Baby 5 weken veel huilen overdag/niet slapen in bedje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sundance11, 22 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Waarschijnlijk zijn hier al veel topics over, maar wilde toch even mijn verhaal kwijt.
    Tot een week of 4 hadden we een voorbeeldige dochter, na de voeding even knuffelen en ze ging weer naar bed, ze sliep goed tot de volgende voedingen.
    Nu sinds een paar dagen wil ze niet meer in haar bedje slapen overdag. Zodra we haar erin leggen is ze even stil, en begint dan te jengelen wat vervolgens overgaat in krijsen. Ik heb al geprobeerd om haar te laten huilen, maar dat vind ik erg moeilijk en ze gaat dan echt hard krijsen, waardoor ze overstuur raakt.
    Dus we gaan nu naar haar toe en troosten haar, aai over het bolletje, speentje muziekje aan, dan zie je haar wegdommelen. Dit duurt een minuut of 10 en dan schrikt ze weer wakker of haar speen valt uit de mond.
    In de kinderwagen en bij mij tegen de buik aan valt ze wel in slaap.
    Maar ik kan toch niet de hele dag met haar rond gaan lopen?
    Zal dit te maken hebben me het 5 weken sprongetje?
    Wat kan ik het beste doen, vol blijven houden dat ze toch in bedje gaat slapen met als gevolg dat ik doodmoe ben omdat ik steeds naar boven moet lopen en me er niet gerust bij voel. Of haar toch meer bij me dragen zodat ze wel in slaap valt?
    Pfff het maakt me zo onzeker....

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Laten huilen terwijl ze pas 1 maand zijn vind ik echt zielig.. Ze heeft gewoon dr mama nodig! En wil helemaal niet alleen zijn. Dat is heel normaal met die leeftijd.

Onze meid sliep tot ze 3 maanden oud was altijd bij mij in de buurt. Overdag beneden in de wagen (soms in de box) en 's avonds als wij naar bed gingen, ging ze mee naar boven en sliep ze in de wieg.

Het heeft nu ook nog helemaal geen zin om haar perse in haar bedje te willen laten slapen, snapt ze toch nog niet. Dus ja, ik zou haar lekker dichtbij houden ;)

3. babyproject

Enneh niet onzeker zijn hoor! Volg je hart en gevoel!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Laten huilen met zo'n klein kindje is echt nergens voor nodig hoor!! Dat kleintje voelt zich alleen, bang, hulpeloos en schreeuwt om hulp!

Je zegt zelf al dat ze in de wandelwagen wel slaapt. Nou, dan geef je 't antwoord toch al? Waarom wil je je kindje van voeding tot voeding boven op haar eigen kamerje wegleggen? Je kindje heeft behoefte aan dichtbij mama te zijn, die ze vertrouwd, waar ze totaal afhankelijk van is. Als ze zelfs in de wandelwagen al tevreden is, heb je een heel makkelijk kindje!

Enneh, je zal niet de enigste zijn hoor die zeker een half jaar met je kind op je lijf geplakt zit. 9 Maanden in je buik, 9 maanden op je buik. In een draagdoek of ergonomische babydrager, je kindje voelt zich veilig en jij hebt je handen vrij om te doen wat je moet en wilt doen in huis.

Verreweg de meeste kindjes kan je na een maand of 3, 4 langzaam aan boven op het kamertje gaan leggen voor dutjes maar die eerste periode willen ze gewoon veilig bij je in de buurt zijn. Je kindje heeft er niets geen baat bij om op haar eigen kamertje te liggen huilen. Lekker tegemoedkomen aan de behoeften van je kindje!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nog eens gelezen, ik hoop niet dat mn post "te pinnig" overkomt, maar ik vind kindjes die boven moeten huilen zooooo zielig! ( Mn buurmeisje huilt uren per dag op dr eigen kamertje, omdat dat zo "hoort" ) Ons meisje heeft heeeeeel veel behoefte gehad aan contact en veiligheid. Nu is ze overdag stik tevreden zelf beneden aan het spelen maar 's nachts plakt ze soms nog heel de nacht tegen mij aan. Doe wat je hart je ingeeft! Je kindje heeft je warmte en liefde nodig, dus geef toe aan je gevoel!

