Ben ik nu echt zo ouderwets? (Tv)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jusi, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik vind het niet ouderwets. Vooral jonge kindjes kunnen niets met tv, het is puur de kleurtjes die ze leuk vinden! Dan kan ik haar net zo goed voor het aquarium zetten, of het mandje van de kat. Hier kijkt Julia alleen "mee" als ze toevallig op schoot zit als ik iets kijk. Mijn man zoekt wel eens op YouTube een filmpje op van Nijntje of Noddy, maar dat vindt ze nauwelijks interessant. Ze kijkt echt niet elke dag!

Ik denk trouwens niet dat het er veel mee te maken heeft of je kind op latere leeftijd ook altijd tv gaat kijken. Mijn zusje keek als klein kind ook heel weinig, maar later idd ook altijd elke middag na school... Dat heeft ook te maken met de consequentie van de ouders! Mag niet = mag niet!

2. bianca1711

bianca1711 Actief lid

10 dec 2006
    132
    0
    0
    vve medewerker
    hoofddorp
    ik heb precies hetzelfde met mijn ouders.
    ik vind ook dat hij niet veel voor de tv moet zitten en straks achter de computer.
    waarop mijn moeder dus zei dat ze dat toch wel doen en dat het niet erg is.
    ik heb gezegd dat ik het niet wil en dat hij best heel even tv mag kijken, maar niet langer als 15 minuten.
    mijn moeder respecteerd mijn mening en doet het dus ook niet.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier staat de tv vrij veel aan. maar dan moet ik er bij zeggen dat fynn er dus absoluut niet naar kijkt.
    daarbij staat er heel erg veel muziek aan.

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik denk dat het met de leeftijd van jou kindje nu niet veel uitmaakt. Hij is pas 5mnd....
    Maarrrr ik ben het wel met je eens dat het niet nodig is als ze later de hele tijd voor de tv hangen.
    Wij hebben hier heel lang geen dvd opgezet voor onze zoon. Pas vandaag heb ik weer es W&P opgezet en dat vond ie wel leuk, en zo kon ik me even snel aankleden. Maar na die filmpjes was hij het zat, dus hij vind er toch niet veel aan.
    Als ie op schoot zit vind ik het niet zo erg en als hij bij de opa's en oma's is vind ik het ook niet zo erg daar is hij toch niet elke dag.
    Maar een eigen tv met 4 jaar of dvdspeler ofzo vind ik echt te ver gaan...!!!
    Ik had pas een tv op mn kamer toen ik 15 was.

5. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Hahaha, nou dan ben ik heeeel erg ouderwets, want ik ben van "ik ben de baas" en een kind van 5 maanden heeft niks te willen.
    Sterker nog, ik denk dat een kind van 5 maanden nog helemaal niet kan beslissen dat hij/zij tv wil kijken.
    Schiet mij maar lek. :p

Kinderen worden over het algemeen voor de tv gezet omdat het voor de ouders makkelijk is en met mate is dat helemaal niet erg.
    Mits ze naar een programma kijken wat bij hun ontwikkeling past en kindvriendelijk is. Veel "kinder"programma's vind ik namelijk totaal ongeschikt. Harde geluiden van tv en films vind ik trouwens ook verschrikkelijk. Kinderen worden er helemaal hyper van.

Heel irritant, omdat iedereen het doet, is het goed.. :(

Helemaal mee eens. Dat "moderne" plastic speelgoed vind ik ook niks, uitzonderingen daar gelaten (Lego, Duplo, K'nex en Barbie :D).

Deel Deze Pagina