Herkenbaar bij afschaffen middagdut?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanukkie, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Tot een paar dagen geleden deed mijn zoontje nog een dutje overdag. tot van de week, om 3 uur 's nachts stond hij in de gang om ons te roepen, voor die tijd is hij nog nooit zelf uit zijn bed gekomen. Teruggelegd, is lekker gaan slapen en sinds dien als hij in de ochtend wakker word, komt hij zelf uit bed. Vanochtend om kwart voor 6 hoorde ik hem rommelen op de overloop, teruggelegd en gezegd dat het nog te vroeg is. Lekker gaan slapen en om 8 uur hoorde ik hem weer rommelen. Prima tijd.

Maar mijn vraag is, hadden jullie kindjes dit ook met het stoppen van de middagdut? hij wil zelf niet meer slapen overdag, ik vind het niet erg, hij is er oud genoeg voor, maar dat zelf uit bed komen en toch best vroeg. Het scheelt nu toch wel wat uurtjes op een dag voor hem. Hij gaat nu nog rond 20.00 naar bed, zal wel wat vroeger worden als dit doorzet.

Maarre, fase of hoort dit even bij de leeftijd? hij is toch al ruim over de 3.

2. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ik denk een fase. Onze dochter heeft het ook maar nu heeft ze een nachtlampje met een tijdschakelaar die om 7.00 uur aangaat. Voor die tijd mag ze ons niet roepen of haar bed uit. Wel spelen in bed...

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Kwart voor 6 is erg vroeg maar volgens mij is het dan al licht. Voor je kind is het moeilijk te zeggen wanneer hij eruit mag. Je hebt van die nijntje wekkers, als het tijd is gaat nijntje rechtop zitten en doet haar oogjes open. Misschien is het tijd voor een klokje?

Ik denk dat dit gewoon even uitproberen is. Maak je maar geen zorgen over het aantal uren slaap, komt wel goed hoor!:)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nadeel is dat Nijntje ook muziek maakt.
    Ligt je peuter nog lekker te slapen.. Dan wordt hij/zij dus alsnog wakker :)

5. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Je kunt het muziekje uitzetten ;)

6. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Heel herkenbaar. Hier ook sinds een paar weken geen middagdut meer, maar wel steeds 's nachts als hij eventjes wakker wordt uit bed komen. De ene nacht gaat het goed en de andere is het weer bal. Ik hoop maar dat het slechts een fase is, want ik vind het soms best vermoeiend.
    Groetjes, Willes

7. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Ik denk ook dat het een fase is. Gewoon even afwachten.

Deel Deze Pagina