Hij ligt nu trouwens al 2 maanden in een doos rotzooi in de voorraad kast, dus mijn theorie over 112 bellen gaat niet helemaal op.
het is niet zielig maar je ben gewoon afhankelijk van dat apparaat.dat vind ik gewoon erg maar dat is mijn mening
Ik heb 1keer mn telefoon op stil gezet na het stappen toen ik bij een vriendinnetje sliep vroeger omdat ik uit wilde slapen, toen ik wakker werd had ik 68 oproepen gemist omdat mn moeder opgenomen was in het ziekenhuis dus dat durf ik echt niet meer. En mn telefoon is ook een soort agenda voor mij en mn wekker. Ik ben gewoon verslaafd aan dat ding haha
Dat kwam omdat je dat geld in die 24 maanden moest opmaken en anders zouden ze het gewoon weg halen, dat was in het begin van de mobiele telefoon altijd met beltegoed ... Ik heb wel een mobiele telefoon, ik zou me geen wereld zonder meer kunnen voorstellen en ga ook niet de deur uit voordat ik mijn mobiel bij me heb, als er onderweg wat gebeurd en je staat in de middel of nowhere dan is zo'n telefoontje verdomd handig ... ( en ik spreek uit ervaring ) en het zielig vinden dat iemand afhankelijk is van een mobieltje vind ik zo vreemd, het is zo handig, en als ik ook eens een dagje onbereikbaar wil zijn dan zet ik hem uit daar is de aan en uit knop voor uitgevonden ... en ik heb geen thuis telefoon en gebruik hem ook als wekker, agenda, etc ... dus tja ik kan ook niet meer zonder ...
Ik heb er een hekel aan als ik afhankelijk ben van iets, van iemand is al vervelend genoeg, maar IETS, vooral IETS waarvan je nooit kunt zeggen of het voor 100% zal werken. Ik kan prima zonder al die technische snufjes. Ik kan zonder mobiel, zonder navigatie en als het moet ook wel zonder internet en tv. Het is gewoon een kwestie van wennen. Zo heb ik ook pas echt vakantie als ik alles thuis laat en gewoon 6 weken voor alles en iedereen onbereikbaar ben. Helaas verwacht de achterban iets anders van je dus dan maar een plekje opzoeken waar ik gewoon lekker geen bereik heb. Neemt niet weg dat het heel vervelend is als je geen gebruik kan maken van iets waar je WEL voor betaald.
( voor de mensen die geen tel hebben ) Wat als jullie ergens pech krijgen en er is geen praatpaal, geen huis, geen pompstation etc in de buurt wat doe je dan ? wachten tot je wortel schiet ?
Als jullie kunnen aantonen dat jullie gaan verhuizen (huurcontract of koopovereenkomst) dan zijn ze verplicht om het contract te verbreken per de datum dat jullie geen gebruik meer van hun diensten kunnen maken. Wat een K maatschappij zeg! succes meid! groetjes Setje
nee dan ga ik gewoon lekker is de auto zitten hoor er komt vanzelf een auto langs en zo niet kan ik altijd nog gaan lopen naar het dichts bijzijnde dorp
In zo'n geval is dan toch een mobieltje handig ? .. Al gebruik je dat ding alleen maar voor zulke dingen ... maar goed das mijn mening
ik wilde dus gewoon dit abonement mee nemen naar het nieuwe adres en het koopcontract hebben we ook gewoon.ja nu kan ik deze laten ontbinden en een nieuwe afnemen maar dan moet ik een boete betalen van 350 euro er klopt geen zak van maar ik zal wel weer een aan de telefoon hebben gehad die van niets weet.ik ga morgen gewoon weer bellen
ja maar dan krijg je het weer dan word dat ding weer afgesloten omdat ik het niet gebruik.en ik flikker dat ding ik het kastje en danheb ik hem nodig is dat ding leeg.nee ik begin er niet meer aan.