6. babyproject

Oh ik kijk zo uit naar onze 2e dochter! Heerlijk lekker de hele dag knuffelen met een baby die nog wel te tillen is ;)

Je kunt babytjes van zo klein nog niet verwennen hè? En veel aanraking in die eerste weken/maanden is cruciaal voor een goede hechting.

7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Nee hoor, niet pinnig, gewoon duidelijk. Ik snap in elk geval helemaal wat je bedoelt. :)

Een draagdoek en later de Manduca waren echt de beste aankopen die ik heb gedaan. Zeker met je kindje op je rug kun je nog verrassend veel doen. Bijvoorbeeld nieuwe sloten in een deur zetten. :D Maar gewoon wat strijken of koken mag ook natuurlijk. ;)

8. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    lang leve de draagdoeken
    DL sliep in niks anders overdag heb dr weken in de doek laten slapen.
    Heb dr nooit laten huilen vond dat zo zielig

9. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Ik denk dat ik ook maar eens wat meer mijn gevoel ga volgen.
    A.s donderdag komt er een draagdoekconsulente om eens te kijken welke draagdoek het beste is voor ons.
    Ik ga morgen wel eerst contact opnemen met de huisarts, want ik vermoed dat ze last heeft van een reflux. Omdat ze soms na de voeding huilt en ook als ze bij me is huilt ze en trekt ze een krampachtig gezicht. Ze ruikt zuur uit haar mond, spuugt af en toe wat en zuigt heel erg hard op haar speentje.
    's nachts is er niks aan de hand en slaapt ze heerlijk in haar eigen bedje.
    Ik wil eerst dit uitsluiten, want het lijkt mij toch dat een baby na de voeding tevreden moet zijn, en niet hoeft te huilen/overstrekken.

Hoe doen jullie het dan als je weer aan het werk gaat. Baby is gewend om die 3 maanden veel bij je te zijn, en dan opeens ga je werken.

Wanneer gaat een baby dan leren, bedje is om te slapen en box is om te spelen?
    Zoals sommige zeggen in de box of kinderwagen laten slapen past toch niet in het princiepe van Rust, reinheid en regelmaat.

10. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Over het werk zou ik me niet te druk maken, kindjes passen zich dan wel weer aan. Ik zou zeggen: neem het er van nu het kan! ;) Lekker dragen en veel vasthouden, alleen maar goed voor de binding. 9 maanden in de buik, 9 maanden op de buik.

11. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Een box nou die stond hier dus voor de sier dus die is snel weg gegaan bij nr 2 komt die er ook niet meer in.
    Gebruik me doeken wel.
    En op het kdv sliep DL wel. Ook bij me moeder sliep ze perfect maar zodra ze mij zag/rook was het over.
    Hier dus lekker gaan co-sleepen en doen we eigenlijk nu nog steeds.

Ik doe wat mijn moeder hart goed vind en niet wat er volgens de boeken moet gebeuren.

12. babyproject

Komt vanzelf.
    Ik heb hier wel een beetje rekening mee gehouden door haar beneden zoveel mogelijk in de wagen te laten slapen en expres niet in de box. Maar in de box sliep ze ook onrustiger, te groot denk ik. Zulke jonge baby's willen zich veilig en geborgen voelen. Dat is een stuk belangrijker dan in eigen bedje proberen te laten slapen. Overigens heb ik nooit een draagdoek gebruikt. Ze vond het al prima als ik in de buurt was. Al viel ze wel met regelmaat in mijn armen in slaap na de borstvoeding en dan liet ik haar vaak eerst een tijdje bij me liggen.

Rust, reinheid en regelmaat werkt niet voor alle kindjes hè? Ik keek altijd goed naar de behoeften en signalen van ons meisje en volgde haar ritme. Werkte voor haar het beste. Alles op verzoek, en ze zat met 2 maanden op 5 voedingen en sliep de nachten door (12 tot 6).

