ok.. nu ben ik het beu... ik heb de hele dag al een onzeker gevoel.. de afgelopen week heb ik iedere dag last gehad van misselijkheid, pijn aan (.)(.), behoorlijk zwanger gevoel.. dat is vandaag een stuk minder (wel aanwezig maar niet continue) en ook heb ik er een vervelende pijn bij..ben wel nog misselijk en veel boeren. het lijkt op menstruatie pijn maar net niet helemaal (soms ook wel misschien?) het wisselt nogal.. daarbij ook andere pijnen, hoger in mijn buik, en wat lager, naar mijn lies toe.. en soms onderin mijn rug.... wie weet welke kant dit op zou kunnen gaan? ps.. geen bruinverlies of bloed, alleen witsel
Die krampjes a la menstruatie pijn horen er bij, er gebeurd immers ook veel in je baarmoeder. Die gaat oprekken enzo en dat voel je. Ik heb die krampjes lang gehad, tot wel een week of 16. Misselijk en boeren (had ik ook beide) zijn goed. Ook doen borsten niet elke dag zeer; normaal. Geen reden tot zorgen! Maar ken het gevoel, ook MK gehad en onspan dan maar eens.
die menstruatiijn is heel herkenbaar, dit is het oprekken van je baarmoeder.. (ik werd hier ook erg onzeker van maar is niets aan de hand) en dat je kwalen de ene keer meer zijn als de andere keer is ook niet verontrustend... dit hoort er allemaal bij!
hormonen ook he . Maar ik sluit me aan bij de andere meiden... Ik heb vandaag dag m'n echo gehad, maar had ineens ook weer zó de twijfels... Kwaaltjes komen en gaan en veranderen... Net zoals de pijntjes... Maar het hoort er gewoon allemaal bij. Net zoals: veel dromen kort lontje hebben hoogzittende tranen en nouja, nog zoveel andere dingen een fijne zwangerschap verder meid en hopelijk heb je over een week of 5 een mooie echo, die je wat vertrouwen geeft. Maar deze 1e 6 weken zijn gewoon zo vervelend en onzeker!
hormonen ook he . JA Net zoals: veel dromen JA kort lontje hebben JA hoogzittende tranen JA en nouja, nog zoveel andere dingen een fijne zwangerschap verder meid en hopelijk heb je over een week of 5 een mooie echo, die je wat vertrouwen geeft. Maar deze 1e 6 weken zijn gewoon zo vervelend en onzeker! mag over 2 wkn en 6 dgn al! kan haast niet w88 !!!! dank je!!!
nu vandaag heb ik nog helemaal niets gevoeld.. geen zw verschijnselen... ben opnieuw onzeker! af en toe twijfel ik of ik iets van een steekje in mn borsten voel maar dat kan ook psychisch zijn...
@wendy, vervelend is die onzekerheid he, ik heb vandaag precies hetzelfde dat ik mijn borsten nu veel minder voel dan voorgaande dagen. wel nog steeds het gerommel in mijn buik. Als ik zo op alle forums kijk zie ik dat veel meiden dit hebben en dat geen dag het zelfde is. Ene dag meer last als de andere, of dat je binnenkort andere kwaaltjes krijgt...
Geen dag is hetzelfde hoor meis, de kwalen gaan en komen, helaas hoort onzekerheid er ook bij. Ik ken het, zeker na 2 miskramen, ik was ook errug gestrest gedurende de eerste 3 maanden. Gelukkig is het daarna iets afgenomen, maar daar komen dan weer andere zorgen voor in de plaats. Probeer (het is moeilijk, ik weet het) het een beetje van je af te zetten en je te bedenken dat jij er alles aan doet wat je mogelijkerwijs kan doen. Meer kan jij niet bijdragen, die wetenschap heeft mij tot nu toe altijd erg geholpen. Ik wens je een hele goede zwangerschap!
