Ben ik nu echt zo ouderwets??

Discussion in 'De lounge' started by lioness74, Mar 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chaea

Chaea Niet meer actief

Helemaal mee eens!

2. Tja, als die ouders hadden gezegd van dat meisje wel een feest mocht geven, maar dat zij toezicht hadden gehouden, had dat meisje dat feest echt niet netjes thuis gegeven hoor. Dat was dan ergens buiten gebeurd of bij een ander thuis.

Wij hadden 'vroeger' ook altijd zulke feestjes, en ik ben ook echt niet pas op m'n 16e begonnen met alcohol..

Ik denk wel dat het per kind moet verschillen, als mijn hele huis een chaos zou zijn (en dan bedoel ik niet dat er dingen schoon gemaakt moeten worden, maar dat er dingen stuk zijn e.d.) zou het hier ook niet meer gebeuren. Wij waren altijd gewoon ontzettend dronken en de muziek stond te hard, en er wilden nog wel eens een paar mensen verdwalen in de tuin van de buren, dus we waren op zo'n avond echt flink lastig, maar echt uit de hand is het nooit gelopen..

3. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind je ook niet ouderwets hoor! mijn dochters zou ik ook niet met net 15 zo'n feest laten geven en dan ook nog met sterke drank erbij, oudere jongeren erbij EN GEEN toezicht!!! no way! ze mogen best een mix drankje ofzo nemen op zo'n avond voor de gezelligheid maar ze hoeven zich niet laveloos te zuipen want dan mag iedereen vertrekken en mogen ze de volgende keer allemaal aan de cola.....

rare mensen hoor dat ze dit normaal vinden!

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik ben het helemaal met je eens... wij drinken geen alcohol omdat we moslims zijn en we voeden onze kinderen ook op. Nou kan ik natuurlijk niet alles voorkomen als ze een leeftijd hebben van een jaar of 18. Maar als mijn kinderen dit zouden doen, mogen ze het zelf opruimen en de schade zelf betalen...

5. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wou dat ik een beetje van jou had. Mijn huis is doorgaans een bende :D.

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    en sowieso worden zulke feesten never nooit bij ons gevierd en later ook niet

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ik dacht dat ik wel een strenge moeder zou zijn, maar zo te lezen zal ik later als erg vrij gezien worden.
    Ik heb er dus geen problemen mee als onze dochter op haar 15e een feest geeft met drank.
    Ze gaat toch wel drinken, dan liever thuis dan in de kroeg.

Maar goed, zo ben ik zelf ook opgevoed en ken mn eigen grenzen heel goed.
    Na 1 zo'n leuk zuipfeestje straalbezopen geworden en me helemaal leeggekotst te hebben was ik er wel klaar mee.
    Daarna dus nooit meer dronken geworden.

Overigens had ik haar wel zelf het huis laten opruimen dan!
    Bij ziekte en zeer wil ik prima ruimen, maar door drank mag je zelf aan de slag.

8. Jel

Jel Niet meer actief

Nee hoor, ik vind jou helemaal niet ouderwets.

Ik vind dat ook echt niet kunnen, weggaan terwijl er door 15-jarigen gezopen word. Met alle gevolgen van dien. Ik had ze ook alle vieze zooi zelf op laten ruimen.

9. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik vind het onverantwoord dat de ouders zijn weggegaan en geen toezicht hebben gehouden. Verder over alcohol gebruik zou ik zelf wel toestaan maar alleen als de ouders van de andere kinderen het ook mogen gebruiken, ik ben zelf op mijn 15e ook voor het eerst aangeschoten geweest en heb er dus geen problemen mee, maar ze moesten de rotzooi wel zelf opruimen. Of ik je ouderwets vind kan ik niet over oordelen want iedereen heeft een andere mening.

10. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als ze zichzelf "oud genoeg"vindt (of vinden) om zo'n fuif te houden.... dan ook de consequenties dragen.....
    dus opruimen en schade vergoeden.....

Trouwens bizar dat je zo met andermans spullen om kan gaan.....
    kotsen en niet opruimen... in andersmans nest liggen... gewoon staan zeiken naast de wc en niet opdoen.....

sterke drank vind ik trouwens ook "not done" op die leeftijd.... en hoe naief kun je zijn...:
    "alleen voor de oudere vrienden".... ;)

ben trouwens al helemaal niet voor echte feesten, binnen "thuis"....
    DAN ben ik maar ouderwets... of is dat tegenwoordig synoniem voor het hebben van normen en waarden... ?! ;)

11. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Tuurlijk kan je niet alles in de hand hebben, zeker niet als het om drank gaat.. En dan heb ik het idd liever thuis dan ergens anders.. Maar als je er zelf bij bent kan je het wel beperken.. Drank; prima.. maar dan (rose)bier en zeker geen sterke drank.. En al helemaal niet als dat de eerste keer is dat er gedronken word door mijn zoon of dochter.. En dan daarbij; er kan heel duidelijk gemaakt worden dat er regels zijn in huis.. Maar zodra er door jan en allemaal gekotst word (in het bed van de ouders nota bene) en er dingen kapot gemaakt worden is het feest snel afgelopen en kan iedereen na het opruimen naar huis..

