Ik heb een hartstikke lieve schoonmoeder, dat als eerste, maar..... Ik heb een dochter van 3 jaar en 9 maanden. Ze is van baby af aan al een heel enge eter geweest en verslikte en stikte overal in, maar dit terzijde. Vandaag waren opa en oma aan het oppassen, en mocht ze haar geknutselde schoentje ophalen bij de Jumbo. Zwarte Piet had er nl snoepjes ingedaan, hartstikke leuk natuurlijk, maar er zat ook een lolly bij in. Zo een type "zuurtje", hard dus. Nu is het dus zo dat zij van mij geen lolly's mag hebben, want ik vind dit gevaarlijk snoepgoed. Ze moet altijd van mij zitten als ze iets eet, dus lopen doet ze er niet mee, maar mijn ervaring met lolly's is dat ze nog wel eens losschieten van het stokje, en voor je het weet zit zo'n stuk achter in je keel Mijn schoonouders en met name mijn schoonmoeder vind dit belachelijk :x Ze moet het maar leren eten (alsof snoepgoed meerwaarde heeft) Nu had ze wel de lolly weggelegd omdat ze weet dat mijn dochter die niet mag hebben van mij, maar de discussie is best hoog opgelopen, ik heb tegen mijn sm gezegd dat ik me niet hoef te gaan zitten verantwoorden over welk snoep ik wel of niet goedkeur, ze mag het gewoon niet hebben van mij. Bovendien is er naar mijn mening voldoende snoepgoed die een 3 jarige wel zo nu en dan mag eten, het is niet dat ze niets mag hebben of zo. Dochter was natuurlijk boos en aan het huilen omdat mama nee zei (had ik het natuurlijk gedaan, want van mama mag je dat niet.....) Ook mijn man vind mij overdreven hierin, dus ik ben de enige die het gevaarlijk vind, blijkbaar. Ik wil jullie mening eens horen, ben ik zo overdreven angstig en streng hierin en vanaf wanneer kregen jullie kinderen een lolly?
Mijn dochter is bijna 5 en krijgt nog steeds geen lolly of ander hard snoepgoed. Niet nodig en bovendien snoept ze liever rozijnen, een koekje of chocolade. Hier dus ook geen lolly's. Als ze er een aangeboden krijgt, zegt ze standaard al dat ze het niet mag hebben. Houden zo!
Ik geef weleens van die zachte lollies die langzaam smelten. maar ook chupa chups kleine lollies zowel aan de jongste vanaf 1,5 en en de oudste. Ik geef die grote lollies niet omdat ik ze gewoon te groot vind als snoep zijnde niet persee voor het stikken. Ze mogen er niet mee rennen maar wel mee lopen. Dus die chupa chups lollies zijn dan misschien wel wat voor je dochter.
Oehh lastig.. Vind de leeftijd niet jong voor een lolly, maar met verslikken/stikken zou ik het denk ook niet zo snel aandurven..
Eerlijk? Ik vind het ook lichtelijk overdreven. Ik snap je zorgen heel goed, vooral doordat ze als baby zich zo makkelijk verslikte. Maar ze is ondertussen al bijna 4 jaar! Rustig op de bank zittend even aan een lolly likken, dat is toch prima. Zou het zeker niet mee lopend/rennend goedkeuren, maar rustig zittend lijkt mij prima. Desalniettemin moet schoonmoeder wel jouw wensen respecteren.
Ik ben er zelf een die altijd overal in verslikte, sterker nog, ik verslik me nog steeds , tegenwoordig vooral in mn eigen speeksel En onze dochter lijkt mij achterna te gaan wat betreft verslikken.... En ook al paar keer gehad hoor dat ik dr over mn arm kon leggen (omdat ik sta als ik haar uit dr stoel haal, en t langer duurt als ik eerst moet gaan zitten om dr op mn been te leggen), en dan komt t er gelukkig al gelijk uit vallen. Tja of je overdreven hierin bent.....vraag jezelf af vanaf wanneer ze dan een lolly zou mogen eten, want als je ernaar kijkt dat ze los kunnen schieten, dit kan ook gebeuren als ze 18 is.... Heb t trouwens zelf nog nooit gehad met een lolly, zeker niet zo'n chupachup achtige, wel met die wit/roze lolly's ja, die laten sneller los... Zolang ze stil zit met t eten zal ie ook niet zomaar ineens naar achteren schieten, dit heb je pas lijkt me als ze gaan rondlopen. (Ons neefje loopt en rent altijd etend de kamer rond nou dat mag ons meisje niet hoor "straks" , vind t doodeng......en vind t ook niet meer dan normaal dat kinderen moeten zitten tijdens het eten, maar dst komt misschien ook omdat mn mams daar heel streng in was door al mijn verslikacties.....) En verder zou ik zeggen laat ze lekker de ****** krijgen allemaal, als jij je er niet prettig bij voelt vooral ook niet doen, vraag je dus alleen af wanneer het dan wel zou mogen
Even voor de duidelijkheid, ze verslikt zich nu nog steeds, doordat ze te grote happen neemt en niet voldoende kauwt, volgens de ka en de logopedist is er lichamelijk niets aan de hand, het zit gewoon in haar karakter zeg maar.
