Denk ook niet dat je ouderwets is. Zulke feestjes lopen geheid uit de hand. Er had toezicht bij moeten blijven. Jongeren vrij laten is tot daar aan toe. Een biertje per persoon. Zie ik het probleem ook nog niet speciaal van in maar de boel verbouwen zou toch boven me pet gaan. Met toezicht gewoon een volwassenen die elk half uur even komt kijken. En zo nodig kan in grijpen.
En daarom huurde wij altijd een kroeg af voor verjaardagen. Daar is barpersoneel die de leeftijd moet controleren en je hoeft het vervolgens niet op te ruimen! Perfecte combo. Overigens dronken wij ook toen we 15 waren op feesten...
Onze 4 oudere kids zijn 22,18,17,17 en echt die hadden dit niet hoeven flikken.Feestjes zijn er echt wel geweest en ook wel met alcohol maar wij waren er altijd bij dus niet zonder toezicht. Al zitten wij er echt niet boven op dus er echt bij ook al werd dat wel vaak gevraagd want zo is de band nu eenmaal. Weet nog dat onze oudste 18 werd en die is in de zomer jarig dus groot tuinfeest.Eerst de buren op de hoogte gebracht en vanaf een bepaalde tijd het geluid zachter etc.We hadden wel een beertender staan en wat drankjes maar toen 1 van de vrienden in de tuin wiet wou roken mocht die van mij weg.Sorry noem me maar ouderwets maar hoef dat niet in mijn tuin of huis te hebben. En als ik er niet zou zijn en mijn huis was ondergekotst dan hadden ze het zelf mogen opruimen.Misschien kom ik dan maar ouderwets over en ik mag dan ook wel 44 zijn maar in veel opzichten ben ik alles behalve ouderwets maar hierin misschien dan wel. Moet er wel bij zeggen dat alleen onze oudste soms puberde maar verder nooit problemen gehad.Redelijk vrij op gevoed,veel praten en open zijn.
Ik snap dat je als moeder zijnde niet wilt dat je dochter van 12 alcohol drinkt, maar als je je kind iets verbied gaan ze het vaak stiekem doen. Je geeft zelf aan dat je dochter beinvloedbaar is...
nou ik vind je niet ouderwets hoor! ik vind het ook niet kunnen. Kijk helemaal geen alcohol is lastig denk ik. dat was 15 jaar geleden ook niet zo. maar het over de scheef gaan steekt mij. toen ik 15 was dronk ik ook hoor en al mijn vrienden ook, maar we hebben nog nooit iets gesloopt of bevuild met lichaamssappen. tegenwoordig hoor ik niet anders dan dat jeugd van die leeftijd zoveel zuipt dat ze alles maar laten lopen. en de ouders kijken er naar en lachen erom. nee mijn kids echt niet. Als die mijn huis onder kotsen dan kunnen ze lachen! hier op de camping een gezin. Jongen 16 kotst piest en poept heel de caravan onder. hoeft het niet eens schoon te maken en geen huisarrest dochter van hetzelfde gezin vorig jaar 12 en schrijft op hyves dat ze op haar verjaardag met een hele fles wijn op had alleen. en wat schrijft haar moeder als reactie. Meid als het maar gezellig is geweest nou als ik 1 van bovenstaande durfde te flikken vrees ik met wat me te wachten stond hoor. kon ik mooi minimaal een maand thuis blijven en allerlei karweitjes gaan doen. dus nee ik vind je niet ouderwets. Kijk alcohol kan je niet tegengaan vrees ik, maar alcoholMISBRUIK wel.
Feest in huis...prima... Totaal slachtveld....HELL NO!!!! En wat betreft drank onder de 16....absoluut niet!!
Best dat ze een feestje houden en wat drank mee hadden genomen. Maar het feit dat ze overal hadden gekotst en het huis uit hadden gewoond, dáár kan ik me ook al plaatsvervangend kwaad om maken. Ik had alle kotsers en rommelmakers opgetrommeld om op te ruimen en anders.. dan hadden ze mogen betalen ervoor.
Ik vind het vooral onverantwoordelijk dat de ouders zijn weggegaan. In de plaats waar ik werk was vorig jaar ook zo'n feestje met jongeren in de wijk. De ouders waren weggegaan en toen ze een paar uur later terugkwamen was het ook één grote klerezooi. Die mensen moesten de politie bellen om hun eigen huis weer fatsoenlijk in te kunnen, aangezien er ook een aantal kerels binnenwaren die straalbezopen waren en agressief werden (die ouders hadden geen idee wie het waren). Later werd duidelijk dat er die avond een meisje is verkracht in hun huis..... Fijn feestje.....
nou ts heb je verhaal met open mond gelezen! (verder niets gelezen trouwens). Ik zou helemaal uit mijn plaat gaan als dat bij mensen gebeurde die ik goed ken, vreselijk, moet er niet aan denken! Dat gebeurde bij ons vroeger thuis echt niet en ik weet ook zeker, als mijn dochter 15 is, gebeurt dat hier ook niet en als ze het wel in haar hoofd haalt kan ze het ook zelf opruimen met haar vrienden en zo niet, betaalt ze de rekening van de poetsploeg maar. Ammehoela nee, dat kan echt niet, als ouder kun je wel vrienden zijn met je kinderen maar je hoort ze óók op te voeden en dus ook de regels te bespreken. Pffffff krijg al de kriebels als ik eraan denk...
Dus omdat je kind het anders stiekem doet hoeven er geen regels of verboden te zijn? Een kind van 12 is al wat anders als van 15 (believe u me! zie onderschrift ) En er zit ook iets tussen alles vrij laten en verbieden. Iets als begeleiden. En die stapjes zijn nodig voor je een kind helemaal vrij laat in zijn keuzes vind ik. Je kan niet tot je 15e niks mogen en dan alles ineens mogen. Dat gaat verkeerd. Je moet begeleid worden naar de dag waarop je het zelf moet gaan beslissen. Bij sommigen gaat dat ineens los laten goed. Bij veel meer gaat dat verkeerd en sommigen gaan helemaal verkeerd. Better be safe then sorry, toch?
Lekker feestje inderdaad jeetje moet je ook niet aan denken dat er zulke dingen in je huis zijn gebeurd..