Ik zou best wel zonder mobieltje kunnen, alleen vind ik het wel handig dat ik wel 1 heb. Ik heb ook een goedkoop abbonement, 250 belminuten en 75 smsjes voor 8 euro per maand. Mijn man is militair en dus 5 dagen per week van huis, we hebben dus met de mobiele telefoon contact met elkaar. Op zijn kamer op de kazerne is geen huis telefoon. Verder vindt ik het makkelijk dat als ik in de stad ben, en ik moet even iets vragen ofzo aan mijn moeder, dat ik haar direct kan bellen. Telefooncellen zijn er haast niet meer. En ik heb mijn mobiel om naar andere mobiele nummers te bellen. Er zijn steeds meer mensen die geen huistelefoon hebben. Bijna al mijn vrienden hebben geen huistelefoon. Het is best wel duur om van huistelefoon naar mobiel te bellen.
Zou echt niet meer zonder een mobieltje kunnen. Zeker voor mijn werk heb ik een mobieltje nodig, moet echt de hele tijd mobiel beschikbaar blijven
Ik heb ook een mobiel en ik vind het ook erg handig. Ik ben er niet afhankelijk van en ik krijg geen afkickverschijnselen als ik hem een keer thuis laat, maar als ik alleen op pad ga of met mike onderweg ben neem ik hem ALTIJD mee. Gewoon voor als er iets gebeurt, of als ik later op mijn afspraak kom dat ik dit even kan laten weten. MAAR als je geen mobiel hebt of wilt blusvrouw, dan zou ik er ook geen aanschaffen als zo'n maatschappij zn belofte niet nakomt. Zeker als je weet dat je hem daarna niet meer gebruikt. Heeft niemand in je omgeving nog een oud mobieltje liggen dat je tijdelijk kan lenen? (hoef die maatschappij niet te weten, maar dan heb je wat achter de hand)
Los van het feit of je nou wel of niet zonder je mobiel kunt: Ik vind het belachelijk dat jouw internet niet gewoon kan worden overgezet. Aanvragen gaat vaak prima bij zulke bedrijven, maar heb een keer service nodig dan ben je de pineut! Maak er maar een mooie scene van, want zij zijn degene die hun plicht niet nakomen.
Ik heb samen met mijn man een mobieltje. Ik gebruik hem zeeeeer zelden. Mijn man wil dat ik dat ding meeneem als ik met mijn kids naar de stad ga, maar ik vergeet hem gewoon 9 van de 10 keer. Ik wil gewoon eens lekker de stad in, zonder dat ik me druk moet maken of ik wel bereikbaar ben en ik wìl dan niet eens bereikbaar zijn...Over het feit dat ik dan heel mss wel eens pech kan krijgen onderweg denk ik niet eens na hoor, mocht het wel gebeuren dan verzin ik op dat moment wel een oplossing. Vòòr het mobiele tijdperk stranden er toch ook weleens mensen ergens? En die hebben het toch ook gered? Ja, het duurt mss iets langer voordat je geholpen wordt, maargoed, dat is het risico dan maar..... Dat mensen verslaaft zijn aan die dingen maakt me niet uit, tegenwoordig is iedereen wel ergens aan verslaaft, ieder zijn ding! Wat ik wel rete irritant vind, is dat veel mensen hun vaste telefoonlijn eruit gooien en ik dus genoodzaakt ben om hun te bellen op hun dure 06 nummer en dan ook nog verontwaardigt zijn als ik het kort wil houden. Je wordt gewoon gedwongen om meer geld uit te geven om even iets te vragen aan iemand. Al begrijp ik gerust wel dat mensen het doen, een mobiel èn vaste lijn is natuurlijk dubbel op, maar toch erger ik me eraan
Mijn zwager heeft ook geen mobiel, en een tijdje geleden had hij dus pech onderweg naar ons. Wij maar wachten en wachten en wachten, doodongerust op een gegeven moment. Toen zijn we maar richting hem gereden, en hij stond 10 km van ons huis op een 80 weg stil. Tja, geen telefoon, geen praatpaal, niks. In Zeeland kan je kilometers lopen zonder iets tegen te komen. Toen was ik wel pissig, dan denk ik man, koop toch zo'n ding, en gooi hem in je auto. Desnoods zet je hem alleen aan als er zoiets gebeurd. Als je 1 keer per jaar belt gaat je beltegoed ook niet verloren. Maar goed, hij heeft ondertussen nog steeds geen mobiel...
ik stond een keer om 01.30 snachts met pech langs de a6 en daar is een heeeel stuk geen praatpaal en er zit naast de vluchtstrook een groot bos en toen er een auto met 4 gasten erin langzaam ging rijden en stopten was ik echt wel blij dat ik een 06 had ik vind et ook wel een stukje veiligheid.