Eng, he, weer zwanger zijn na een MK? Ik ken het: heb voor mijn dochter Famke ook een MK gehad en je bent het vertrouwen in je lichaam behoorlijk kwijt. Ook ik zat met een vergrootglas op mijn zwangerschapskwaaltjes en werd ook zwaar nerveus als ik mijn borsten een dag niet voelde, of als ik minder misselijk was (of niet) als de dag ervoor. (en nu nog steeds, hoor!) Maarreh...je bent sowieso nog maar kort zwanger en dan heb je toch best al behoorlijk wat kwaaltjes, dus dat is al goed en de kwaaltjes zijn de ene dag veel meer dan de andere en soms zelfs een paar dagen weg. Probeer moed te houden, hoe moeilijk dat ook is! Gelukkig heb je al snel je eerste echo. Maarreh... je moet helaas de eerste weken doorworstelen en wat gaat de tijd dan ook langzaam! (gewoonlijk vliegen de weken bij mij voorbij, behalve nu: nu kruipen de dagen om). Ik duim voor je! Marla
nou dat klopt helemaal ... de tijd kruipt voorbij, ik word er gek van... maar gelukkig is in de loop van de dag weer wat bevestiging van mn zwangerschap opgedoken.. weer dat zwangere buikgevoel en misselijk en oprispingen.. ook de boobs werden weer gevoelig.. en zo erg, dat ik besloot maar geen bh aan te doen (zijn van nature nie zo groot en fijn 'modelletje' om zonder bh te kunnen).. ben wel even naar prenatal gegaan om te checken hoe een meegroei bh voelt en die voelde geweldig dus die heb ik gelijk maar gekocht.. en je hebt nog meer geiljk.. voor de duur van mn zws heb ik al best wel veel 'klachten' .. zei de gyn ook.. maar jij heb ook een mk gehad? voor de geboorte van je dochter begrijp ik. en nu sinds die tijd voor t eerst weer zwanger na de bevalling? of ook weer mk gehad?
nah.. nog altijd die vervelende steken in mijn buik maar ook steeds in de loop van de dag weer de zwangerschapsverschijnselen... dus krijg weer wat meer vertrouwen... pffff was het maar vast 6 april... (echo)
Mocht je na al deze berichtjes nog twijfelen... ik herken het he-le-maal en ik was er net zo onzeker over. Heb er zelfs een topic bij 'vraag het de verloskundige' over geopend God wat lijkt dat lang geleden... het resultaat ligt nu als een roosje te slapen in de wieg Gewoon groei van de baarmoeder, dat voel je later niet meer zo. Die bandenpijn (stekende liezen) heb ik wel de hele zwangerschap in toenemende mate gehad. Geniet er van! Komt helemaal goed.
elluooo! nou het is al weer bijna een week geleden maar heb de echo gehad en we hebben het hartje mogen waarnemen.. ivm niet zeker hoe lang hebben we 19 april weer al een echo.. ! verschijnselen zijn heel wisselend... soms heb ik het idee dat ik het al heeeel lang niet gevoeld heb maar als ik dan werkelijk terug ga denken is het soms een uur daarvoor nog wel geweest.. dus zit mezelf onnodig gek te maken. maar als ik nu even denk dat het niet goed zit dan vraag ik mijn 'overleden oma' (ahum.. ik spoor niet, ik weet het) of ze me even wil laten weten of alles nog goed zit en vlak daarna voel ik dan weer 'gewenste dingen' en dan heb ik weer vertrouwen... wanhopig he?? haha sorry hoor
Vreselijk he die onzekerheid!! Wij hebben met 10 weken een echo gehad. Alles was goed, hartje klopte, goed beweegelijk en alles zag er verder goed uit.. De verloskundige vertelde dat de kans nihil was dat er nog wat mis zou gaan. Dat was wel een geruststelling, maar nu heb ik weer een paar dagen dat ik me ook heel onzeker gevoel.. Echt vervelend is dat.. Blijf positief denken!! Het gaat vaker goed dan niet goed.. Je hebt al een kloppend hartje gezien dus dat is al positief!!!!! Veel sterkte met je onzekerheid en probeer er van te genieten!!!
Gefeliciteerd met de goede echo Kans dat het nu nog mis gaat is erg klein, dat hebben ze je vast wel verteld Hahahaha je 'overleden oma'. Als het helpt, dan helpt het toch? Die onzekere periode gaat vanzelf over. Nou ja, je zorgen worden anders maar toch minder - als je het eenmaal voelt bewegen is de geruststelling veel effectiever en gezelliger
dank jullie wel... nou de volgende echo nadert en ik zit mezelf weer gek te maken.. voel weer een paar dagen weinig tot niks naar mijn ideee... boobs steken niet meer... doen 's nachts wel veel pijn en zijn nog groter en steviger dan ik gewend ben... maja.. wil dat wat zeggen? ben zo onzeker... hoe gaat het met jullie?