Ik ben het volkomen met je eens! Mijn zoontje is bijna 2,5 maar ik vind het ook gevaarlijk!! Hij krijgt absoluut geen lolly's en voorlopig ook niet!! Wel lastig dat je vent je hierin niet steunt! Zorg wel dat jullie hierover op 1 lijn zitten. En betreft schoonmoeder, ze heeft je mening maar te respecteren denk!!!
Dat vroeg mijn sm dus ook: wanneer ze dan wel een lolly mag, en mijn antwoord was: als ze 6 of 7 is... Moet ik er wel bij vermelden dat ik ook pas lolly's mocht rond die leeftijd trouwens, ook mijn moeder was voorzichtig in die dingen
Tsja, maakt het wat uit wat ik vind? Jij maakt jouw keuzes, ik de mijne. Ik heb er geen bezwaar tegen dat mijn zoon een lolly eet. Hij vindt ze heerlijk. Dus persoonlijk vind ik het echt overdreven ja. Oh ja; ik eet al 31 jaar lolly's, losschieten van het stokje?? Nooit meegemaakt hoor, Niet bij mezelf, niet bij mijn zoon. Bovendien, hij likt er lekker even aan en op een gegeven moment is hij er klaar mee en geeft hij hem aan mij.
Ik denk dat het helemaal niet uitmaakt of het wel of niet overdreven is. Dit is jouw regel, en als jij het niet wilt dan hebben ze zich daar aan te houden.
Dat zegt mijn man ook: een lolly schiet er niet af, maar als ik een lolly eet, schiet hij bijna altijd van het stokje af, of hij breekt doormidden, ik kan geen lolly eten tot het einde zeg maar, dan ligt hij bij mij aan gruzelementen.....hoe kan dat dan?
Als dat jouw regel is, is dat jouw regel klaar uit. Maar mijn jongste eet ook wel eens een lolly en die is 2,5. Hij bijt hem altijd meteen kaopt haha.
ik houd ook niet van die lolly's. en mijn dochter is al 6!! dus dan ben ik über overdreven. Maar ik heb het makkelijk, want mijn meisje wil ze ook.. (bovendien hebben we het toen ze ruim 3 was dus in een winkel meegemaakt dat ze stikte in zo'n smiley.. Nou geloof me.. toen was ik helemaal genezen van dat soort troep! ik zie me nog beuken op die rug.. en dat koppie wat maar lucht zocht.. als ik er aan denk) Ik vind het wel jammer dat het zo uit de hand is gelopen... Het gaat nml maar over een lolly.. Misschien kunnen jullie een afspraak maken.. Dat snoepen bij opa en oma geen enkel probleem is maar dat oma dan even een alternatief moet geven.. chocololly ofzo.. lijkt me dat je meisje dan niks te klagen heeft (en oma ook niet)
Hier ook geen lolly's. Niet alleen vanwege het stilgevallen, maar ook omdat ik het erg slecht voor tanden en gezondheid vind. Dat is mijn mening. Mijn zoontje zegt het ook: dit is slecht voor m'n tandjes mama! Hij is erg trots op het feit dat de tandarts zijn tandjes zo gezond vond hihi! Op de peuteropvang, bij het trakteren, krijgen de kindjes een zakje mee naar huis. Soms zit daar snoep in en weleens een lolly. De kinderen krijgen dit snoep pas op t laatst, wanneer de ouders hun kind komen ophalen. Lolly's worden niet aan de kinderen gegeven. Reden: gevaarlijk!
Ja je bent echt overdreven streng en een slechte moeder. Wat een arm schaapje is jouw dochter dat ze niet eens een lolly mag. Wat een verschrikkelijke halsmisdaad. Ik vind dat bureau jeugdzorg ingeschakeld moet worden. Waarom worden er nog geen kamervragen gesteld??? Ik breek lolly's al als ik ze voor het eerst in mijn mond heb - mijn kind krijgt tot zijn 18e geen lolly's Al die snoepmeuk... Pffffff. Even serieus; er zijn 3494829043833448440 verschillende soorten snoepgoed. Dan kiest je schoonmoeder maar iets wat wel kan en mag! Een kiwi ofzo
Joh, er zijn toch genoeg andere dingen die ze kan eten als je 't niet helemaal vertrouwt met die lolly's. Ik mocht trouwens ook nooit lopen met snoep, of wat voor eten dan ook trouwens. Ik vind het niet overdreven hoor.
hhahahaha, ik moet zo lachen om jouw post Dat heb ik haar dus ook gezegd: er is voldoende aan snoep, fruit en andere lekkere dingen die ik wél geschikt vind voor een bijna 4 jarige, waarom moet ze dan persé een lolly hebben?? Het is heus niet dat ze niets mag hebben of zo, bij oma krijgt ze toch al meer snoep dan eigenlijk naar mijn zin is, maar goed, daar maak ik op zich niet zo'n drama van, want thuis heb ik zelden of nooit snoep in huis, maar waar ik gewoon van baal is: het mag niet van MAMA, dus ik ben de boosdoener nu :x Ipv dat er gezegd wordt: lolly's zijn gevaarlijk, dus mag je ze niet.... Dan wordt er in mijn ogen tenminste een lijn getrokken.
Hier kreeg ze ook lolly's van sint maarten. Die heb ik gelijk weggemoffeld. Ik ben er ook niet van en ben er heel voorzichtig mee. Hier zal ze t voorlopig ook niet krijgen. Zelfde vind ik met kauwgom. Okay dat mag met een jaar of tien hihi.