Ik ben ook met 3 maanden weer gaan werken, was geen probleem. Ze ging in het begin zelfs 4 dagen naar de opvang. Kindjes passen zich wel aan. Ter voorbereiding heb ik haar vanaf 2,5 maand wel in dr ledikant laten slapen overdag in een slaapzak (op KDV werken ze ook met slaapzakjes), maar dat ging gewoon goed. Ze is geen baby die zichzelf in slaap huilt, dus als ze was gaan protesteren had ik iets anders verzonnen.

Maareh geniet er nog maar van dat je nu nog verlof hebt en veel tijd met je baby! Binnenkort zal ze ook nog wel last krijgen van kraampjes (als ze dat nu al niet heeft). Daar helpt erg weinig tegen, behalve met de beentjes "fietsen" en veel bij je houden.

Ik heb heel erg het idee dat je ergens hebt gelezen over rust, reinheid en regelmaat en dit zou moeten toepassen, maar dat je je daar niet helemaal lekker bij voelt...

13. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Ik heb zoveel gelezen en idd ook over RRR. Op zich kan ik me voorstellen dat rust en regelmaat belangrijk is voor zijn kleintje, maar aan de andere kant vind ik het ook fijn om haar veel bij me te hebben. Maar het benauwd me soms omdat ik het gevoel heb dan bijna geen kant op te kunnen. We hebben een boerderij thuis en paarden en ben dus een echt buitenmens. Maar voel me soms zo aan de woonkamer gekluisterd.
    Misschien als ik een goede draagdoek heb dat ik wat vrijer wordt.
    Ik heb ze nu wat meer beneden liggen. Het is hier eigenlijk heel erg rustig, we hebben geen huisdieren, geen andere kinderen. we zijn zelf ook hele rustige types, dus die rust krijgt ze wel.
    Je wordt zo onzeker wat iedereen zegt en wat je allemaal leest over alle opvoedmethodes.....

14. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Ik heb alle opvoedmethodes aan de wilgen gehangen en doe wat mijn moederhart zegt wat goed is
    Met tips van anderen erbij
    En ik kom er een heeel eind mee
    Rust krijgt je kleintje zeker in de draagdoek hoor
    Mijn DL sliep heeel goed in de doek namelijk en vond het heerlijk vertrouwd bij mij.

15. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine wilde een paar weken terug ook amper in zijn bedje slapen overdag, maar nu doet hij het al veel makkelijker en voor langere periodes. Hij is nu 2,5 maand, het kan heel snel gaan. Ik heb hem ook veel in de draagdoek gehad, je kan dan best nog veel doen, ik heb ook oa met mijn paard gewandeld of in de tuin gewerkt met baby in draagdoek, hij slaapt er heerlijk in ;)

16. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Vandaag naar de huisarts geweest, maar die kon me niet meer vertellen dan wat ik zelf eigenlijk al wist.
    Ik heb nu Johannesbroodpitmeel hoop dat dat wbt de reflux ( als het dat al is ) beter gaat.

Wat ik dan zo apart vind, is dat als ze om 20.00 naar bed gaat ( eerst badje dan een volle fles melk) dan gaat ze meteen slapen zonder te jengelen, dan slaapt ze zo door tot een uur of 4. Na die voeding ook zonder problemen weer naar bed en slaapt dan tot een uur of 8. "s nachts kan ze zonder speen, maar overdag loop ik heel tijd speentjes terug te duwen omdat ze anders begint te krijzen.
    Wat maakt het overdag dan zo moeilijk vraag ik me dan af. ( zal vast wel niet de enigste zijn...)
    Mijn man denkt dat ik te onrustig ben overdag, ik plan te veel zegt hij ( ben ook wel van het plannen en structuur). Volgens hem breng ik dat over op de kleine.
    Misschien is het combi van alles, en het sprongetje wat ze nu heeft, en darmkrampjes en reflux.
    het zal wel tijdelijk zijn hoop ik...

Deel Deze Pagina