Ik denk niet dat je roekeloos ben hoor, want anders zou ik dit ook zijn... Ik heb tot de laatste dag van mijn zwangerschap met mijn fiets gereden. Ik woon midden in't stad en moest vaak kasseien nemen. Ramen lappen en dweilen heb ik ook tot het laatste moment gedaan. Denk dat er heel wat vrouwen zijn die nog bergen verzet hebben tijdens hun zwangerschap. Hen roekeloos noemen lijkt mij wel wat overdreven. Groetjes Stephanie
Ik rijd ook nog steeds op mijn scooter elke dag, vind het soms wel een beetje link hoor, maar ja ik kan niet anders, naar werk ook niet. Maar waarom zou je niet kunnen fietsen hahaha. xxx
Nou en daarbij....als je straks niet meer fietst en dichtslibt, dat is ook niet echt goed voor je kindje! Beweging is juist prima en idd, ongelukken kunnen ook in bus of auto gebeuren. Lekker blijven fietsen!
Oh meiden dankjewel voor dit oppep topic zeg! Ik ging echt een beetje aan mezelf twijfelen. Het bekende 'ben ik nou gek of..??' gevoel. Ik blijf gewoon lekker doorfietsen, al was ik dat sowieso van plan. De rare reacties begonnen ondertussen gewoon een beetje te knagen. Gek eigenlijk dat je je als zwangere zoveel van mensen aan kan trekken! Dat had ik voor ik zwanger was nou echt nooit. En zoals meerdere in dit topic al hebben gezegd is het gewoon ronduit irritant dat mensen zich zo ontzettend met je 'veiligheid' bemoeien. Het ergste is dat ze het op zo'n verwijtende manier brengen van 'ben je wel helemaal goed bij je hoofd, onverantwoord ding dat je bent'. En dan met van die blikken van ongeloof erbij .. brrr...
Ik fietste ook nog gewoon hoor zelfs met 35 weken nog maar dat was ook gelijk de laatste keer... Dat was rond de tijd dat het een beetje glad was hier en daar en toen ben ik bijna onderuit gegaan, ja erg dom om toen nog op de fiets te gaan maar had er gewoon weg niet bij nagedacht. Maar als het niet glad was geweest dan had er niks aan het handje geweest en kon ik gewoon fietsen... Het is alleen maar goed voor je lijf zolang je het nog makkelijk kunt doen... weet wel dat ik vanaf 32 weken benauwd werd bij inspanning dus als je dan 10km op een dag moet fietsen weet ik niet of je dat nog wel vol houd...
ik fietste nog 3 weken ongeveer voor de bevalling ik voelde me hierdoor erg fit, en kon zo gemakkelijk met mijn zoontje naar buiten want lopen (en soms zoontje lief tillen ) vond ik zwaarder mijn moeder gaf aan dat ik echt niet meer moest gaan fietsen , ik had dit zelf ook in de gaten want ik kon er niet meer tussen weg komen (buik zat klem tussen zitje) als ik van de fiets ging eindegde ik op de pakjedrager maar als jij je er lekker bij voelt gewoon doen meid!!!!!!!!! ik was me er echt wel van bewust dat het wel gevaarlijk kan zijn, mijn oma is gevallen met de fiets toen ze vor de uitgerekende datum zat, het kindje (een zoon aant) is direct overleden, en dezelfde avond nog geboren
hahaha ik ben een kind van zo'n 'roekeloze' moeder Mn moeder pakte nooit de auto altijd de fiets, al moest ze 20km heen en 20km terug fietsen. Vroeger deden ze niet anders dan met de fiets, kom nou hahahaha. Nog f en je mag niks meer als je zwanger bent alleen nog maar op de bank zitten, veilig thuis, oh nee wacht kan je ook weer vanaf vallen!!!
Lekker blijven fietsen hoor! Dat kan geen kwaad en een beetje beweging in de zwangerschap is helemaal goed. Ik heb tot het laatst gefietst omdat lopen niet zo makkelijk meer ging. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
als je niet meer zou mogen fietsen als je zwanger bent dan zou ik geen boodschappen kunnen doen en kwam ik niet verder dan het eind van de straat. heb bi en kan dus beter fietsen dan lopen. ik fiets niet meer naar mn werk omdat het te vermoeiend is (in combi met bi), maar korte stukjes hier op het dorp en naar het volgende dorp doe ik gewoon. ik fiets dus bijna iedere dag met alyssa en de boodschappen. ben wel voorzichtig met oversteken, dan stap ik even af om aan de overkant weer op te stappen. lekker fietsen zolang je kan en wil. liefs doris
pff ik fietste tot 36 weken ofzo!!!! als het goed gaat kan het, je voelt het vanzelf als het niet meer kan! gewoon lekker doen!
Wat een belachelijke opmerkingen zeg! Wat zullen ze zeggen als je straks samen met je kindje wil gaan fietsen, mag dat dan ook niet meer? Zo hebben ze elke keer wel wat te mekkeren Trek er niks van aan en blijf maar lekker fietsen hoor meid! goed in beweging blijven scheelt voor de bevalling een hoop pijn en energie
Lekker blijven fietsen hoor meid! Houd er wel rekening mee dames, dat de meeste buitenlanders héél anders tegen fietsen aankijken dan wij in Nederland. Het is voor ons 'gewoon' een manier om makkelijk van A naar B te komen. Een soort tussenweg tussen lopen en autorijden. In andere landen is fietsen meer een sportieve bezigheid. Onduidelijke verkeersregels, helm op enzovoorts. Het is daar niet zo ingeburgerd als hier. Vandaar hun reactie!
das ook een beetje waar ik op doelde als een duitser gaat fietsen komt er gelijk een helm, een veiligheidshesje, een vlaggetje en weet ik veel wat nog meer aan te pas8)
Hier 38 weken zwanger en nog lekker aan het fietsen hoor. Ben alleen wel een stuk langzamer dan ik altijd was (krijg wel eens op mn kop van vriendlief als het te langzaam gaat )
Wat een belachelijke mensen zeg! Stel je voor dat je met de bus gaat en deze krijgt een ongeluk, of nog erger, hij rijdt over wegdrempels heen! WOW...misschien valt je kindje er dan wel spontaan uit? Met 13 weken had ik enkele mensen die er heilig van overtuigt waren dat paardrijden niet goed was voor de baby, al dat gehobbel kon nooit goed wezen, dus ik kon beter stoppen. Gek genoeg reageerden ze erg gegeneerd als ik zei dat de sex meer hobbelde dan mijn paard en of ik daar dan ook maar mee moest stoppen. Ik denk dat als je ergens pijn van gaat krijgen, last, steekjes, etc. dat het dan vroeg genoeg is om aan je vk of gyn of wie dan ook (met verstand van zwanger zijn!) te vragen hoe je eht beter aan kan pakken, of zijn al jouw collega's vk's?
K ben 37 wkn zwanger en fiets ook nog. Geen verre stukken, maar dat komt omdat ik het gewoon niet lekker meer vind zitten.