in jouw ogen dus moeders prive leven belangrijker vinden? Ik vind dat jij een heel erg vertekend beeld hebt van de realiteit. En snap nog steeds niet wat het met streng te maken heeft? Misschien streng naar opa en oma die je niet vertrouwd met je kinderen?
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  5. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Tja, wat is streng. Wat je benoemt vind ik niet streng.


    Onze zoon krijgt niet alleen maar water of thee, maar drinkt gewoon ranja en in het weekend een glas frisdrank. Ook dagelijks mag hij best wat lekkers, koekje, snoepje. Vandaag hebben we bijvoorbeeld een game avond gehad en zijn naar de winkel gegaan en allemaal lekkere dingen gehaald, popcorn, chocola, chips... moet kunnen vinden wij.

    Logeren doen we wel heel zelden. Onze zoon is ook gewoon graag thuis. Hij zou wel wekelijks bij mijn moeder willen logeren, maar helaas woont ze ruim 200 km verderop.

    Mijn jongste geef ik gewoon nog niet graag uit handen, dat voelt niet goed. Prima om hem naar de gastouder te brengen als we moeten werken of eens een uurtje oppassen door mijn schoonmoeder, maar langer hoeft van mij niet.

    Als mijn oudste bij opa en oma is dan mag hij best extra verwend worden, daar zijn ze ook wel opa en oma voor. Als we bij mijn moeder zijn dan is het ook oma voor en oma na, alles wordt aan oma gevraagd en dat vinden we ook prima, maar zetten de rem er ook wel eens op. Als hij alleen is bij haar, dan beslist zij gewoon. Maar oma is ook gewoon heel leuk en lief:p dus snap best dat het oma voor en oma na is.
     
  6. iMum

    iMum Bekend lid

    24 okt 2019
    641
    564
    93
    Vrouw
    Ik had een heel stuk getypt waarin ik uitleg dat mijn kind dus wel 'gedropt' en verwend wordt.
    Maar weet je iedereen doet het op zijn eigen manier, er is geen goed of fout.
    Zowel bij de strenge moeder niet als bij de niet-strenge moeder.
    Jammer dat jij dat wel zo ervaart.
     

Deel Deze Pagina