Ik heb een mobieltje waar vast en mobiel telefoneren in 1 opstaat (jaja handige constructie in Duitsland!). Dus zonder een 'mobiel' ben ik niet meer bereikbaar. Ik sleep 'm op het moment overal mee naar toe. Vooral in deze laatste weken van de zwangerschap.
ik denk niet dat er vroeger minder gekken waren! mensen maakten zich gewoon niet zo druk. heb (helaas) wel een mobiel (en een van mijn werk nu, dus twee, hellup) Maar ik heb er een hekel aan, gebruik ze weinig. Krijg altijd klachten dat ik niet bereikbaar ben. waarom moet je altijd bereikbaar zijn? Laatst belden ze van de creche in paniek, had ik mijn telefoon niet op zak terwijl ik weg was van mijn bureau. Uiteindelijk me gevonden via de secretaresse. Was mijn man boos dat ik niet bereikbaar was (de creche is op mijn werk, dus hem bellen heeft weinig nut...) Hij vind dat ik altijd mijn telefoon bij me moet hebben. Ik denk altijd, als het echt belangrijk is vinden ze me uiteindelijk wel. En wat is er zo urgent? Als er iets ernstigs is met mijn kind, dan moeten ze gewoon de ambulance bellen. Meer kan ik ook niet doen toch? Ze hebben me echt wel binnen een redelijke tijd opgespoord dan.
Ik sta voor de klas en daar heb ik echt geen mobiel aan. DE creche heeft het nummer van mijn school en als er iets is dan bellen ze wel. Ik wordt ook helemaal gestoord van die mobieltjes op school. Kinderen denken ook dat e te pas en te onpas kunnen gaan zitten bellen in de les en als je er iets van zegt kan je nog een grot mond krijgen ook (en dan druk ik me nog heel netjes uit)
Devilschase, ik snap dat je je veiliger voelt met een mobiel op een verlaten weg in het donker. Maar langs de andere kant, stel dat ze jou in de auto hadden gesleurd, ik denk niet dat je nog de kans zou hebben om even iemand te bellen... Ik heb wel een mobiel maar krijg ook continu commentaar dat ik hem niet hoor rinkelen... Hij zit àltijd in mijn tas en staat op stil omdat hij op het werk niet moet opstaan en daarnaast vergeet ik hem altijd eruit te nemen, geeft er ook geen zak om! Heb een hekel aan bellen en nog meer aan sms'jes sturen, praat liever met mensen in levende lijve (of via ZS-pagina... )
Dan heb je internet ook niet nodig, vroeger deden ze het ook zonder internet. Eigenlijk best zielig dat mensen nu afhankelijk zijn van internet Prima als jij geen mobieltje gebruikt en niet bereikbaar wilt zijn, maar daarom zijn andere mensen die wel baat hebben bij een mobieltje niet zielig
nou de bedrijven maken je afhankelijk van internet.zeg nou zelf als je wat ziet op tv is het ga neer www.blablabla.nl voor meer informatie. ik moet internet hebben voor mijn werk omdat is de chauffeurs in de gaten moet houden per sataliet waar ze zijn op ze de boot halen je of nee.en ik kom hier dan regelmatig maar verder ben ik niet afhankelijk van internet.ik heb ook een pc uit het jaar nul zoals de meeste zouden zeggen.ik red het er mee dus ik vind het goed. ik heb laast een laptop gekocht voor mijn broertje ding was 800 maar hij wou heb graag hebben nou ja prima krijt hij ik wist niet eens hoe dat ding werkte.
Ik denk i.d. dat je 1 van de weinigen bent. Ik kan niet zonder mijn mobiel! We hebben geen vaste telefoon en aangezien ik wel moet kunnen bellen hebben we beiden een mobiel. 2 abonnementen is nog goedkoper dan de maandelijkse kosten voor telefonie en dan nog eens je belkosten. Ik kan niet meer zonder.. heb overigens een mobieltje waar je alleen maar mee kunt bellen/sms niets geen toeters en bellen
ik bel dan via het internet dus is betaal alleen naar de mobiele nummers.ik betaal 30 euro per maand en hooguit 15 euro extra in de 2 maanden naar mobiele nummers.ik bel ook bijna niet naar mobiele nummers en als ik bel is het niet langer als 1 minuut. ik heb vandaag weer gebeld en nu kon het in eens keer wel geregeld worden. er werd dus ook gewoon gezegt dan er een stel zitten op de afdeling die er niet horen nu heb ik heel snel internet op het nieuw adres geukkig