haal er gelijk even je andere berichtje bij hoor Wij hebben ooit eens in de middle of nowhere een lekke band gekregen en wilde dus de ANWB bellen, en toen had mijn vriend daar geen bereik..dus hadden we niets aan dat onding..konden we alsnog lopend opzoek naar de bewoonde wereld.. en om op je laatste berichtje in te gaan, wat wij zouden doen als we pech kregen en er niets was.. antwoord: hetzelfde als wat men 10? jaar geleden deed toen die dingen er nog niet eens waren (voor de gewone mensen dan he )
ik woon in de middle of nowhere en dus sowieso geen bereik hier met die dingen.(word ook altijd over geklaagt door de visite)
Tegenwoordig heb je bij de meeste providers dat je het bedrag niet binnen een bepaalde tijd op moet maken ... dus dat kan je oneindig gebruiken ... @ Springmuis: Is goed hoor ... Tja dat kan gebeuren ja, maar als je een ongeluk hebt in de middle of nowhere dan kan je altijd 112 bellen ook al heb je geen bereik .... maar je hebt een punt dat als je de ANWB nodig hebt en je hebt geen bereik dat je dan alsnog moet lopen maar toch kan ik persoonlijk niet zonder een mobieltje
Ik heb er een ja... En gebruik ik hem elke dag, nee. Kan ik zonder; NEE! Waarom niet? 1. Als ik weg ben en er gebeurt iets met vrienden/familie wil ik dat graag weten. 2. Als ik alleen ben en er is iets, wil ik op de snelste/makkelijkste manier iemand kunnen bereiken. ( En dat gaat niet zo makkelijk met een vaste telefoon, die kan niet in mijn tas mee in de auto..) 3.Wat als ik op stap ben met mijn kleine en die mankeert wat? Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat mama eerst 3 km moest lopen om hulp te kunnen vragen, dat kan te laat zijn...bah! Ze zijn ontworpen voor ons, voor de handigheid, niet om je lid te maken van een of andere sekte..... Zonder die dingen waren er al vele levens verloren geweest terwijl dat niet nodig zou zijn geweest! En trouwens Blusvrouw, jij zat toch bij de bandweer? Dat wil je toch ook zo snel mogelijk melden?Dat kan ook niet altijd als je huis in de fik staat en je vaste lijn dus ook...En geloof me er staan huizen op plekken waar niet iedereen zicht op heeft dus reken daar ook niet op dan! Nee mijn weinig gebruikte telefoontje is net zo belangrijk als mijn sleutelbos... 8) Sorry voor het lange verhaal, maar altijd maar dat gezeur over afhankelijkheid, wees blij dat ze dat soort dingen uitvinden, het kan je meestal juist van dienst zijn. En ze zijn lief geweest, er zit een uitknop op...
ik zit bij de brandweer maar daar heb ik geen telefoon voor nodig.wij hebben piepers en daar krijgen wij alles op melden doe ik niet dat laat ik anderen doen omdat ik weet wat ik moet doen als een huis in brand staat ga ik niet bellen dan ga ik het pand in.om te kijken om er mensen binnen zijn. en hier in de wijde omgeving werken die krengen niet.en zullen ze het ook niet gaan doen omdat de gemeente hier in deze regio de palen heeft verboden dus in een straal van 4 km doen die telefoons het niet. dus ja hier schiet het niet op.en ja als er iets enstigs is weet mij ma waar ik ben dus zo kan ze me altijd bereiken
Ik kan ook echt niet meer zonder mobieltje. Ik heb er al jaren een en ben het nu zo gewend en vind het super handig. En als ik alleen op pad moet geeft het gewoon een veilig gevoel voor als je stil komt te staan ofzo. Verder moet iedereeen voor zich weten of ie een mobieltje wil of niet. Daar maak ik me echt niet druk om. Dus als jij zo'n ding toch niet gebruikt, waarom zou je er dan een aanschaffen?
Ja praatpalen zijn er nog, maar waarschijnlijk duik je wel met je hoofd in de spinnenwebben als je er een gebruikt. Meer dan de helft doet het trouwens niet meer. Ik heb gelukkig wel een mobiel, ik vind het fijn om te weten dat ik altijd iemand kan bellen als er iets is.