Als je lolly's niet geeft wegens te gevaarlijk, zou ik spekjes ook maar overslaan. Als ze daarvan te veel in de mond doen, smelt het spek spul en kan dat in de longen glijden. Daar zijn al meerdere doden mee gevallen... Eerlijk? Ik vind sommige reacties hier inderdaad een beetje overdreven (niet noodzakelijkerwijs streng, maar wel overtrokken). In principe is alles gevaarlijk en kun je overal in stikken, zelfs in een krent... Je kunt je kindje toch ook leren om dingen goed te kauwen en niet rond te rennen met lollies?
Nee niet zozeer alleen het gevaarlijke aspect, ik vind lolly's gewoon niks, duurt lang voordat het op is e.d mijn dochter heeft die rust in dr billetjes nog niet om een lolly al zittend op te gaan likken en ik wil niet dat ze erop gaat bijten. Maar dat zeg ik, ze taalt totaal niet naar snoep, af en toe een spekje vind ze lekker maar heeft liever fruit of groente, zal vast wel een keer veranderen maar vind het gewoon niet zo nodig, zelfde als met chocolade, kind word zowat doodgegooid met sinterklazen en zwarte pieten chocopoppen, het ligt hier nog steeds op de plank, ze hoeft het niet, wilde ze het wel zelf dan had ik er alsnog de rem op gezet, het hoeft voor mij gewoon niet zo nodig dat ze al die zoetigheid in 1x opeet als ze het krijgt, ze heeft 3 opa's en 3 oma's en die geven haar allemaal chocolade letters en poppen en weet ik veel wat, de stapel word al flink en dan moeten we vanavond nog! (ohja bij de chips schaaltjes moet je haar trouwens wel vandaan plukken op verjaardagen, dus ze is niet 1 en al verantwoord bezig maarja vind ik ook niet erg, blijft een kind) Kauwen kan mijn dochter trouwens verder prima, verslikt zich nooit o.i.d *klopt af* Van die spekjes wist ik trouwens niet! thnx voor het erop wijzen!
eigenlijk vind ik dat het niet uitmaakt of het overdreven is of niet. jij voelt je er niet goed bij, het is jouw kind, dus je sm heeft het maar te accepteren!
Naar mijn mening gaat het hierom. Niet wat wij ervan vinden, maar wat jij en je man ervan vinden. Jullie zijn de baas hierin en jullie moeten er samen uitkomen. Anders krijg je straks strijd en probeert ze jullie straks uit te spelen tegen elkaar. Maar ik vind je ook overdreven hierin, losse snoepjes kun je makkelijker in verslikken in principe een lollie kun je iig nog vasthouden. Maar het is wat jullie bepalen en dus niet alleen jij.
Je hebt kinderen die blijven dat houden, onze zoon van 10 taalt nog steeds niet naar snoep! Chips en andere hartige dingen dan wel weer graag, en chocola, das het enigste waar hij warm voor loopt!
Mamabri, ik blijf erbij dat je als vader en moeder bepaalt, en niet iemand anders! Hier een oma die de jongste steeds chocola wil geven, vind ik ook niet nodig, geef maar wat anders, vind ie net zo leuk en lekker.. Maar krijg het ook niet aan haar verstand...
Geen idee, wij kregen het ook veeeeel later van mijn moeder En er zijn vast ook voldoende opa's en oma's die er geen voorstander van zijn.......
Ik ben het helemaal met je eens, mijn dochter is bijna 4 en mag ook geen lolly's van mij. Er zijn genoeg alternatieven die ook lekker zijn. Maar nog veel belangrijker vind ik dat jouw wens hierin gerespecteerd moet worden. Natuurlijk zijn er mensen die er anders over denken of die vinden dat het overdreven is, maar daar gaat het niet om. Jouw visie telt!
Als mijn kind een enge eter zou zijn zou ze hem van mij ook niet mogen!! En ik blijf zelf baas over wat mijn kind mag of niet mag...ondanks wel eens eens heftige discussies
Tja.... 1x raden wat de jongste van 20 mnd gisteren o.a. voor Sinterklaas kreeg van opa en oma...... Een chocoladeletter Zelfs mijn man had zoiets van en zei: had je hem niet beter wat chocolade muntjes of spekjes kunnen geven......
Gelukkig dat je man er wat van zei. Vraag me sowieso vaak af wat zulke jonge kinderen met zulk snoepgoed moet. Ik vind je dus niet overdreven, en geef je groot gelijk.