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik geloof van wel.
    Maar dan idd maar ouderwets :D Ik ben er goed verantwoordelijk mee groot geworden en mijn kids dus hopelijk ook :)

13. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind dat je groot gelijk hebt en vind het compleet fout dat ouders op zo'n feestje voor alcohol zorgen. Als je wil dat je kinderen voorzichtig in aanraking met alcohol komen, dan geef je ze in het weekend wat thuis. Maar niet op deze manier, waar ook andermans kinderen komen.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Sterker nog, onderzoek heeft aangetoond dat als je wilt dat je kind verstandig omgaat met alcohol je gewoon strak tot hun 18e helemaal geen alcohol toe moet staan, in combi met gezond voorbeeld voorleven en praten over risico's en normaal gebruik enzo...
    :)

15. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    ik ben wel geschokt door ouders die hun kindere zo jong al laten drinken, terwijl de gevolgen zo duielijk zijn wat het aanricht aan hun hersenen..... de hersenen zijn tot 24 jaar nog niet volledig ontwikkelt.... ik wil hier zeker dat ze niet drinken tot hun 16e maarliever nog tot hun 18e..... maar ja op een gegeven moment heb je het niet meer helemaal zelf in de hand......

ook hebben kinderen die al jong drinken later een veel grotere kans op alcoholproblemen/verslaving.

16. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    ts ik vind je dus niet ouderwets....

17. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Opvoeden doe je op die leeftijd mijns insziens door paal en perk te stellen aan bewegings vrijheid en ze verantwoordelijkheden te laten dragen maar ze daar ook in te begeleiden.
    Zodra jij weg bent is er alle vrijheid (vooral met drank in het spel) en geen begeleiding meer. En dan gaan ze vooral met vrienden en drank erbij ver over bepaalde grenzen heen.

Maar zo te lezen heeft deze meid wel meer vrijheden die ze duidelijk (nog) niet aan kan. Denk inderdaad dat de ouders het belangrijker vinden dat dochterlief een vriendin blijft dan dat ze opgevoed wordt.
    Omgaan met het woord "nee" hoort ook geleerd te worden.

18. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Mee eens!

19. Dana

Dana Niet meer actief

Ik vind je niet ouderwets. Mijn moeder heeft me ook opgevoed als een vriendin en me nooit grenzen aangegeven of aangeleerd, ik ben geloof ik wel een jaar of 7 de weg kwijt geweest omdat ik geen idee had hoe ik me moest gedragen. Ik had echt regels nodig net als ieder kind, ook een kind van 15 is nog kind.

20. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Weetje,toen mijn oudste 3 nog klein waren dacht ik er ook heel anders over hoe het zou gaan in de pubertijd.
    Nu ik er middenin zit moet ik op heel veel punten mijn mening bijstellen.Ik dacht ook mijn kinderen lekker vrij laten ed maar zo werkt het gewoon niet voor ieder kind.

Het lijkt wel dat alles veel vroeger moet en dat ze eigenlijk op hun 16de al alles meegemaakt moeten hebben.
    Toen mijn dochter van 12 dit jaar een avondje ging carnavallen in een jeugdcentrum (12 tot 16,toezicht en geen alcohol) was ze toen ik haar op ging halen nogal stilletjes.
    Wat bleek:heel veel kinderen uit haar klas waren gewoon ladderzat en hadden zich buiten al ingedronken (hoe komen ze eraan?).
    Het was een puinhoop geworden en veel gevochten.
    Dit waren oa kinderen van 12 jaar!Toen heb ik wel heel fijntjes even medegedeeld dat als ik zou merken dat zij dat ook zou doen,eigenhandig haar benen zou breken.
    De oudste heeft een hekel aan drank (zelfs als ik een paar keer op een jaar een wijntje drink),waarom weet ik niet maar zij heeft zo haar eigen interresses (sport).

Maar ik denk wel dat mn dochter van 12 daar wel gevoelig voor is,of beinvloedbaar.Dus haar heb ik wel op het hart gedrukt dat ik het echt niet moet merken.
    Tot nu toe heeft ze daar helemaal geen problemen mee gelukkig.

Maar nav het voorbeeld van gisteren vind ik helemaal dat er grenzen gesteld moeten worden,dan lachen ze me maar uit.

Share This Page